از فعالیت رانندگان تاکسی دو شغله جلوگیری می کنیم
به گزارش روابط عمومی سازمان تاکسیرانی منصور مفتاحی افزود : رانندگان تاکسی طبق بند (( ر )) ماده 6 آئین نامه اجرایی سازمان تاکسیرانی صرفاً باید در ناوگان تاکسیرانی فعالیت داشته باشند و اشتغال به شغل دیگر علاوه بر منع قانونی خدمات سیستم را تحت تأثیر قرار میدهد . وی گفت : آن دسته از رانندگانی که علاوه بر رانندگی تاکسی دارای شغل دیگر هستند ، می بایست هرچه سریعتر نسبت به معرفی بهره بردار اقدام نمایند .
منصور مفتاحی همچنین در مورد اجرای طرح محدوده ترافیک گفت : اجرای این طرح گام مؤثری در راستای ارائه خدمات حمل و نقل به شهروندان خواهد بود که با اجرای آن از ورود خودروهای مسافربرشخصی به محدوده ترافیکی جلوگیری خواهد شد و در نظر است در بسیاری از نقاط موجود در سطح شهر در قالب طرح خطوط مبداء و مقصد توسط تاکسیها سرویس دهی شود.
منصور مفتاحی افزود: رانندگان تاکسی با ارائه خدمات بی شائیه به مردم نقش بی بدیل در خدمات رسانی به شهروندان دارند و به عنوان یکی از تأثیرگزارترین قشر کشور در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند. وی گفت: باتوجه به اینکه هم اکنون 12هزار تاکسی در سطح شهر فعالیت می کنند تمام رانندگان موظف هستند که اقدام به جابجایی مسافران در تمام مسیرها نمایند و تا زمانی که مسافر در سطح شهر وجود دارد به فعالیت خود ادامه دهند و از دست چین کردن مسافران نیز خودداری کنند. منصور مفتاحی افزود: شهروندان می توانند به صورت شبانه روزی موارد تخلف رانندگان تاکسی با تلفن گویای 7311020 اعلام نمایند و همچنین با تماس با تلفن 137 شهرداری گزارش راننده خاطی را اعلام نمایند. وی از شهروندان نیز خواست تا از وسیله نقلیه ای که توسط تاکسیرانی تائید شده باشد به دلیل مسائل امنیتی استفاده نمایند و با این عمل ما در جلوگیری از تردد مسافرکش های شخصی یاری کنند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: تاکسیرانی یک واحد مردمی و وظیفه آن خدمت رسانی به تمام شهروندان است.
یک نکته
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زمانی از اقدام عملی برای حذف تاکسیرانان دوشغله خبرمیدهند که قشر وسیعی از افراد دوشغله وحتی صاحب منصب با خرید تاکسی واستفاده از سهمیه سوخت یارانه ای با عدم سرویس دهی به مسافران اقدام به استفاده کاملا شخصی ازآن می پردازند.طوریکه خانی یک از اعضای شورای شهر شیراز به روزنامه خبر جنوب گفته بود که برخی از پزشکان و کارمندان برای سهولت در رفت و آمد به مرکز شهر، اقدام به خرید تاکسی کرده و از آن استفاده کاملا شخصی و بدون هرگونه خدماتدهی به مردم میکنند.
اکنون که منصور مفتاحی مدیرعامل محترم سازمان تاکسیرانی میگوید 12هزار تاکسی در سطح شهر فعالیت می کنند باید پرسید چند تاکسی درپارکینک ادارات و منازل افراد پارک و مردم از خدمت رسانی آنان محروم هستند.
این مساله نظارت بیش از پیش سازمان تاکسیرانی بر رانندگان تاکسیهای شهری را می طلبد که امیدواریم حذف رانندگان دوشغله تاکسی باجدیت تمام پیگیری شده وجنبه شعاری به خود نگیرد.