کد خبر: ۱۵۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سخنی کوتاه با مدیران روابط عمومی‌های استان فارس؛

روابط عمومی علمی است که درون وبرون سازمان را به هم پیوند می‌دهد

امروزه به نظر می‌رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی‌توجهی به ارزش‌های نهفته در کار روابط عمومی‌هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان‌ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد در صورتی که روابط عمومی علمی است که درون وبرون سازمان را به همه پیوند می‌دهد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، امروز روز ۲۷ اردیبهشت ماه روز مدیران و کارمندانی است که گر چه در واژه مدیرند اما به هنگام عمل، خود اجراگر تمام امور یک سازمان هسنتند، سازمانی که هر چند بدون حضور آنها همواره پایش لنگ می‌زند و قلبش به کندی می‌تپد اما هنوز پس از سال‌ها به این باور نرسیده که در دنیای امروزی و عصر پیشرفت و تکنولوژی ارتباطات حرف اول را می‌زند.

امروز فرصتی است تا یادی کنیم از نقش حیاتی و غیرقابل انکار افرادی که در نقش روابط عمومی، همواره در تلاشند تا سازمان خود را ارتقا دهد.

روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و چهارمین شغل پراسترس در رنکینک جهانی به شمار می‌رود.

بی‌شک روز روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه‌های مختلف تبدیل شده است.

امروز روزیست که می‌توانید بی دغدغه و بدون ترس از شماتت بالادستی‌ها و هماهنگی با مدیر، هر چه در دل دارید را بر قلب سفید صفحه مجازی هک کنید، بی‌آنکه قبل از هر سخنی نامه‌نگاری و کسب تکلیف کرده باشید.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه برای تجلیل از مدیرانی که هرگز دیده نمی‌شوند به سراغ برخی از روابط عمومی‌های استان رفته تا با انعکاس درد دلها و حرف‌های ناگفته آنان گامی هر چند ناچیز در راستای قدردانی از این قشر پر تلاش بردارد.

روابط عمومی

وظیفه مهم روابط عمومی‌ها بیان شفاف حقایق، وقایع و اخبار درون و بیرون سازمان است

عباس فرج زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات در پیامی به شیرازه، گفت:

در دوران جدید که عصر انفجار و توسعه ارتباطات نام گرفته است و اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها ضروری و پیشتاز است؛ اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان بیش از پیش بروز و ظهور پیدا کرده است.

از جمله وظایف مهم روابط عمومی‌ها بیان شفاف حقایق، وقایع و اخبار درون و بیرون سازمان و نیز اطلاع‌رسانی به موقع عملکرد سازمان‌ها و نهادها و انعکاس مشکلات و موانع موجود در کشور و تبیین و شناسایی دشواری‌های موجود و خصوصاً انتقال مطالبات جامعه به مسوولان و بالعکس به شیوه های سنتی، الکترونیکی و سایبری می باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات خدمت همه همکاران عزیز خانواده بزرگ روابط عمومی در استان فارس؛ همکارانم در دستگاه‌های اجرایی، خبرنگاران، مطالبه‌گران و یاوران عرصه خبر رسانی، اصحاب رسانه، جراید، پایگاه‌های خبری و… توفیق تمام عزیزان را در امید آفرینی و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه خداوند منان خواستارم.


روابط عمومی

جای روابط عمومی‌ها در کارگروه‌های استانی خالی است

سید علی اصغر محدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مناسبت این روز به شیرازه گفت:

جای خالی روابط عمومی‌ها در کارگروه‌های استانی، مشهود است.

شاخص‌هایی چون میزان مشارکت خبری، تعامل با مخاطبان، تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات الکترونیکی و امکانات جانبی در پایگاه‌‍‌های اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های امروزی و الکترونیک، بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.

نگاهی به کارگروه‌های استانی در زمینه‌های مختلف نهادها و سازمان‌ها، نشانگر این است که جایگاه روابط عمومی‌ها، رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی در توسعه استان دارای اهمیت لازم نیست و نبود آیتم‌های مهمی نظیر اطلاع‌رسانی، رسانه‌ها، روابط عمومی‌ها و افکار عمومی در این کمیته‌های اجرایی، قابل تامل است.

تاثیر عملکرد روابط عمومی به لحاظ ساختاری در نهادهای مختلف و رابطه بین روابط عمومی دستگاه‌ها با رسانه‌ها به صورت حرفه‌ای تعریف شده و در این مسیر نیاز به تشکیل مشاورانی از جنس رسانه و روابط عمومی در فعالیت‌های کلان و تصمیم‌گیری‌های استانی و شهری مشهود است.

روابط عمومی

حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در دنیا است

محمد امین احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در یاداشتی به این رسانه بیان کرد:

در شرایط کنونی که شاهد شتاب بی وقفه و همه جانبه در عرصه‌های مختلف و علی‌الخصوص وسایل نوین ارتباطی شبکه‌های اجتماعی و مجازی می باشیم با روش های سنتی امکان پذیر نبوده و نیست و در این راستا ناگزیر از تعیین و تبیین برنامه‌های جدید برای اجرای وظایف و تکالیف محوله در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان و بر اساس دو خصیصه مهم می‌باشیم اول هدفدار بودن تصمیمات اتخاذ شده و دوم آینده‌نگری بدین معنی که به جای تصمیم گیریهای لحظه‌ای و سلیقه‌ای که معمولا گریبانگیر همه روابط عمومی‌ها می‌گردد.

 روابط عمومی به اقتضای شرایط و به دلایل مختلف با آن مواجه می‌گردد به آینده توجه و حرکات خود را متناسب با قالب برنامه تنظیم نماید تا از این طریق بتواند در جهت تحقق اهداف مورد نظر سازمان کمک نماید.

نوع کار روابط‌عمومی و مسئولیت‌هایی که برعهده این بخش قرار داده شده سبب شد تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در دنیا شناخته شود.


روابط عمومی

افزایش سرمایه اجتماعی پلیس با اطلاع رسانی سریع و صحیح اخبار انتظامی 

 حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در پیامی به مناسبت روز روابط عمومی نوشت:

امروزه از دانش و هنر روابط عمومی به عنوان یک ابزار توانمند در جهت تسهیل ارتباطات دو طرفه بین سازمان‌ها  و جامعه  یاد می‌شود و با پیچیده‌تر شدن نظام اجتماعی ضرورت، گسترش و توسعه این علم و حرفه جدید بیش از پیش  احساس می‌شود تا آنجا که در عصر کنونی کمتر نهاد یا سازمانی است که در آن واحد روابط عمومی وجود نداشته باشد.

در نيروي انتظامي نیز به دلیل  تنوع ماموريت‌ها و لزوم ارتباط با  بخش‌هاي مختلف جامعه و زندگي شهروندان وجود واحد روابط عمومي و ارتباط با  اقشار جامعه  مورد نیاز بوده و از اهميت و حساسيت ويژه‌اي برخوردار است .

مهمترين رويكرد پليس در سال‌هاي اخير، تحقق اصل جامعه محوري و تعاملات هدفمند دو سويه با اقشار مختلف جامعه ،نهادها و سازمان‌هاي اجتماعي است. در همين راستا توجه به پيشگيري اجتماع محور مهمترين مولفه اثربخش در كاهش ناهنجاري‌هاي اجتماعي است كه اين مهم فقط با همكاري سازمان‌ها و شهروندان به عنوان سرمايه‌هاي اجتماعي پليس  محقق خواهد شد. 

بديهي است حلقه واسط بين سازمان پليس و بدنه جامعه عناصر روابط عمومي و ارتباطات مي‌باشند كه هدف از تشكيل معاونت فرهنگی و اجتماعی در مجموعه فرماندهی کل  انتظامي ايفاي نقش پل ارتباطي بين مردم و سازمان در راستاي تشريح ماموريت‌ها و اقدامات مجموعه‌های مختلف انتظامی با هدف اقناع سازی افکارعمومی مي‌باشد.

از مهمترین دغدغه‌های روابط عمومی پلیس، پیشگیری از انتشار اخبار غیر واقعی درفضای مجازی است که موجب کاهش احساس امنیت در جامعه می‌شود.حساسیت اخبار حوادث و رخدادهای انتظامی نیز یکی دیگر از دغدغه‌های پلیس است که می‌بایست با تصمیم گیری سریع و صحیح به مساله ایجاد شده واکنش مناسب نشان داده و با در نظر گرفتن شرایط بحران و مدیریت زمان موضع گیری شفافی را به افکار عمومی ارائه داد.دراین میان پلیس به دنبال شفاف سازی اخبار حوادث و رخدادهای انتظامی است تا با تنویر افکار عمومی احساس امنیت را برای شهروندان به وجود آورد.

مشارکت مردم به ویژه اهل قلم و اصحاب رسانه در تعامل با پليس به مراتب تاثیرگذار خواهد بود.قطعا تعامل موثر با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری می‌تواند یکی دیگر از نقش‌های پررنگ پلیس در سطح جامعه باشد نقشی که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی به عنوان مسئول اطلاع رسانی یا روابط عمومی بایستی به خوبی اجرا شده تا بتواند حلقه وصل محکم و مطمئنی بین پلیس و جامعه باشد.

در پایان  فرصت را مغتنم دانسته و ضمن تقدیر از کلیه دوستان و عزیزانی که طی سال گذشته در اطلاع‌رسانی صحیح  اخبار و عملکرد حوزه پلیس فارس با ما همکاری داشتند این روز را به همه تلاشگران و فعالان مسیر حساس و دشوار روابط عمومی و اطلاع رسانی صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند قادر منان برای تمامی این عزیزان موفقیت و استقامت در راه خدمت رسانی به مردم را مسئلت می‌نمایم.


روابط عمومی

روابط عمومی ها می‌بایست دارای توانمندی، تدبیر، درایت و بینش لازم باشند

جلال یارمحمدی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس طی پیامی به این رسانه گفت:

مدیران روابط عمومی سازمان ها می‌بایست دارای توانمندی، تدبیر، درایت و بینش لازم باشند تا به جایگاه خود وزن دهند و در انجام مسئولیت ها و وظایفشان خللی ایجاد نشود و روابط عمومی را به سرمنزل مقصود برسانند.

روابط عمومی می تواند به نقش و جایگاه واقعی خود دست یافته و به عنوان بازویی نیرومند در جهت ارتقاء و رشد سازمان گام‌های اساسی بردارد.

اینجانب فرا رسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه که در تقویم با نام روابط عمومی مزین شده را به همکاران ساعی و پرتلاش و سکانداران این حوزه که در جهت ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات گام بر می‌دارند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

روابط عمومی علمی است که درون وبرون سازمان را به هم پیوند می‌دهد

بیانیه و پیام تبریک سازمان بسیج اساتید فارس به مناسبت روز جهانی روابط عمومی:

مسعود مرادی مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید فارس نوشت:

 در جهان مدرنیته امروز که تبادل افکار واطلاعات به یک عنصراصلی تبدیل شده است و هم سویی انسان بادنیای تکنولوژی بیش از پیش به چشم می‌خورد،یک ارتباط غیرقابل تفکیک بین علم، عقاید، تجربیات و هنر استفاده از آن، بین مخاطبین صورت گرفته که منشور پیش برد اهداف هرسازمان راشکل می‌دهد.

ارتباطات و تعامل دو سویه میان مخاطبان بیانگر انتقال احساسات، عقاید، افکار، تجربه ها و اطلاعات به یک دیگر می باشد و درمیان عناصر ارادی جامعه، سازمان ها نیز نقش موثر را ایفا می کنند ۲۷اردیبهشت ماه روز هم افزایی این ارتباط معنادار بین آحاد جامعه است.

واحد رسانه سازمان بسیج اساتید استان فارس به نوبه خود ۲۷اردیبهشت ماه روز پر اهمیت روابط عمومی در عرصه اداره و تعامل در جمهوری اسلامی ایران را تبریک و گرامی می‌دارد و فرصت را مغتنم و پاره‌ای از مسائل و  مشکلات روابط عمومی‌ها در کشور را مطرح می‌نماید.

1- فقدان یک اتحادیه صنفی و حرفه‌ای فراگیر و قدرتمند در سطح کشور متشکل از روابط عمومی های خصوصی و دولتی.

 2- موضوع روابط عمومي در كشور، از نظر قوانين و مقررات، جايگاه روشن، باثبات و شايسته‌اي نيست. مسائل، قوانين و مقررات كارآمد و شفاف در مورد بودجه‌اي و مديريت هزينه در روابط عمومي‌ها ديده نمي‌شود.

 3- انتصاب افراد غير متخصص به عنوان مديران روابط عمومي سازمان‌ها و نيروهاي انساني آموزش ديده، مبتكر و دلسوز.

 4- عدم وجود باور و اعتقاد لازم و کافي در بين مديران سطح بالاي جامعه و سازمان‌ها در مورد جايگاه، اهميتي و خاصيت روابط عمومي.

 5- مجموعه مديران سازمان‌ها، روابط عمومي را وسيله‌اي براي ثبات جايگاه و ارتقاء و موفق جلوه دادن خود مي‌خواهند و روابط عمومي‌ها اقتدار و اختيار كافي ندارند.

 6- بدليل ورودي بودن دانش روابط عمومي در ايران، ساختار ا و فرهنگي جامعه ايراني، انجام مطلوب و نهادينه با روابط عمومي انس و سازگاري پيدا نكرده و اين دانش و حرفه بخوبي بومي سازي نشده است.

7-کمبودمنابع و فرصتهاي مطالعاتي براي كارشناسان و اساتيد و عدم حمايت‌هاي لازم و كافي در حوزه چاپ و نشر در سطح سازمان‌هاي ذيربط بويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.

8- ناهمگون بودن ترکيب جمعيتي،سني و تحصيلي به روابط عمومي‌ها و هم چنين ضعفي در رابطه با ساختار روابط عمومي‌ها در مقايسه با ساير بخشهاي سازماني.

9-ضعف در برنامه‌ريزي و اجراي طرح‌ها و نداشتن استراتژي و چشم اندازه مطلوب و مشخص ساليانه درون سازماني و برون سازماني و ناديده گرفتن روابط عمومي ها در برنامه‌هاي توسعه.

 10- جزيره اي عمل كردن روابط عمومي‌هاو فقدان سازنده، مستمر و كار بايكديگر و نهادهاي مرتبط داخلي و بين المللي.


روابط عمومی

روابط عمومی مهمترین و حیاتی ترین بخش سازمان است

رسول رحمتی مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس طی پیامی به شیرازه گفت:

روابط عمومی ها مهمترین و حیاتی ترین بخش سازمانی و درعین حال مظلومترین در حیطه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی‌ها هستند این روابط عمومی‌ها هستند که در تنگاه‌ها و دشواری‌ها همیشه یار و یاور مجموعه همکاران و مدیران بودند.

روابط عمومی ها در ساختن تصویری مطلوب و شفاف در حوزه‌های مختلف کاری و سازمانی خود تلاش می‌کنند و در بسیاری مواقع کارهای انها هرچند دیده نمی‌شود ولی نجات بخش و رهایی دهنده سازمان و نهاد خود از مشکلات می‌باشد که حتی بر بسیاری از همکارای خود نیز نمایان نشده است.

مثال کوچک این است که وقتی همه آرام روی صندلی های‌شان به چیزی جز مراسم توجهی ندارند، قلب روابط عمومی‌هاست که با سرعتی مضاعف در سینه می‌تپد و نگران لحظه لحظه اجرای برنامه هست.

روابط عمومی ها مغز متفکر، زبان گویا، دست اجرا و قلب تپنده و… یک سازمان هستند، جملاتی زیبا که در عمل، در سازو کارهای اداری به طور کامل محقق نمی‌شود.

بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون روابط عمومی در دنیای ارتباطات است اینجانب به نوبه خودم روز روابط عمومی را به تمامی فعالان و جهادگران این عرصه صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

روابط عمومی

سازمان ها روابط عمومی ها را جدی بگیرند!

بهنام رضایی مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس به مناسبت این روز طی پیامی به این رسانه بیان کرد:

قبل از هر چیزی این فرصت را مغتنم شمرده و روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران ، فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک عرض می کنم و هم چنین تقدیر و تشکر نیز دارم از همراهی و همکاری اصحاب رسانه استان فارس که یار همیشگی روابط عمومی‌ها بوده اند.

آنچه که در این نوشتار کوتاه بنا دارم به آن بپردازم نه مشکلات روابط عمومی ها و نه تعریف و تمجید از همه تلاش ها و زحماتی است که در طول یکسال به جان می خرند؛ بلکه تنها یک مهم می باشد و آن این است که سازمان ها روابط عمومی ها را جدی بگیرند!

آن هم در روزهایی که کشور عزیزمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد تبیین است و همگان نیز به این باور رسیده اند که توفیق در اجرای هیچ سیاست ، طرح یا برنامه ریزی بدون اطلاع رسانی شفاف و مسئولانه ممکن نیست و این فرآیند نیز جز با نقش آفرینی فعالانه و حرفه ای روابط عمومی ها قابل تحقق نمی باشد. به قول عزیزی "در روزگار تکثر و تشتت کانال های تولید و انتشار محتوا ، مسئولیت همکاران روابط عمومی در اطلاع رسانی مستمر و صادقانه سنگین‌تر از گذشته است.

در پایان مجددا این روز را به همه همکاران و تلاشگران عرصه روابط عمومی که خداوند نعمت پاسخگویی خوش رویانه به همنوعان را به آنان عطا کرده و از سوی دیگر با دانش، اخلاق و هنر خود نماد پویایی و خلاقیت سازمان‌ها به شمار می روند تبریک عرض می‌کنم.

روابط عمومی

ضرورت پویایی در روابط عمومی

حمیدرضا شعبانی رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس به مناسبت این روز طی پیامی به شیرازه گفت:

درعصر حاضر تحولات تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال شکل گیری هستند به نحوی که ما شاهد تغییر، به روزآوری، دگرگونی و حتی ازبین رفتن تکنولوژی های ارتباطی و جایگزینی انها با ابزار ارتباطی جدید هستیم.

این مساله می طلبد که یک مدیر روابط عمومی دائما با رصد این تحولات، خود را مجهز به جدیدترین ان‌ها نماید چرا که مشتری و مخاطب سازمانش در حال استفاده از ان‌ها می‌باشد و انتظار دارد بوسیله این ابزار با او تعامل ، گفتگو و خدمت رسانی شود.
اما انچه مانع این مساله می باشد گاها سیاست های غلط و دست اندازهایی هست که مانع تحقق این مساله در سازمان ها می‌شود و تعارض هایی را مابین سازمان ومخاطبینش بوجود می‌آورد.

به عنوان مثال درحالیکه بخش زیادی از جامعه در یک فضای مجازی خاصی سیر میکنند اما مدیر روابط عمومی بنا بر بخشنامه های مکرر، از حضور پررنگ در آن فضا محروم است و عملا آن دسته از مخاطبین سازمان خود را از دست می دهد این درحالی هست که از او انتظار دارند همچنان مخاطبین را اقناع و اطلاعات لازم به دست وی رسانده شود.

به نظر می رسد لازم است در کنار رفتار و تلاش فردی مدیر روابط عمومی برای ارتقای خود، سازمان‌ها نیز ضمن واگذاری اختیارات و همچنین حمایت‌های کافی اجازه دهند فاصله ایجاد شده روز به روز کاهش یابد.

از طرفی عدم توازن سرعت دگرگونی اطلاعات با روند ایجاد زیرساخت‌های موجود در حوزه روابط عمومی از مهمترین چالش‌های دیگر این حوزه است.نیک می‌دانیم که اگر همین تحولات تکنولوژی در کشور سرعت بگیردبه نحوی که تجهیزات مدرن بومی سازی شود و فضایی ایجاد شود که مخاطب بدون اجبار، اکراه و از روی نیاز و جذابیت به سمت ان‌ها حرکت کند این تعارض خود به خود حل خواهد شد.

اما حوزه روابط عمومی با دیگر چالش هایی نیز مواجه است که از ان جمله میتوان به نگرش سنتی به نوع عملکرد و انتظارات ناشی از این نوع نگرش، عدم تغییر رویکردهای حاکم بر مجموعه ها با نیازهای روز و … نام برد که یک مدیر مدیر روابط عمومی به وضوح با آن دست و پنجه نرم می کند.

از سویی دیگر عدم آشنایی سایر بخش‌ها با وظایف نوین روابط عمومی، همواره انتظارات نابجایی را از این بخش به همراه دارد و گاها موجب دخالت‌های نابجا و متناسب با درک افراد از این مجموعه هستیم.

به نظر می رسد رسانه در ارتقای این مساله نقش اساسی را می‌توانند ایفا می‌کنند و شرایط را به گونه ای ترسیم کنند که بیشترین اطلاع رسانی در خصوص رویکرد روابط عمومی های نوین در رسانه‌ها منتشر شود.

روابط عمومی

آنچه در روابط عمومی اهمیت دارد، صداقت است

بهنام کشاورز مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به این رسانه بیان کرد:

آنچه برای روابط عمومی یک مجموعه به ویژه روابط عمومی یک سازمان عمومی اهمیت دارد صداقت است ، صداقت در انتقال پیام سازمان به مردم و صداقت در انتقال مطالبات مردم به مسئولین.

امروز در شرایطی هستیم که باید روابط عمومی‌ها تمام همت خود را به کار گیرند تا بخشی از اعتماد عمومی را که آسیب دیده ترمیم شود و این هدف مهم جز با صداقت در محتوای پیام، سرعت در انتقال پیام و ایجاد ارتباط دو طرفه پیام بین مردم و دولت به دست نمی‌آید.

اینجانب به سهم خود این روز را به همکارانی که مسئولیت خطیر تبیین را بر عهده دارند تبریک عرض نموده ، امیدوارم در مسیری که آگاهانه انتخاب کردند در پیشگاه خداوند و مردم صبور پیروز و سربلندباشند.

روابط عمومی

روابط عمومی در همه تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها باید مشارکت کند

سید عبدالوهاب نقیب رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به شیرازه گفت:

روابط عمومی بازوی قوی مدیریت یک سازمان می باشند. نمی‌شود گفت که روابط عمومی در هرجایی نباید دخالت کند در واقع روابط عمومی در همه تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها باید مشارکت کند و بلافاصله با انعکاس آن‌ها در میان طبقات مختلف مردم بازخورد آن‌ها را به مدیران برساند.

وظایف روابط عمومی از تهیه خبر، چاپ خبر، برگزاری مراسم و آیین‌ها، سخنرانی، عکاسی، تجزیه و تحلیل، تفسیر و توجیه اجرای برنامه‌ها و ایجاد جریانی رفت و برگشتی از اطلاعات و انتقادات و نظرات که بالاخره نتیجه ی آن ایجاد اندیشه های مساعد و خلق گرایش‌های مطلوب در میان گروه های داخل و خارج سازمان است.

 از طرفی اگر شبهه‌ای در خصوص سازمان است، بتواند با توضیحات و توجیهاتش عناد و خصومت آنها را بی اثر یا لااقل کم اثر کند و از سویی به خواسته ها و انتظارات جامعه مخاطبش پی ببرد و بتواند تا آنجایی که ممکن است در جهت تحقق خواسته های عمومی و کسانی که خواستشان برای موفقیت سازمان لازم است تلاش بکند و راه حل‌ها و نظراتی جدید در حل مشکلات و سوءتفاهم هایی که احتمالا وجود دارد ارائه کند و به هر حال آگاهی‌ها و رفتارها و نگرش‌هایی که در درون یا بیرون سازمان وجود دارد بتواند تاثیر شایسته بگذارد.

روابط عمومی

آموزش، نیاز اساسی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی

محمدرضا فتوت مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به مناسبت این روز به این رسانه گفت:

۲۷ اردیبهشت ماه فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط‌عمومی را بعنوان یک حرفه و هنر مهم مورد بازخوانی و توجه ویژه قرار دهیم. نقش روابط عمومی و مسوولان آن در دنیای کنونی در توسعه به خصوص در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه با توجه به پیشرفت‌های گسترده‌ای که در این حوزه به وقوع پیوسته بر هیچ فردی پوشیده نیست، بنابراین باید بیش از گذشته، توجه ویژه برای بررسی مسائل و حل نیازها و ارتقای جایگاه آن داشت.

روابط‌عمومی در هر سازمان، قلب آن مجموعه محسوب می‌شود؛ زیرا باید بین دستگاه و مردم و به خصوص خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای یک ارتباط درست ، منطقی و با دانش روز برقرار کند که هم‌اکنون در این خصوص ضعیف هستیم. روابط عمومی ها بایستی با داشتن دانش روز و مشرف بودن به مسائل بتواند ماموریت‌های محوله را در چارچوب مقررات به خصوص در بخش تبیینی و آگاهی‌ بخشی به مخاطبان و ارباب رجوع بنحو مناسب انجام دهد.

یکی از مهمترین نیازهای مدیران و کارشناسان روابط عمومی این است که برای موفقیت در عمل خطیر خود، حداقل آموزش‌های لازم را در ابعاد مختلف به خصوص تهیه خبر و گزارش و انعکاس آن به رسانه‌های گروهی دیده باشد که اگر این امر مهم محقق شود شاهد پویایی و توفیق بهتر خواهیم بود.

با توجه به تحولات لحظه ای و ظهور تکنولوژی‌های ارتباطی نوین در قرن حاضر، بدون شک می‌بایست به حوزه آموزش بعنوان یک رکن اصلی در حوزه روابط عمومی و رسانه نگاه ویژه‌ای شود تا در همه‌ی زمینه ها، حرف‌های جدید و امیدوار کننده‌ای برای مخاطبین داشته باشیم.

روابط عمومی

بسیاری تصور می کنند برقراری تعامل موثر با سایر افراد سهل است

مهدی یزدانی مدیر روابط عمومی صدا و سیمای فارس به مناسبت این روز طی پیامی به خبرنگار این رسانه گفت:

نقطه تلاقی علم و هنر در عرصه ارتباطات از لحاظ فردی و جمعی هنر ارتباطات یا همان روابط عمومی خلق می‌شود.

بسیاری تصور می‌کنند برقراری تعامل موثر با سایر افراد سهل است اما این نگاهی سطحی به یک دستاورد بشری است.

در دنیایی بسر می بریم که با سرعت به سمت فراگیر شدن هوش مصنوعی در زندگی روزمره مردم حرکت می کند، با وجود اشخاص حقیقی و شخصیت‌های حقوقی مختلف با امیال و نیازهای متفاوت، ایجاد یک ارتباط مانا و حفظ آن تا حصول نتیجه با در نظر گرفتن منافع مشترک، هم هوشمندسازی این علم را می طلبد و هم هنر پایایی ارتباط را بر اساس تمدن مردم هر جغرافیایی از این کره خاکی را.

امروزه ارتباطات به یمن وجود تکنولوژی های متنوع رسانه ای توانسته خود را با زندگی افراد همسان‌سازی کند اما همچنان این توانایی فردی است که در برقراری ارتباط با دیگران موثر است و افراد و سازمان‌ها را سرآمد می‌کند.

۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران ساعی و پرتلاش در کشور عزیزمان ایران و فارس همیشه سرافراز تبریک می گویم و در این بین از همکاران عزیز روابط عمومی که برای اعتلای نام محبوب روابط عمومی در مجموعه‌های خود تلاش شبانه روزی دارند، خداقوت عرض می‌کنم .

بحمدا… این عزیزان، توانسته اند فعالیت های خود را در شرایطی که نیاز به همت بلندتر دارد به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند و این روزها خود را آماده می کنند تا گامهای بلندتری در حوزه جهاد تبیین و اطلاع رسانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی که اهمیت فراوانی دارد و یکی از وظایف روابط عمومی ها محسوب می‌شود، بردارند.

روابط عمومی

روابط عمومی اصلی ترین حلقه میانی سهولت ارتباط مردم با مسئولین

حسین کشتکار مدیر روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز به مناسبت این روز بیان کرد:

در سال مهار تورم و رشد تولید، روابط عمومی اصلی ترین حلقه میانی جهت سهل نمودن ارتباط مردم با مسئولین و ایجاد امید به مردم و همچنین خلق روایت مردمی برای ساختن جامعه‌ای از جنس مردم است.

روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران دلسوز و زحمتکش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.


روابط عمومی

 استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، گام مهمی در رسیدن به جایگاه والای روابط عمومی‌ها

پشاپوروابط عمومی بیمه سلامت فارس طی پیامی به این رسانه‌گفت:

 همچنین گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و اطلاع رسانی

در ادارات دولتی و شرکت های خصوصی روابط عمومی ها از جایگاه مهم و ممتازی برخوردار هستند و با توجه به توانایی و پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد می تواند گامهای موثری را جهت نیل به اهداف سازمانی خود بردارند.

یکی از اولویت های مهم همکاران شاغل در حوزه روابط عمومی و ارتباطات، آشنایی با ابزارهای نوین اطلاع رسانی یا همان روابط عمومی دیجیتال است . 

در همین راستا می توان تحصیلات آکادمیک مرتبط با حوزه ارتباطات ، یادگیری نرم افزارهای تولید محتوا، ویراستاری و طراحی را از عوامل مهم گذر از روابط سنتی به روابط عمومی دیجیتال دانست .

بی شک دانش استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، گام مهمی در رسیدن به جایگاه والای روابط عمومی‌ها در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی است.

مصطفی آرین روابط عمومی انتقال خون استان فارس:


به زعم من روابط عمومی پل ارتباطی بین خواسته های یک سازمان و محیط بیرون و یا اجتماع بیرونی سازمان است . این خواسته‌ها معمولا اهداف یک سازمان رو شامل هستند و در واقع منافع هردو طرف یعنی هم سازمان و هم مردم رو برطرف می‌کنند. در خصوص انتقال خون، هدف کمک به بیماران در مراکز درمانی است و این هدف در واقع به نوعی هدف مردم نیز هست .

در این میان نقش روابط عمومی اطلاع رسانی به مردم در خصوص اهمیت جایگاه انتقال خون و نیز اعلام نیاز به حضور مردم در رسیدن به هدف هست و از طرف دیگر جذب نظرات و رضایت مردم از میزان حضور و مشارکتشون در اجرای این امر یعنی کمک رسانی به بیماران هست . مسلما درک این نکته توسط مردم که به چه میزان نقش مهمی در این فرآیند دارند توسط روابط عمومی انجام میشه اما این امر در صورتی موفقیت آمیز هست که مدیران دستگاه‌های اجرایی به وظیفه روابط عمومی ها اشراف داشته و به اهمیت آن پی برده باشند .

خدا را سپاس که مدیریت انتقال خون به حدی از آگاهی نائل شده که برای جایگاه روابط عمومی در انتقال خون ارزش قائل هست و مشوق ورود روابط عمومی در تمام زمینه های اطلاع رسانی به اجتماع درون و بیرون از سازمان می‌باشد. من نیز به سهم خودم امیدوارم که بتونم از این فرصت برای آگاه سازی و انتقال اطلاعات صحیح و مفید در خصوص اهداف عالیه سازمان به اجتماع استفاده نمایم و در این راه موفق گردم.


روابط عمومی علمی است که درون وبرون سازمان را به همه پیوند می‌دهد

مهدی جعفرپور مدیر روابط عمومی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور:

ما مدیران روابط عمومی‌ها اصولا زیاد صبحت نمی‌کنیم کار می‌کنیم و چون کار می‌کنیم دیده نمی‌شویم هر ساله فقط اصحاب رسانه هستند که ما را مورد بذل و عنایت قرار می‌دهند.

روابط عمومی علمی است که درون وبرون سازمان را به هم پیوند می‌دهد

روابط عمومی هنر مردمداری

اعظم سادات موسوی مدیر روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به شیرازه گفت:

از جایگاه سازمانی و ساختار روابط عمومی بارها گفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا در کنار بالابردن تهعد و تخصص خود در این حوزه، توجه مسوولان را به این نکته بیش از پیش جلب کنیم که لزوم بازنگری در این جایگاه ، ارتقای آن و تغییر نگاه، ضروری است که البته چندان هم موفق نبوده‌ایم.

پرواضح است که روابط عمومی هنر مردم‌داری‌ست و برای رسیدن به این مطلوب لازم است که روایت‌گر اولین روایت‌ها، تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی باشند؛ دور از انتظار نیست که این روایت‌گری گاهی به دلیل تعدد مسئولیت‌ها و کمبود نیروهای کارآزموده و متخصص مغفول بماند و این مهم ضرورت استفاده از نیروهای کمکی درون سازمانی در حوزه مسئولیت‌ها و وظایف سازمانی یا برون‌سپاری برخی از فعالیت‌های روابط عمومی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همکاران رسانه‌های جمعی برای تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای زیر نظر مدیران و کارشناسان روابط عمومی را یادآور می‌شود.

نکته مهم دیگری که لازم است به آن بپردازم این‌که یکی از شاخص‌های روابط‌عمومی هوشمند استفاده مناسب و به‌موقع از شبکه‌های اجتماعی و مخاطب‌محوری است که از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین موضوع‌های روز در حوزه ارتباط رسانه‌ای است و خوب است که مدیران ارشد دستگاه با تأمین تجهیزات به روز و کارآمد، به آن توجه بیشتری داشته باشند.



انتهای پیام/224224


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان