کد خبر: ۹۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس:

امر به معروف در امر سالم سازی می تواند نقش موثری ایفا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: امر به معروف در امر سالم سازی می تواند نقش موثری ایفا کند و بحث سالم سازی و علم مکمل یکدیگرند.

به گزارش شیرازه  و به نقل از استهبانی ها، حمزه سارویی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت:امر به معروف در امر سالم سازی می تواند نقش موثری ایفا کند و بحث سالم سازی و علم مکمل یکدیگرند.        

وی افزود: با تشکیل شورای امر به معروف فضایی در دانشگاه ها ایجاد می شود که عقلیت حاکم می گردد ودر این راستا دانشجویان و اساتید می توانند به عنوان افرادی باشند که این فرضیه ی واجب را ترویج دهند.                                                                                                   

  مهدوی با اشاره به سخن امام علی(ع) مبنی بر شکرگزاری نعمت به عنوان وجه تمایز انسان از حیوانات بیان کرد: همه ما موظفیم به شکرانه تشکیل نظام اسلامی پس از 14قرن، برای استحکام و استمرار حاکمیت الهی از جان و دل مایه بگذاریم.

 وی افزود: دفاع از نظام اسلامی به مثابه بزرگترین معروف نیاز به مجاهدت های بزرگ دارد و به همین خاطر حضرت امام (ره) حفظ نظام را اوجب واجبات می دانستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر اهمیت این فریضه  در حفظ و پاسداشت محتوای اسلامی و ارزشی نظام، تصریح کرد: نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محلی برای تربیت نخبگان کشور، در این موضوع حساس تر و سنگین تر است.

مهدوی با مهم دانستن حاکمیت فضای علمی  به عنوان یک معروف اثرگذار بر محیط دانشگاه ها، اضافه کرد: نهادینه شدن گفتمان علمی بر جو دانشگاه ها، بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری و مسائل حاشیه ای در محیط دانشجویی را بر طرف خواهد نمود.

وی در ادامه به پرسش های برخی از روسای دانشگاه های آزاد اسلامی شهرستان های فارس پاسخ داد.

مهدوی در همین خصوص، با تفکیک شرح وظایف ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ها از شورا های مربوطه در دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی، کار ستادها را سیاست گذاری و کار شوراها را ارائه راهکارهای اجرایی برای تحقق سیاست های ستادی اعلام کرد.

مهدوی با استناد به دستور العمل اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: روسای شورا ها می تواند از بودجه دستگاه مطبوع خود برای سیاست های امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

در پایان باحکم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس،سارویی به مدت یکسال به عنوان رییس و رحیمی به مدت دو سال به عنوان دبیر شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس منصوب شدند.






نظرات بینندگان