کد خبر: ۹۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان گفت:

دشمن در جنگ فرهنگی؛ اعتقادات جوانان ما را نشانه گرفته است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان گفت: دشمنان نظام اسلامی خصوصا تشیع به دنبال استحاله فرهنگی و دنبال بی هویت کردن وگرفتن اعتقادات از جوانان ما می باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون حجت‌الاسلام عبدالعظیم ارودا،رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان در گفتگو باخبرنگار ما درخصوص فضای مجازی افزود: باید با تمام توان و قدرت و با استفاده ازامکانات، ظرفیت و پتانسیل های موجود منطقه و با بسیج کلیه دست اندرکاران، علی الخصوص مدیران مدارس در جهت ارتقاء سطح فرهنگی و معنوی دانش آموزان تلاش کرد.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی خصوصا تشیع به دنبال استحاله فرهنگی و بی هویت کردن دانش آموزان هستند.

اروداتصریح کرد: آنان میدانند که توپ و تانک و مسلسل اثر ندارد بهترین روش نفوذ و تسلط بر ایران اسلامی جدایی جوانان و نوجوا نان ما از دین و معنویت است از این رو وظیفه ما به‌عنوان سنگربانان جبهه فرهنگی کمتر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیست.

وی با اشاره به اجرای گفتمان دینی در مدارس باهمکاری اداره تبلیغات اسلامی اظهار داشت: گفتمان  دینی باید بیشتر از گذشته در مدارس اجرا شود و دانش آموزان در این گفتمانها احساس امنیت کنند.

ارودا با اشاره به انبوه برنامه های جدی و طرح ریزی شده دشمن در عرصه های رسانه ای و فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه دشمن در این عرصه بسیار زودتر از ما دست به کار شده و برنامه های خود را به طور جدی و هدفمند دنبال می کند و حال آن که متاسفانه گاهی اوقات ما در خواب غفلت هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان افزود: در حال حاضر دشمن در قالب تهاجم فرهنگی و بمباران اعتقادی در شبکه های اجتماعی، سایت های اینترنتی و نیز شبکه های ماهواره ای به طرح شبهه های جدی و خطرناک می پردازد که عدم پاسخگویی درست به آن ها می تواند ایمان و اعتقاد مردم به خصوص نسل جوان را خدشه دار کند.

 این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان این که مدیریت پیام و چگونگی تولید محتوا در این عرصه از اهمیت بسزایی برخوردار است ، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که در برهه حساس کنونی می بایست مهندسی و مدیریت پیام را مورد توجه جدی قرار داد تا افکار عمومی از طریق فضای مجازی به جای دچار شدن به ضلالت و گمراهی به معنویات و به سوی خدا هدایت شوند و امروز وظیفه ماست که ندای توحیدی را در دنیای امروز پژواک کنیم.

وی همچنین با تاکید بر این که نباید از آسیب های فضای مجازی غافل شویم، افزود: بی شک فضای مجازی تهدیدات و آسیب های مختص خود را دارد؛ به عنوان مثال مدل های گفتاری و رفتاری در جامعه را گاه چنان تحت تاثیر قرار داده و شکل می دهد که با فرهنگ صحیح اسلامی ما سازگاری ندارد و لذا اگر ما درست عمل کردیم و همچنین مردم را در فرآیند فرهنگ سازی مشارکت دادیم، در جدال با دشمن موفق خواهیم بود.

نظرات بینندگان