کد خبر: ۱۵۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
شهردار شیراز :

حفاری تونل‌های دوقلو بزرگراه شهید سلیمانی شیراز به اتمام رسید

شهردار شیراز گفت: حفاری تونل‌های دوقلوی بزرگراه شهید سلیمانی که به نام شهید خادم صادق نام‌گذاری شده به طول هفت کیلومتر پایان یافت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در بازدید یک‌روزه از پروژه بزرگراه شهید سلیمانی شیراز به خبرنگاران گفت: حفاری تونل جنوبی دوقلو شهید خادم‌صادق به طول هفت‌کیلومتری به اتمام رسید.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه این پروژه در طول اجرا با موضوعات و مسائل مختلفی مواجه شد، افزود: در سال ۹۹ در این نقطه رانش زمین رخ داد و موجب توقف در اجرای پروژه شد.

اسدی ادامه داد: با توجه‌ به اینکه در اجرای این فاز از پروژه اجرای تونل‌ها در دستور کار نبود و مقرر شد تا اجرای پروژه به‌صورت تقاطع غیرهمسطح یا تراشه‌برداری اجرا شود، اما در ادامه با مسائل پیش‌آمده یک باز طراحی در اجرای این پروژه صورت گرفت و ساخت چهار تونل جایگزین ترانشه برداری شد.

وی با تقدیر و قدردانی از مشارکت مردم محله منصورآباد باتوجه‌به اجرایی‌شدن عملیات این پروژه عمرانی، گفت: اجرای این پروژه برای ساکنین این محله زحمات بسیاری داشت، اما تمام دغدغه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز این است که بتوانند این پروژه را به‌صورت فعال و شبانه‌روزی ادامه داده و به اتمام برسانند.

بزرگراه شهید سلیمانی ابرپروژه شهری است

محمدامین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در ادامه حاشیه بازدید از اتمام عملیات حفاری تونل جنوبی شهید خادم صادق گفت: این پروژه یک ابرپروژه شهری و از دیدگاه بسیاری از صاحب‌نظران یکی از تأثیرگذارترین پروژه‌های ترافیکی و حمل‌ونقلی شهر شیراز است.

امین افزود: این پروژه باتوجه‌به اهمیت موضوع آن، از دو دهه پیش در سه‌فاز اجرایی عملیات احداث آن آغاز شد و هر فاز آن به نام یکی از بزرگ‌مردان شهر و کشور با عناوین سردار شهید سلیمانی، آیت‌الله حائری شیرازی و آخرین فاز به نام آیت‌الله محلاتی نام‌گذاری شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: این ابرپروژه بزرگراه شهری در فاز سوم امروز شنبه ۲۷ خرداد هم‌زمان با عملیات پایانی تونل جنوبی شهید خادم صادق به اتمام رسید دارای یک‌فاز هفت‌کیلومتری بوده که با احتساب باند رفت‌وبرگشت ۱۴ کیلومتر بزرگراه شهری است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیراز ، فارس
نظرات بینندگان