رییس سازمان دانشآموزی فارس:
هر یک از ظرفیتهای سازمان دانش آموزی، تربیت ۶ ساحتی دانشآموزان را دنبال میکند
کریمی با بیان برنامههای پاسداشت روز تاسیس سازمان دانشآموزی در فارس، گفت:هر یک از ظرفیتهای سازمان دانش آموزی، تربیت ۶ ساحتی دانشآموزان را دنبال میکند
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مرتضی کریمی رئیس سازمان دانشآموزی فارس، ظرفیتهای این سازمان از جمله مجلس دانشآموزی، مجمع اعضا و مربیان پیشتاز، خبرگزاری پانا و تشکل پیشتازان را مجموعهای منحصر به فرد برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین برشمرد و گفت: هرکدام از این ظرفیتها با توجه به اهداف و ماموریتهایی که دارد تربیت 6 ساحتی دانشآموزان را دنبال میکند و شاهد این مدعا موفقیتهای دانشآموزان عضو این سازمان در بیست و سه ساله گذشته است که از زمان تاسیس این سازمان میگذرد.
وی ضمن تبریک سالروز بیست و سومین سال تاسیس ازمان دانشآموزی، گفت: دانشآموزان ما از ابتدای انقلاب اسلامی در هر دههای با توجه به تحولات ملی و اجتماعی حضور و هویت خود را به اثبات رساندهاند که مهترین آن حضور در جبهههای جنگ تحمیلی و دفاع از میهن عزیزمان ایران بوده است که با شهادت خود مشق ایثار، فداکاری، وطن پرستی، دیانت و معنویت را برای دانشآموزان بعد از خود به یادگار گذاشتند.
کریمی با اشار به نقش موثر و تربیتی شهدای دانشآموز از جمله بهنام محمدیها و مرحمت بالازادهها برای دانشآموزان امروز، ادامه داد: اکنون با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، دانشآموزان مسوولیت خود را بیش از پیش درک کردهاند و در موقیعتهای مختلف حضور خود و در میدان عمل بودن خود را به اثبات رساندهاند.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس ادامه داد: از مهمترین رسالتهای سازمان دانشآموزی که در بخشهای مختلف آن از جمله مجلس دانشآموزی، خبرگزاری پانا و تشکل پیشتازان هر کدام به نحوی دنبال میشود تربیت اجتماعی دانشآموزان است و تربیت اجتماعی را میتوان توجه به ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد تا آمادگی کامل دانشآموزان برای ورود به اجتماع دانست که در این راستا برنامههای خوبی از سوی سازمان دانشآموزی ترتیب داده شده است.
وی افزود: همزمان با بازگشایی کامل مدارس پس از دو سال دوری دانشآموزان از فضای مدرسه، سازمان دانشآموزی نیز همراه با نظام تعلیم و تربیت برنامهریزیهایی برای حضور موثرتر و پررنگتر دانشآموزان در فضای مدرسه انجام داد به طوریکه این فعالیتها پویایی و نشاط بیشتری را به فضای مدارس القا کرد و موجب شادابی کلاسهای درس شد.
وی برگزاری سلسله نشستهای سپاس مربی با محوریت تجدید میثاق مربیان سازمان دانشآموزی با ولایت، برگزاری نشست مجامع مربیان و دانشآموزان با محوریت سیره تربیتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، حضور گسترده مربیان و دانشآموزان پیشتاز در نماز جمعه در سراسر استان را نمونههایی از این اقدامات و فعالیتها برشمرد.
وی، برگزاری سیر نمایشگاهی از فعالیتهای سازمان دانشآموزی در مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش، برگزاری مانور خدمترسانی دانشآموزان پیشتاز در مناطق کمتر توسعه یافته، برگزاری جشنواره تولید محتوا و تشکیل میز خدمت سازمان دانشآموزی و همچنین برگزاری اردوی تشکیلاتی سازمان دانشآموزی با محوریت ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نیز از جمله برنامههای پیش روی سازمان دانشآموزی در سال جاری عنوان کرد.
کریمی در پاسخ به اینکه آثار تربیت اجتماعی برای دانشآموزان چیست، گفت: یکی از بهترین آثار تربیت اجتماعی را میتوان تربیت افرادی صالح و سالم که از آسیبهای اجتماعی دوری میکنند و از خودمحوری و تکیه بر اهداف و منافع فردی دور هستند و بین منافع فردی و اجتماعی تعادل برقرار کرهداند، دانست.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس در پایان اظهار کرد: فضیلتهای تشکیلاتی سازمان دانشآموزی شامل دیانت و معنویت، عدل و انصاف، راستی و وفای به عهد، عفت و پاکدامنی، عزت نفس، ایثار و نوع دوستی، شجاعت و حقیقتجویی، تدبیر و تفکر، میهندوستی، نظم و قانومندی، طبیعتدوستی، پرسشگری و نقدپذیری، تابآوری و سازگاری، مسوولیتپذیری و مشارکتجویی به دانشآموزان را در رسیدن به تربیت اجتماعی یاری میکند تا به عنوان یک شهروند برای قبول مسئولیتهای اجتماعی در آینده و کمک به اعتلا و پیشرفت ایران قوی مهیا شوند.
انتهای پیام/س
وی ضمن تبریک سالروز بیست و سومین سال تاسیس ازمان دانشآموزی، گفت: دانشآموزان ما از ابتدای انقلاب اسلامی در هر دههای با توجه به تحولات ملی و اجتماعی حضور و هویت خود را به اثبات رساندهاند که مهترین آن حضور در جبهههای جنگ تحمیلی و دفاع از میهن عزیزمان ایران بوده است که با شهادت خود مشق ایثار، فداکاری، وطن پرستی، دیانت و معنویت را برای دانشآموزان بعد از خود به یادگار گذاشتند.
کریمی با اشار به نقش موثر و تربیتی شهدای دانشآموز از جمله بهنام محمدیها و مرحمت بالازادهها برای دانشآموزان امروز، ادامه داد: اکنون با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، دانشآموزان مسوولیت خود را بیش از پیش درک کردهاند و در موقیعتهای مختلف حضور خود و در میدان عمل بودن خود را به اثبات رساندهاند.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس ادامه داد: از مهمترین رسالتهای سازمان دانشآموزی که در بخشهای مختلف آن از جمله مجلس دانشآموزی، خبرگزاری پانا و تشکل پیشتازان هر کدام به نحوی دنبال میشود تربیت اجتماعی دانشآموزان است و تربیت اجتماعی را میتوان توجه به ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد تا آمادگی کامل دانشآموزان برای ورود به اجتماع دانست که در این راستا برنامههای خوبی از سوی سازمان دانشآموزی ترتیب داده شده است.
وی افزود: همزمان با بازگشایی کامل مدارس پس از دو سال دوری دانشآموزان از فضای مدرسه، سازمان دانشآموزی نیز همراه با نظام تعلیم و تربیت برنامهریزیهایی برای حضور موثرتر و پررنگتر دانشآموزان در فضای مدرسه انجام داد به طوریکه این فعالیتها پویایی و نشاط بیشتری را به فضای مدارس القا کرد و موجب شادابی کلاسهای درس شد.
وی برگزاری سلسله نشستهای سپاس مربی با محوریت تجدید میثاق مربیان سازمان دانشآموزی با ولایت، برگزاری نشست مجامع مربیان و دانشآموزان با محوریت سیره تربیتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، حضور گسترده مربیان و دانشآموزان پیشتاز در نماز جمعه در سراسر استان را نمونههایی از این اقدامات و فعالیتها برشمرد.
وی، برگزاری سیر نمایشگاهی از فعالیتهای سازمان دانشآموزی در مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش، برگزاری مانور خدمترسانی دانشآموزان پیشتاز در مناطق کمتر توسعه یافته، برگزاری جشنواره تولید محتوا و تشکیل میز خدمت سازمان دانشآموزی و همچنین برگزاری اردوی تشکیلاتی سازمان دانشآموزی با محوریت ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نیز از جمله برنامههای پیش روی سازمان دانشآموزی در سال جاری عنوان کرد.
کریمی در پاسخ به اینکه آثار تربیت اجتماعی برای دانشآموزان چیست، گفت: یکی از بهترین آثار تربیت اجتماعی را میتوان تربیت افرادی صالح و سالم که از آسیبهای اجتماعی دوری میکنند و از خودمحوری و تکیه بر اهداف و منافع فردی دور هستند و بین منافع فردی و اجتماعی تعادل برقرار کرهداند، دانست.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس در پایان اظهار کرد: فضیلتهای تشکیلاتی سازمان دانشآموزی شامل دیانت و معنویت، عدل و انصاف، راستی و وفای به عهد، عفت و پاکدامنی، عزت نفس، ایثار و نوع دوستی، شجاعت و حقیقتجویی، تدبیر و تفکر، میهندوستی، نظم و قانومندی، طبیعتدوستی، پرسشگری و نقدپذیری، تابآوری و سازگاری، مسوولیتپذیری و مشارکتجویی به دانشآموزان را در رسیدن به تربیت اجتماعی یاری میکند تا به عنوان یک شهروند برای قبول مسئولیتهای اجتماعی در آینده و کمک به اعتلا و پیشرفت ایران قوی مهیا شوند.
انتهای پیام/س
نظرات بینندگان