کد خبر: ۱۶۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
فارس در هفته‌ای که گذشت؛ 

از سوگواری شهادت خادمین انقلاب تا نام‌گذاری دو مدرسه به نام شهید رئیسی در فارس

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.


آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.


از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

از سوگواری شهادت خادمین انقلاب تا نام‌گذاری دو مدرسه به نام شهید رئیسی در فارس


امحا مزارع آلوده به فاضلاب در شیراز
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از امحا ۱۹۰ هکتار دیگر از مزارع آلوده به فاضلاب خام این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای سومین مرحله، تمامی سطوح مزارع آلوده به فاضلاب در این شهرستان امحا شد.


بهره‌برداری کتابخانه شهید دستغیب شیراز
کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.


منطقه ۸هشت قهرمان بدمینتون دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت: نهمین دوره مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیأت علمی در بخش بانوان با حضور هفت تیم از مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد سپیدان برگزار شد که منطقه هشت قهرمان بدمینتون بانوان دانشگاه آزاد شد.


اشتغال، بیشترین مشکل نخبگان جوان فارس است
استاندار فارس عمده‌ترین مشکل نخبگان جوان را اشتغال برشمرد و گفت: انتظار است دانشگاه‌ها بیشتر وارد میدان شوند و از سهمیه نخبگان برای جذب این افراد استفاده کنند.


فارس بر قله افتخار و شهادت
جانشین سپاه فجر استان فارس گفت: شعار و محوریت کنگره ۱۵ هزار شهید را مشخص شده است و شعار کنگره بر اساس سفر مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته به فارس است که عبارت‌اند از فارس بر قله افتخار و شهادت است.

 

از سوگواری شهادت خادمین انقلاب تا نام‌گذاری دو مدرسه به نام شهید رئیسی در فارس
با جمعیتی میان‌سال رو به رو هستیم
مدیرکل سازمان ثبت احوال استان فارس گفت: جامعه ایران در سال ۱۳۶۵ جامعه‌ای جوان محسوب می‌شد؛ اما در حال حاضر با جمعیتی میان‌سال رو به رو هستیم و اگر با همین روند ادامه دهیم تا سال ۱۴۳۰ طبق آمار به جمعیتی کاملاً سالخورده تبدیل می‌شویم.

 

انشعاب‌گیری لوله از مخزن معالی‌آباد
 مدیرعامل آبفا شیراز از انشعاب‌گری لوله ۸۰۰ میلیمتر از مخزن در حال بهره‌برداری معالی‌آباد این کلان‌شهر خبر داد و گفت: زمان اجرای این پروژه حداقل هفت روز تخمین زده شده بود؛ اما باتوجه‌به اینکه برای اجرای این طرح مجبور به قطع خط دوم درودزن نیز بودیم و منجر به بحران کم‌آبی در مناطق جنوبی می‌شد، با تلاش جهادی در ۵ شبانه‌روز به سرانجام رسید.


استهبان مرکز صنعت شرق استان فارس است
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان گفت: خوشبختانه یک زمانی استهبان مرکز صنعت شرق استان فارس بود که هم اکنون با توجه به اینکه رشته‌های زیادی داریم مشغول به کار هستند.


مراسم سوگ شهادت خادمین انقلاب در شاه‌چراغ
مراسم سوگواری به یاد خادمان انقلاب، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه، در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ برگزار شد.


ثبت طلب ۱۷ همتی پتروشیمی شیراز
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ میزان مطالبات شرکت بابت اوره به کشاورزان ۱۷ همت بوده است و رقم مطالبات شرکت پتروشیمی شیراز به این میزان پذیرفته و ثبت شده است.


محیط بان نمونه فارس آسمانی شد
درست در روزهایی که به نام محیط بانان نام‌گذاری شده یکی از محیط‌بان‌های بااخلاق شهرستان کازرون در استان فارس هنگام انجام وظیفه مقدس حفاظت از محیط زیست دچار سانحه شده و به شهادت رسید.


سیدالشهدای خدمت خستگی را خسته کرد
امام‌جمعه موقت شیراز گفت: شهید آیت‌الله رئیسی فردی خستگی ناپذیر بود و به‌حق یک انسان ولایی و مطیع امام و رهبری بودند که مقام معظم رهبری دیدگاه ویژه‌ای نسبت به ایشان داشتند.


تخریبگران دستگاه خودپرداز استهبان به دام افتادند
فرمانده انتظامی شهرستان استهبان گفت: سه نفر که اقدام به تخریب دستگاه خودپرداز در این شهرستان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

از سوگواری شهادت خادمین انقلاب تا نام‌گذاری دو مدرسه به نام شهید رئیسی در فارس


نام‌گذاری دو باب مدرسه به نام شهید رئیسی
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اولین و دومین مدرسه ایران به نام شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به ترتیب در شهرهای زرقان و آباده استان فارس نام‌گذاری شد.


تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان