کد خبر: ۱۵۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
پیگیری مصوبات سفر اول ریاست جمهوری روی میز شیرازه؛

بررسی احداث مخازن ذخیره فرآورده‌های نفتی در نقاط مختلف استان فارس

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس گفت: با توجه به مذاکره‌ای که با استاندار فارس شد مقرر شد یکی دیگر از مصوبات دولت را به عنوان افزایش ذخیره‌سازی انبار نفت شیراز باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، همزمان با سفر اول ریاست جمهوری به استان فارس این پایگاه تحلیلی خبری پیگیر مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان فارس از دستکاه‌های دولتی این استان شد.

اکنون شیرازه پیگیر بررسی احداث مخازن ذخیره فرآورده‌های نفتی در نقاط مختلف استان با درنظرگرفتن شاخص‌ها، پراکنش جمعی و پدافند غیرعامل حداقل به میزان میانگین کشور از اسداله طاهری مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس شد.

 طاهری گفت: یکی از مصوبات هیئت دولت در سفر قبلی احداث مخازن استراتژیک در استان فارس است؛براساس پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط شرکت‌های مختلف نفتی مقرر شد خط لوله فرآورده نفتی از مهراران بندرعباس به طول ۴۲۰کیلومتر به سمت شیراز منتهی شود و انباری در شهرستان فسا احداث شود که به موازات این باید انبار ذخیره‌های استراتیژیک هم در نظر گرفته شود.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس با اشاره به ظرفیت ذخیره‌سازی انبارهای موجود در  استان فارس گفت: در انبار شهید تندگویان شیراز ۶۵ میلیون لیتر ، انبار لارستان ۱۴ میلیون لیتر و در انبار شهید دستغیب سورمق ۳۰میلیون لیتر نیز  وجود دارد که باتوجه به گستردگی استان و بالارفتن مصرف فرآورده‌ها در استان با یک کمبود شدید در استان مواجه هستیم که با احداث این خط لوله می‌توانیم بخش زیادی از کمبود را برطرف کنیم.

وی در خصوص اهمیت خط لوله نفتی بیان کرد: اکنون بخش عمده‌ای از فراورده‌هایمان از طریق نفتکش در بندرعباس به شیراز منتقل خواهد شد که این حجم زیاد هزینه‎‌های بالایی برای انتقال دارد که در کنار آن خطرات جاده‌ای و قاچاق نیز وجود دارد بنابراین لزوم احداث خط لوله نقتی بیش ازهر زمانی  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در اسرع وقت انجام گیرد.

بررسی احداث مخازن ذخیره فرآورده‌های نفتی در نقاط مختلف استان

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های انجام شده افزود: برای اضافه کردن انبارنفت شهید تندگویان شیراز از سال‌ها پیش اقداماتی جهت ایجاد زمین مناسب و همکارانی که در سایر بخش‌های مختلف این مساله وجود دارند همکاری بسار خوبی را انجام دادند،با همکاری کارکنان اداره راه،منابع طبیعی و سازمان مسکن و شهرسازی زمینی به مصاحت۱۰ هکتار در حال تسهیل آن هستیم .

طاهری در خصوص افزایش ظرفیت ذخیره سازی انبارنفت شیراز گفت: با توجه به مذاکره‌ای که با استاندار فارس شد مقرر شد یکی دیگر از مصوبات دولت را به عنوان افزایش ذخیره‌سازی انبار نفت شیراز از ۱۶۰ میلیون لیتر به ۲۳۰ میلیون لیتر در نظر گرفته شود که ظرفیت بسیار خوبی است .

وی در پایان گفت: با توجه به این‌که پالایشگاه شیراز از حدود ۵۰ سال پیش در استان فارس افتتاح شده و مقداری اکنون با کمبود شدید فرآورده مواجه هستیم و نیاز استان فارس را برآورده نمی‌کند ،احداث خط لوله و همچنین انبار مخازن استراتژیک بسیار بسیار ضروری است که این امر باعث کاهش هزینه‌ها و خطرات جاده‌ای را کم خواهد کرد و از همه مهمتر کارهای اشتغال را برای استان فراهم می‌کند که این مهم کار میمون و مبارکی است که امیدواریم بتوانیم با تصویب آن در هیئت دولت و با نظر مثبتی که مسئولین و نمایندگان استانی استانی دارند کار تکمیل مخازن استراتژیک شیراز همزمان با فسا انجام خواهد شد که بعد از احداث خط لوله پارس شاهد دو انبار در بنام توسعه انبار نفت شیراز وانبار نفت استراتژیک در فسا هستیم.


انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان