وزیر راه و شهرسازی:
زنجیره کریدور شمال به جنوب کشور در حال تکمیل است
وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان در شبکه کریدور مرکزی کشور قرار دارد و این زنجیره کریدوری از شمال به جنوب کشور هم اینک در حال تکمیل است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید آزادراه شیراز - اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه ۲۳۰ کیلومتری یکی از بزرگترین پروژههای آزادراهی کشور است که با بهرهبرداری از آن حدود ١٣٠ کیلومتر مسافت شیراز - اصفهان و ٢ ساعت زمان سفر در این مسیر کوتاهتر میشود.
وی ادامه داد: با یک محاسبه حداقلی، سالانه ١٣٠ میلیون لیتر صرفهجویی سوخت در کشور خواهیم داشت که در مقیاس صرفهجویی سوخت عدد قابلتوجهی است.
بذرپاش اظهار کرد: در قطعات یک تا ۶ پروژه کارها تقریباً پایانیافته و عملیات نصب علائم ترافیکی و ایمنی در حال انجام است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از همینجا این قول را به مردم استان فارس و کشور میدهیم که این پروژه را تا پایان تابستان و انتهای شهریورماه تقدیم آنها خواهیم کرد.
بذرپاش افزود: تکمیل قطعه هفت این پروژه که پیشرفت خوبی دارد نیز در دستور کار است؛ اما کار بزرگتری که تعریف شده اینکه این قطعه در حقیقت ادامه آزادراه به سمت بوشهر است چرا که این زنجیره کریدوری شمال به جنوب ما در حوزه آزادراهی باید تکمیل شود و به سمت استان بوشهر ادامه یابد.
وی ادامه داد: این زنجیره آزادراهی عملاً باید به دریا متصل شود چرا که وقتی به دریا متصل میشود میتوانیم بگوییم که اقتصاد دریا را هم ضمیمه کردهایم تا بتوانیم زیرساختهای کشور را در خدمت دریا قرار دهیم و به رشد و شکوفایی بخشهای مختلف در مجاورت این آزادراه کمک کند و همه شهرها و استانهای در مسیر بهره لازم را ببرند.
بذرپاش اظهار کرد: همچنین در صدد هستیم تا سفر دوم دولت به استان فارس هم در همان ایام انجام شود و با هماهنگی مسئولان استان هدفگذاری کردهایم تا هفته آخر شهریور و همزمان با آغاز ماه ربیعالاول آزادراه شیراز - اصفهان افتتاح شود.
وی، با بیان اینکه تاکنون اعتبارات قابلتوجهی به این پروژه تزریق شده گفت: آن میزان کسری هم که برای تکمیل آزادراه داریم در ٢ ماه باقیمانده تا افتتاح آن تأمین خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: البته در همین مقطع هم امکان افتتاح پروژه وجود دارد؛ اما ازآنجاکه بحث ایمنی برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنا داریم که پروژه را پس از تکمیل بخشهای مرتبط با ایمنی مسیر از جمله خطکشی، روشنایی و علائم استاندارد و کیفیت بالا به بهرهبرداری برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی امروز و بلافاصله پس از پایان سفر استانی هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد باتوجهبه اهمیت پروژه آزادراه شیراز - اصفهان و بهمنظور رفع موانع و مشکلات پیشروی آن در شیراز حضور یافت و از بخشهای مختلف این پروژه بازدید کرد.
عملیات اجرایی آزادراه شیراز - اصفهان که از آن بهعنوان یکی از بزرگترین پروژههای آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرحهای ملی یاد میشود در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و هم اینک حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدتزمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول میانجامد که با افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان که بر خلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاهتر شده و حدود ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته خواهد شد.
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان