شهردار منطقه ۱۰ شیراز:
شمال غرب شیراز به کارگاه بزرگ عمرانی بدل شده است
شهردار منطقه ۱۰ شیراز گفت: با توجه به اتصال آزادراه اصفهان- شیراز به این پروژه، زیرگذر گویم از اهمیت ویژهای در حوزه حمل و نقل و ترافیک برخوردار است و به موازات پیشرفتهای عمرانی، مطالعات شهرسازی و زیباسازی این منطقه نیز در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شهرام سبزیانفرد،شهردار منطقه ۱۰ شیراز با بیان اینکه بودجه عمرانی و خدمات شهری منطقه ۱۰ امسال ۳۸۵ میلیارد تومان تعیین شده است، گفت: طی حدود شش ماه گذشته شاهد کسب موفقیتهایی در زمینه شهرسازی و کسب درآمد دست یافتهایم؛ طی این مدت بیشترین تعداد موافقت اصولی و پروانه صادره در شهرداری شیراز مربوط به منطقه ۱۰ بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه املاک حداکثر همکاری با معاونت عمرانی و فنی شهرداری انجام شده است، عنوان کرد: پروژههایی نظیر زیرگذر گویم و ۵۵ متری حافظ دارای بیشترین حجم تملک بوده که در زمینه توافق با شهروندان و جلب رضایتمندی آنها قدمهای مثبتی برداشته شده است.
سبزیانفرد از زیرگذر گویم به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای شهری شیراز یاد و اضافه کرد: این پروژه حجم تملکی وسیعی داشت و بار مالی دوچندانی معادل ۱۷۵۰ میلیارد تومان را به مدیریت شهری تحمیل میکرد که با نگاه ویژه شهردار کلانشهر شیراز و حمایتپهای شورای اسلامی شهر این روند در ابتدای تیرماه پایان پذیرفت.
وی گفت: زیرگذر گویم دارای ابعاد اجتماعی و فنی است که باید با در نظر گرفتن جمیع جوانب نسبت به پیشبرد آن همت گماشت؛ لذا شهرداری شیراز با راهکارهایی به سمت جلب رضایت شهروندان ساکن در محدوده این پروژه حرکت کرده و خوشبختانه تاکنون هیچ تنش و اعتراضی را شاهد نبودهایم.
سبزیان فرد با یادآوری اینکه تاسیسات شهری شیراز، نقشه دقیق و کاملی ندارد، یکی از مشکلات پروژه زیرگذر "گویم" را، جابهجایی این تاسیسات و هماهنگی با دستگاههای خدمات رسان ذکر کرد و گفت: جابه جایی تاسیسات مشکلیست که در همه پروژههای عمرانی شهری بروز کرده و زمان و انرژی و هزینه مضاعفی را متوجه مجریان میکند.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز با تقدیر از مشارکت و صبوری شهروندان در اجرای این ابر پروژه شهری گفت: با توجه به اتصال آزادراه اصفهان- شیراز به این پروژه، زیرگذر گویم از اهمیت ویژهای در حوزه حمل و نقل و ترافیک برخوردار است و به موازات پیشرفتهای عمرانی، مطالعات شهرسازی و زیباسازی این منطقه نیز در حال انجام است.
سبزیانفرد، پیشرفت در حوزه تملک پروژه ۵۵ متری حافظ را مطلوب خواند و گفت: توافق برای تملک با مالکان انجام و مقرر شد تا شهرداری ظرف مدت شش ماه نسبت به پرداخت دیون و تعهدات خود اقدام کند. این توافق سبب شد تا جبهه کاری برای پیمانکار بدون معارض آزاد شده و با فراغ بال عملیات عمرانی را پیش برد.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز در خصوص پروژه بزرگراهی آیتالله هاشمی رفسنجانی، گفت: با بهره برداری از این پروژه، محور حسینی الهاشمی به روستای هدف گردشگری قلات متصل خواهد شد و شاهد نقش ارزنده آن در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و کاهش بار ترافیک در محورهای موازی خواهیم بود.
سبزیانفرد با تاکید بر این موضوع که در حوزه شهرسازی باید نگاه بلندمدتی به آینده داشت، اظهار کرد: محور توسعه شیراز به سمت شمال غربی در حال گسترش است و تعداد صدور پروانهها نشان از جذب سرانه جمعیتی دوچندانی دارد. به همین دلیل زیرساختهای شهری باید به موازات جمعیت و ازدیاد ساخت و سازها افزایش یابد تا در آینده با چالشهای فزایندهای روبرو نشویم.
وی از همکاری منسجم با سازمان قطارشهری خبر داد و افزود: خط سوم مترو در محور شمالغربی شیراز در حال احداث است و تعدادی از ایستگاههای آن شامل گلستان، آرین، آفرینش، بهشتی و میدان صنایع در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری شیراز قرار دارد. با بهره برداری از این ابر پروژه شاهد ارتقا چشمگیر کیفیت زندگی شهروندان در زمینه حمل و نقل عمومی و بهبود شاخصههای زیست محیطی خواهیم بود.
این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که شهردار کلانشهر شیراز نسبت به اجرای پروژهها بر اساس برنامه زمانبندی شده تاکید دارد، افزود: تیم شهرداری و شورای اسلامی شیراز بازدیدهای مستمری را در فواصل هفتگی از پروژهها انجام داده و برای رفع چالشها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمیکنند.
سبزیان فرد با تقدیر از زحمات شهردار قبلی منطقه ۱۰ شیراز گفت: تلاشهای زیادی در زمان مسئولیت مهندس معصومی در امور توسعه مبانی زیرساختی و طرحهای مطالعاتی انجام شده که پیگیر اتمام این پروژهها هستیم. این پروژهها بر اساس منطق درست و مستدلی تبیین شده بود و مهر تایید شورای اسلامی شهر را به همراه داشت و بدون ایجاد تغییری در حال به سرانجام رسیدن است.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز با اشاره به این موضوع که محور شمال غرب این کلانشهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، بیان کرد: منطقه ۱۰ شهرداری شیراز دارای ۱۸ شهرک است که هر یک از آنها نیازهای عمرانی ویژهای دارند که باید در دستور کار قرار گیرند. در همین زمینه بیش از ۱۰ پروژه آماده برگزاری جلسه کمیسیون عالی مناقصات است و در آینده نزدیک روند انتخاب پیمانکار آنها مشخص میشود.
وی با اشاره به این موضوع که منطقه ۱۰ شهرداری شیراز در جهشهای عمرانی همواره حرفی برای گفتن دارد، بیان کرد: عملیات آسفالت در نقاط مختلفی از این منطقه نظیر کمربندی امام خمینی (ع)، گلدشت حافظ، برف فروشان، محور دکتر حسابی، شهرک نفت، شهرک قصرقمشه، بزرگراه حسینی الهاشمی، شهرکهای گویم و سایر مناطق از سال گذشته آغاز شده و در یازدهمین جهش عمرانی شهرداری شیراز شتاب گرفته است.
سبزیان فرد با یاداوری این موضوع که بهسازی معابر رضایتمندی شهروندان و ارتقا مباحث ایمنی را به دنبال دارد، افزود: وضعیت آسفالت در برخی از نقاط منطقه ۱۰ اسفبار بود و بیش از چند دهه از آخرین عملیات ترمیم آنها میگذشت. به همین دلیل ساماندهی آن در دستور کار ویژه قرار گرفت.
وی همچنین با ارائه آمار و ارقامی در این حوزه گفت: بیش از ۱۱۲ هزار مترمربع از محورهای منطقه ۱۰ تحت عملیات آسفالت قرار میگیرند و برای اجرای این پروژه ۱۱۱ تن قیر استفاده میشود و نیاز منطقه نیز نزدیک به ۵۰۰ هزار متر مربع است تا رسیدن به وضعیت مطلوب.
سبزیان فرد همچنین از مجاهدتهای نیروی انسانی در شهرداری منطقه ۱۰ شیراز به عنوان یکی ازمهمترین عوامل پیشرفت یاد کرد و افزود: بواسطه مجاهدتهای خدمتگزاران مردم در این محور پهناور از کلانشهر شیراز است که توانستهایم به پیشرفتهای چشمگیری در زمینههای مختلف دست یابیم و نمود این ماجرا در کاهش گلایههای شهروندان مشهود است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان