کد خبر: ۱۶۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
امام جمعه مرودشت مطرح کرد:

اولویت رعایت اصل شایسته سالاری

امام جمعه مرودشت گفت: رعایت اصل شایسته سالاری باید به نحوی مورد توجه گیرد که افراد توانمندی که وظایف خود را به خوبی انجام دادند به فعالیت خود ادامه دهند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری امام جمعه مرودشت در خطبه‌های نمازجمعه نوزدهم مردادماه این شهرستان با اشاره به در نظر گرفتن اصل شایسته‌سالاری در رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت، اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب کابینه خود را از افرادی تشکیل دهد که انقلابی باشند و با ارزش‌های انقلاب و مقام معظم رهبری زاویه نداشته باشند.

خطیب نماز جمعه مرودشت ضمن اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت جدید برای گرفتن رای اعتماد به مجلس، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین کار‌های رئیس جمهور و اعضای مجلس شورای اسلامی تشکیل کابینه جدید و دادن رای اعتماد به وزرا می‌باشد و لذا بنا به فرمایش مقام معظم رهبری همه قوا باید دست به دست یکدیگر داده و برای موفقیت دولت جدید گام بردارند.

خاوری با بیان اینکه باید بهترین وصالح‌ترین افراد برای تصدی هر وزرات خانه‌ای معرفی شوند، بیان کرد: نهاد‌های صیانتی وامنیتی نباید ذره‌ای از شاخصه‌های امنیتی لازم برای پاسخ استعلامات وزرا کوتاه آمده و لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم باید نهایت دقت خود را در دادن رای اعتماد به وزرا بکار گیرند.

امام جمعه مرودشت ضمن تأکید بر رعایت مصالح زندگی مردم و همکاری مطلوب و دقت در انتخاب وزرا از سوی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: رعایت اصل شایسته سالاری باید به نحوی مورد توجه گیرد که افراد توانمندی که وظایف خود را به خوبی انجام دادند به فعالیت خود ادامه دهند.

خاوری در ادامه افزود: رئیس جمهور منتخب تأکید کرد که امروز زمان وفاق ملی است، در این راستا رئیس جمهور باید مراقب جناح‌های سیاسی باشد و خود را رئیس همه جمهور بداند و راه شهید رئیسی را محکم ادامه دهند.

خطیب نماز جمعه مرودشت در ادامه با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک، افزود: حمایت از صنایع کوچک راهگشای تحول در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است و باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره برد.

خاوری خاطر نشان ساخت: عمده صنایع ما در سطح شهرستان مرودشت از نوع صنایع کوچک است و لذا حمایت از این نوع صنایع قطع به یقین زمینه برای تولید واشتغال بیشتر ورفع نیاز‌های داخلی و ارز‌آوری را به همراه خواهد داشت.

وی خواستار پرهیز از هرگونه سنگ‌اندازی متولیان ذیربط در حمایت از صنایع کوجک گردید و افزود: صنایع کوچک تا حد زیادی جلوی خام فروشی را در سطح جامعه گرفته و لذا متأسفانه مشاهده می‌شود که یک عده‌ای از کارشناسان در حوزه صنعت با اغماض با صنعتگران صنایع خرد و کوچک برخورد نموده که این خود سم مهلکی برای حوزه صعنت کشور می‌باشد.

امام جمعه مرودشت با اشاره به مشکلات صنایع کوچک و تأثیر آن‌ها در افزایش رونق اقتصادی، بهره‌گیری از آموزش و تقویت زیرساخت‌ها، احساس مسئولیت و مشارکت مردمی را در بهبود شاخصه‌های اقتصادی مؤثر عنوان کرد.
 
انتهای خبر/224224
نظرات بینندگان