کد خبر: ۹۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
امام جمعه جهرم:

پس از برجام دلخوش کردن به استکبار کار انسانهای نادان است

خطیب جمعه جهرم گفت: آمریکا بدعهد است و پس از برجام دلخوش کردن به استکبار کار انسانهای نادان است.

به گزارش شیرازه  به نقل از پسین جهرم؛  آیت الله لطف الله دژکام ظهر امروزدر خطبه های نمازجمعه این شهر با اشاره به برگزاری مراسم ۱۳آبان بیان داشت: آنان که فکر میکنند رابطه با امریکا حلال مشکلات است همان عده ای هستند که شهوتشان نابودشان میکند و همه باید بدانند که شیطان وعده میدهد و عمل نمیکند و اخرین نمونه بد عهدی امریکا برجام بود که بر کسی پوشیده نیست واعتماد به امریکا و استکبار کار انسانهای نادان است.

وی اشاره ای نیز به روز فرهنگ عمومی کرد و گفت: فرهنگ عمومی در واقع همان باورها روشها و عادتهای است که مردم خود دارند وبا ابلاغ کردن و دستور دادن نمی توان فرهنگ عمومی جامعه ای را به وجود آورد و یا از بین برد.

دژکام افزود:باید تلاش کنیم کسانی که در جامعه کار فرهنگی میکنند را متعهد و معتقد انتخاب کنیم تا کار با دل و جان جلو رود و کسی که خود اعتقاد به کار فرهنگی نداشته باشد کار فرهنگ را جلو نخواهد بردو گشترش فرهنگ و ترویج ان در جامعه نیاز به باور عمومی دارد.

وی با انتقاد از برخی رخ داد ها در فضای مجازی بیان داشت: امروز رواج دادن شایعه در فضاهای مجازی بسیار رونق دارد و باید سعی شود فرهنگ مردم را به بالا بردن مطالعه ودوری از زود باوری سوق دهیم .

وی هدف این شایعه پراکنی ها در جامعه را بی اعتماد کردن مردم دانست و گفت: امروز رواج شلیعه یک آسیب اجتماعی است که باید مردم را اهل بررسی و مطالعه کرد و از سطحی نگری دور کرد.


نظرات بینندگان