کد خبر: ۱۴۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
استاندار فارس مطرح کرد؛

افزایش جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی راهکاری برای تحقق شعار سال/ اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی به جهش تولید استان

استاندار فارس افزایش جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را از جمله راهکارها برای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: در سال گذشته استان فارس مقام نخست جذب سرمایه گذار خارجی را کسب کرد و این رتبه در سال جاری نیز باید در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ادامه داشته باشد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عنایت اله رحیمی امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه در سال جدید مباحث مختلفی از جمله کرونا که مهم ترین بحث جامعه است و بر تمام شئونات زندگی اثر گذاشته را پیش رو داریم، گفت: شیوع بیماری کرونا به اغلب کسب و کارهای استان آسیب وارد کرده، به همین خاطر و برای غلبه بر آن نیازمند همکاری همه آحاد جامعه هستیم تا با یاری یکدیگر در رفع بخشی از این مشکلات بکوشیم. 

وی در ادامه به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود:از دیگر مباحث مهم در سال‌جاری انتخابات است که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات فراهم شود و ما در این زمینه مسولیت داریم تا با بهره گیری از ظرفیت های قانونی نسبت به افزایش مشارکت تلاش کنیم و از طرفی اجازه ندهیم تا از امکانات عمومی له یا علیه کاندیداهایی استفاده شود.

رحیمی همچنین با اشاره به شعار سال و نامگذاری سال با عنوان تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری و لزوم برنامه ریزی برای تحقق این شعار اظهار کرد: نیازمند به تدوین برنامه ای یک ساله در این راستا هستیم و باید با مشخص کردن اهداف و راهکارهای تحقق اهداف در تحقق این شعار گام برداریم.

استاندار فارس افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از جمله راهکارها برای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: در سال  گذشته استان فارس مقام نخست جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب کرد و این رتبه در سال جاری نیز باید در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ادامه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در فارس بر توسعه  مهارت آموزی و توجه به خصوصیات این آموزش تاکید و تصریح کرد: آموزش باید دارای دو خصوصیت اشتغال آفرینی و ارتباط بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده و بازار کار باشد.

رحیمی نیاز سنجی در بازار کار را عامل اصلی تحقق این ویژگی ها دانست و افزود: آموزشها نباید مثل مدرک دادنها بی نتیجه باشد بلکه باید منجر به کار شود،بین آموزش و کار باید تدبیری اندیشیده شود.

تسریع در اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا شد و تاکید کرد: بانکها باید از ظرفیت بند الف تبصره ماده 18 نهایت بهره گیری را انجام دهند و برای جذب حداکثری اعتبارات این بخش تلاش کنند تا از فشار بر بنگاه های اقتصادی و مردم کاسته شود.

رحیمی از اختصاص اعتبار 50 هزار میلیارد ریالی به  جهش تولید استان خبر داد و گفت: گزارش های اخیر در خصوص رتبه استان در صدور مجوز های کسب و کار ، کارشناسی شده نیست و خوشبختانه ما در این زمینه از رتبه 16 کشوری به رتبه تک رقمی دست یافته ایم.

استاندار فارس در پایان تصریح کرد: لازم است اطلاعات دقیق، کافی و به موقع در خصوص ارائه آمار از سوی ادارات مختلف از جمله جهاد کشاورزی، اداره صمت، سازمان برنامه و بودجه و...به رسانه ها و مردم داده شود تا موجب تشکیک اذهان عمومی نشود.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان