کد خبر: ۱۶۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

ایران نوشت به شیراز آمد

دبیر مجمع فعالان نوشت‌افزار ایرانی گفت: نمایشگاه ایران نوشت در شیراز هم‌زمان با ۶ استان دیگر در حال برگزاری است.

  به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدهادی ایمانیه صبح امروز دوم شهریورماه در جمع اصحاب رسانه گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها بسیار خوشحال‌کننده است که حاصل زحمات و غیرت ایرانی‌ها را شاهد هستیم.


 وی افزود: ایران در بحث تولید نوشت‌افزار که جنبه زیربنایی دارد باید فعالیت داشته باشد، به دلیل اینکه از ابتدای دوران آموزشی هر دانش‌آموز و هر کس که قرار است تحصیل علم کند با این مقوله سروکار دارد.


 استاندار فارس خاطرنشان کرد: شرایط قبلی خیلی جالب نبود که اکثر نوشت‌افزار از خارج کشور تأمین می‌شد طبیعتاً به جز ضرر اقتصادی که به کشور وارد می‌کرد، انتقال فرهنگ منفی غربی آن هم برای کودکانی که شخصیت آنها تازه در حال شکل‌گیری است را در پی داشت.


 ایمانیه تأکید کرد: یک دانش‌آموز دوران کودکی، نوجوانی و جوانی را با این نوع نوشت‌افزارها طی می‌کند که حاصل آن القا بار فرهنگی است که به دانش‌آموزان منتقل خواهد کرد .


 وی ادامه داد: با برپایی این نمایشگاه‌ها شاهد پیشرفت‌های بهتری در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته بخواهیم بود و نقاط ضعف سال‌های پیشین به‌تدریج در حال رفع‌شدن است، باید در این زمینه به حدی برسیم که نه‌تنها مصرف داخلی را تأمین بلکه به فکر صادرات این محصولات نیز باشیم تا هم‌زمان با ارزآوری ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را نیز درجهان در پی داشته باشد.


 محمد یقینی در ادامه هدف از انجام این چنین نمایشگاهی گفت:  باتوجه‌به سابقه ده‌ساله‌ای که این نمایشگاه دارد در واقع مسئله توزیع و معرفی محصولات نوشت‌افزار ایرانی به مردم است.


 وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه بخش عمده‌ای از بازار سنتی در واقع در مقابل عرضه این محصولات مقاومت می‌کرد، این ایده از همان سال شکل گرفت که تولیدکننده‌ها در یک نمایشگاه دور هم جمع شوند و به‌صورت مستقیم محصولات خود را به خانواده‌ها معرفی کنند.


 دبیر مجمع فعالان نوشت‌افزار ایرانی اذعان کرد: روزی که همکاران ما این کار را شروع‌کردن سهم نوشت‌افزار ایرانی کمتر از پانزده درصد از کل بازار و سهم محتوای ایرانی صفر بود؛ اما در حال حاضر بیش از شصت درصد بازار در این فرایند و رویدادها قرار گرفته است.


 یقینی تأکید کرد: این اتفاق و استقبال مردم باعث شد که هر سال نمایشگاه ایران نوشت تجدید شود و حضور خانواده‌ها در این نمایشگاه نوشت‌افزار پررنگ‌تر شود.


 وی تصریح کرد:  شاید روزی سبد نوشت‌افزاری در ایران نوشت دارای ضعف و اشکالاتی بود؛ اما امروز از نظر کیفیتی و قیمت قابل‌رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

دبیر مجمع فعالان نوشت‌افزار ایرانی گفت: نمایشگاه ایران نوشت در شیراز هم‌زمان با ۶ استان دیگر در حال برگزاری است و این نمایشگاه درپایتخت، تبریز و کردستان، مشهد، یزد و قم در حال برگزاری است.

 یقینی با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه ایران نوشت گفت: این دوره از نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه تولیدکننده ایرانی از خمعه دوم شهریور تا جمعه ششم مهرماه  از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در فروشگاه رفاه چهارراه خلدبرین برگزار می‌شود.


 میلاد دوست فاطمی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاه ایران نوشت سال دهمی است که در سطح کشور برگزار می‌شود، شیراز نیز اولین شهری است که بعد از تهران نمایشگاه ایران نوشت را برپا کرده است، سه سال پیش این نمایشگاه در حرم شاه‌چراغ (ع) شکل گرفت و بعد از دوران کرونا این سومین سالی است، که در خدمت همشهری‌ها و هم استانی‌های هستیم، این نمایشگاه باهدف ترویج کالای داخلی و حمایت از مصرف‌کننده شکل‌گرفته است.


 وی خاطرنشان کرد: در واقع نوشت‌افزار یکی از اقلامی هست که با روح و روان نوجوان و کودک ما تقریباً بالغ بر دوازده سال سروکار دارد و خب در نوشت‌افزار الان متأسفانه فرهنگ‌های غیرمتعارفی شکل‌گرفته است .


 مدیر داخلی نمایشگاه ایران نوشت شیراز ادامه داد: نباید اجازه داد فرهنگ‌های غربی که باروح و روان کودک و نوجوان ما سروکار دارد  کم‌کم در ذهن و روحش در واقع رخنه کند .


 دوست فاطمی افزود: ایران نوشت از ده سال قبل بر روی بحث فرهنگ‌سازی بسیار کارکرده و محصولاتی که در نمایشگاه تولید شده و عرضه می‌شود، همه‌ بافرهنگ بومی و ایرانی متناسب است و خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت بدون اینکه دغدغه‌ای داشته باشند، کالاها را با قیمت مناسب و رقابتی و همچنین  بافرهنگ بومی و اسلامی کشورتهیه کنند.


 وی اذعان کرد: در بحث تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان که بالاخره پیش‌ قراول عرصه جهاد اقتصادی هستند، این نگاه نیز حتماً وجود دارد و مجموعه ایران نوشت در کل برای همین امر شکل‌گرفته است که بتواند یک هم‌افزایی بین تولیدکنندگان و حوزه‌های مختلف حاکمیت و دولت به وجود بیاورد.

 

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان