کد خبر: ۱۶۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
امام‌جمعه سرچهان:

ویژگی‌ شهید رئیسی پرهیز از حاشیه بود

امام‌جمعه سرچهان گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهید رئیسی پرهیز از حاشیه بود تا آنجایی که در اعضای دولت هم تأثیر گذاشته بود این انتظار از دولتی که نام دولت وفاق را دارد نیز انتظار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد طلایی در خطبه نمازجمعه امروز ۲ شهریورماه گفت: : ایام اربعین امام حسین علیه‌السلام است، این ایام را خدمت همه شما بزرگواران تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند زیارت و شفاعت اهل‌بیت را شامل حال همه ما بگرداند.


وی افزود: جابرابن‌عبدالله در روز اربعین همراه با عطیه به کربلا آمدند، عطیه خود مفسر قرآن بود؛ اما کلامی از جابر شنید که جابر گفت: ما هم با صحابه و شهدای کربلا شهید هستیم عطیه تعجب کرد و گفت: چطور ما هم در رکاب شهدای کربلا شهید هستیم چنین چیزی مگر ممکن است، جابر گفت: از وجود نازنین پیامبر اکرم صلی‌الله علیه واله شنیدم: کسی که قومی را دوست داشته باشد با آنها مشهور می‌شود کسی که کار قومی را دوست داشته باشد در کار آنها شریک می‌شود.


طلایی ادامه داد: این کلام در خطبه دوازدهم نهج‌البلاغه نیز آمده است، یکی از یاران امیرالمؤمنین علیه‌السلام در جنگ بصره عرضه داشت: برادر من دوست داشت اینجا باشد، ای‌کاش بود و می‌دید که شما بر دشمنان پیروز شدید؛ امیرالمؤمنین سؤال می‌فرماید: آیا برادر شما مهر و محبت و علاقه‌ای به ما داشت؟ عرضه داشت: یا امیرالمؤمنین بله حضرت فرمودند: ایشان با ما شریک بوده در این کار و از دوستداران ما قرار دارد.


وی تأکید کرد: اگر انسان‌دوستی و عرض ارادت به اهل‌بیت داشته باشد در کار آنها شریک خواهد شد، امیدواریم دوستی و عرض ارادت ما برای اهل‌بیت همیشگی و ماندگار باشد و در آخرت همین محبت به فریاد همه ما برسد.


خطیب جمعه سرچهان خاطرنشان کرد: هشتم شهریورماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است که به همین مناسبت از دوم شهریور تا هشتم شهریور هفته دولت نامیده شده است؛ لذا این هفته را خدمت خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی تبریک عرض می‌کنم.


وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در وصف شهید رجایی و باهنر فرمودند: قطعاً در همان مدت کوتاه مسئولیت و خدمت به مردم به صورت عملی در حیطه‌های علم و عمل و اخلاص و پرکاری برای ما الگو بودند و در همه حال دل‌سپرده ارزش‌های انقلاب بودند، ایشان بعدها مظنون همین فرمایش را در وصف سیدالشهدا خدمت شهید رئیسی عزیز فرمودند و تأکید کردند دولت شهید رئیسی دولت کار، امید، حرکت و نیز الگوی مدیریتی برای مسئولان و دولت‌ها است.


طلایی گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهید رئیسی پرهیز از حاشیه بود تا آنجایی که در اعضای دولت هم تأثیر گذاشته بود، این انتظار از دولتی که نام دولت وفاق را دارد هم انتظار می‌رود.


او ادامه داد: معاون اول دولت رئیس‌جمهور در سخنرانی اخیر به یک نکته اشاره نمودند و اینکه دولت هم اقتدار دارد هم اختیار دارد؛ بنابراین شعار دولت وفاق باید از این پس ما می‌توانیم باشد دوره نمی‌شود و نمی‌توانیم و نگذاشتند سپری شده باید با تمام قوا بتوان پای در راه خدمت بگذارند و بی‌منت برای مردم خدمت کنند.


وی در پایان گفت: از دولت انتظار می‌رود توجه روزافزون به تشخیص اولویت‌های مردم و حرکت در منقار نورانی محرومان، عموم مردم، کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی با اقدام هوشمندانه قاطعانه و حکیمانه در سیاست خارجی به خصوص در تقویت گفتمان جبهه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایت‌کار را داشته باشد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان