کد خبر: ۳۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

اختصاص 20 ميليارد تومان اعتبار براي توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)

20 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مراحل باقی مانده طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام اختصاص یافت.
به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: مرحله دوم طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام شامل ایجاد شبستان و صحن جدید در میدان احمدی سابق تا شهریور به بهره برداری می رسد.
هوشنگ عشایری افزود : مرحله بعد طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی شامل ایجاد سر در ورودی در مقابل مسجد نو ، مناسب سازی فضا با نماد های مذهبی و اسلامی ، کف پوش کردن از سه راه احمدی تا حرم مطهر و زیباسازی دیوار بزودی آغاز می شود و تا 4 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای آغاز مرحله سوم طرح توسعه حرم برای امتداد رواق بین الحرمین ( مابین حرم های مطهر احمد بن موسی و سید علا الدین حسین علیها السلام ) نیز خبر داد و افزود : در این مرحله به عرض 25 تا 60 متر رواق و منظر ساخته می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه تمام کارهای اجرایی و عمرانی شهر شیراز باید با محوریت حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) انجام شود اضافه کرد : در طرح توسعه این حرم مطهر بحث‌های مهمی از جمله حل معضل ترافیک عبوری ، ساخت ساختمان‌های خدماتی ، مجموعه‌های فرهنگی ، مذهبی و زیارتی مورد نیاز پیش‌بینی شده‌ است.
این طرح جامع در محدوده‌ای به وسعت 54 هکتار مصوب شورای عالی شهرسازی است وآستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) را دارای یک طرح جامع و کامل برای توسعه ، بازسازی و عمرانی می‌کند که دارای سه بخش شناسایی ، مسئله‌یابی ، توان‌سنجی و تدوین برنامه توسعه و احیای مجموعه شاه‌چراغ(ع) از چشم‌انداز تا هدف است.

نظرات بینندگان