معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با شیرازه:
استان فارس در حوزه «راه» دچار عقب ماندگی است/ مشکلات حقوق کارکنان وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی
اسلامیان از عقب ماندگی فارس در حوزه راه ها خبر داد و گفت: نرخ دسترسی و پراکندگی جادهها چه در حوزه آزادراه ها و بزرگراه ها و چه در حوزه ترانزیتی در استان فارس نسبت به استانهای هم تراز و متجانس خود بسیار پایینتر است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی امروز ۱۱ بهمن در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه از عقب ماندگی فارس در حوزه راه ها خبر داد و گفت: نرخ دسترسی و پراکندگی جادهها چه در حوزه آزادراه ها و بزرگراه ها و چه در حوزه ترانزیتی در استان فارس نسبت به استانهای هم تراز و متجانس خود بسیار پایینتر است.
وی با بیان اینکه عملاً جاده ها و خطوط مواصلاتی در مودهای مختلف نقطه آغاز پیشرفت ملی است، اظهار کرد: این امر باعث شده استان فارس به لحاظ رشد اقتصادی هم، در سالهای اخیر از استانهای همتراز خود عقب بماند، اما ما امیدوار هستیم که بسیاری از طرحهای نیمه تمام در حوزههای آزاد راهی و بزرگ راهی و دیگر جاده ها تمام شود تا این عقب ماندگی جبران گردد
اسلامیان با تاکید بر اینکه اولویت های اول دولت که راه روستایی است را امسال و سال آینده تمام خواهیم کرد، افزود: در سال های اخیر اتفاقات مهمی در استان فارس رخ داده و این استان به دلایل مختلف مستضعف مانده، اما در دولت سیزدهم تاکید بر این است که فارس به عنوان یکی از نقاط ثقل پیشرفت ملی در نظر گرفته شود و توجه ویژه ای جهت بهبود امکانات و ظرفیت های زیرساختی پیشرفت ملی در این استان فراهم شود که در قالب نهضت ملی مسکن و نهضت ملی حمل و نقل به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن و حمل و نقل موضوعی است که در حیطه وظایف راه وشهرسازی است، عنوان کرد: این بخش به تنهایی حدود ۳۰ درصد از اقتصاد کشور را تامین می کند و کارگزار و مجری هردو بخش وزارت راه و شهرسازی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه به وضعیت معیشت کارکنان راه و شهرسازی و اعتصاب چند روز پیش کارکنان اداره کل راه و شهرسازی فارس اشاره کرد و گفت: وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان راه و شهرسازی بسیار اندک است، از طرفی نیزبحث وضعیت معیشت دو رکن دارد یکی بهبود معیشت و دیگری هم ترازی آن با سایر دستگاهها که این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تا هم در دو ماه باقیمانده تا پایان سال و هم در سال ۱۴۰۱ بخشی از این نا ترازی را جبران کنیم.
انتهای پیام/س
نظرات بینندگان