کد خبر: ۱۶۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

میانگین خاموشی کاهش یافت

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: طی دو سال گذشته برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق شیراز بر سه اصل کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود استوار شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عزیزی معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز یکی از اقدامات زیرساختی مهم در راستای افزایش ظرفیت، کاهش تلفات و بالابردن قابلیت اطمینان شبکه و ایجاد ظرفیت جدید را ارتقا شبکه ۱۱ به ۲۰ کیلوولت، معرفی کرد و افزود: در این راستا در منطقه شاپوریان شیراز ۱۱۰ دستگاه ترانس با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، با بهره‌گیری از توان نیروی انسانی تخصصی توزیع برق شیراز، تأمین و نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه باهدف صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرای پروژه‌های ارتقا بهره‌وری، به‌جای خرید ترانس‌های جدید، ترانس‌های با ظرفیت خالی شناسایی و جابه‌جایی ظرفیت انجام شده است، گفت: سال گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل از این جابه‌جایی ظرفیت ترانس را شاهد بوده‌ایم.

عزیزی گفت: در حوزه پروژه‌های نیرورسانی و اصلاح شبکه از توانمندی نیروهای شرکت توزیع نیروی برق شیراز به‌جای به‌کارگیری نیروی پیمانکاری استفاده شده که این امر نقش ارزنده‌ای در ارائه خدمات مطلوب به مشترکان داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه شیراز در حوزه گردشگری اعم از سیاحتی و زیارتی و سلامت و لزوم توجه به روشنایی معابر، گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز، برای نخستین‌بار، باهدف ارتقا کمی و کیفی خدمات در موضوع روشنایی معابر، اقدام به ایجاد یک اداره متمرکز در حوزه روشنایی معابر کرده که نتایج ارزنده‌ای به دنبال داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز این اقدام را منجر به کاهش تماس‌های تکراری، افزایش سطح رضایت‌مندی مشترکان و شهروندان و گردشگران، بهبود قابل‌توجه وضعیت روشنایی معابر و... ذکر و اضافه کرد: بخشی از مشکلات حوزه روشنایی معابر مربوط به سرقت کابل برق شبکه است، به‌طوری‌که اگر چند متر کابل از یک بخش شبکه به سرقت برود، امکان دارد وسعت قابل‌توجهی از یک منطقه را دچار مشکل کند.

میانگین خاموشی کاهش یافت

وی خاطرنشان کرد: متمرکزسازی اداره روشنایی معابر، منجر به ارتقا امنیت معابر، بهبود مبلمان و زیبایی بصری و کمک به ایجاد و تقویت نشاط و شادی اجتماعی، اثرگذار بوده است.

عزیزی با اشاره به هرس بیش از ۲۰ هزار درخت درگیر با شبکه برق از ابتدای امسال تاکنون، افزود: این اقدام با هماهنگی و همکاری شهرداری شیراز و باهدف جلوگیری از بروز مخاطرات ناشی از بارندگی، وزش باد و... اجرایی شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گروه‌های خط گرم ذکر و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۱۵ هزار مورد عیوب شبکه برق، در قالب تعمیرات پیشگیرانه و توسط گروه‌های خط گرم برطرف شد که ارمغان آن تأمین انرژی پایدار برای مشترکان است.

عزیزی با یادآوری اینکه امسال شاهد روند کاهشی در نرخ خاموشی بوده‌ایم، اضافه کرد: مدت‌زمان خاموشی به‌ازای هر مشترک که سال گذشته ۱۵۸ دقیقه در سال بود، امسال به ۱۳۵ دقیقه کاهش و شرکت توزیع نیروی برق شیراز در این شاخص، به رده‌های برتر کشور ارتقا یافته است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز ضمن بیان اینکه با سلسله اقدامات در زمینه بهینه‌سازی و مهندسی مجدد که روی شبکه اجرا شد، شاهد کاهش نرخ حوادث غیرمترقبه بوده‌ایم، گفت: این موضوع در کاهش عدد میانگین خاموشی اثرگذار بوده است.

وی در بیان سایر عوامل اثرگذار در کاهش میانگین خاموشی، عنوان کرد: طی سنوات اخیر فرایند اتوماسیون شبکه به‌صورت ویژه در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق شیراز قرار گرفت که با بهره‌مندی از آن شاهد جهش کیفیت ارائه خدمات و مدیریت منابع هستیم.

عزیزی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌های پیامکی و USSD Code در آینده نزدیک خبر داد و افزود: راه‌اندازی سامانه پاسخگویی هوشمند و مکانیزه ۱۲۱ نقش اثرگذاری در ارتقا کمی و کیفی خدمات داشته و امکان پاسخگویی به ۲۴۰ هزار تماس مشترکان فراهم کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شیراز با بیان اینکه نوسازی شبکه، اصلاح، بهسازی و تعمیرات و هوشمندسازی شبکه، از عوامل مهم و تأثیرگذار در حفظ پایداری شبکه و کاهش خاموشی است، گفت: خوشبختانه با نوسازی کل شبکه فشارضعیف، به طول هزار کیلومتر، انجام عملیات تعمیرات گروهی زیر نور آفتاب و هوشمندسازی، وضعیت شبکه در محدوده عملکرد این شرکت، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

عزیزی پیرامون تعمیرات در زیر نور آفتاب گفت: طی ۲ سال اخیر و با انجام بالغ بر ۲ هزار عملیات گروهی تعمیرات زیر نور آفتاب و در مواقع غیر بحرانی، نقاط و خطوط بحرانی و عیوب شبکه شناسایی و با اجرای کامل چرخه PDCA، برطرف شده است.

انتهای خبر/

 
نظرات بینندگان