کد خبر: ۶۱۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳

مدرسه تخصصی علوم انسانی در شیراز آغاز به کار کرد

اولین مدرسه آموزش مبانی فلسفی علوم انسانی با عنوان «موسسه تخصصی علوم انسانی مهر» از مهرماه سال جاری قعالیت خود را آغاز کرده است.
به گزارش شیرازه سید اسماعیل مسعودی مدیر مدرسه تخصصی علوم انسانی درباره انگیزه های راه اندازی چنین موسسه ای گفت: بررسی های  مرتبط با وضعیت علم در کشور نشان می دهد نظام آموزش عالی و دانشگاهی در زمینه علوم انسانی و مبانی فلسفی علوم دچار ضعف مفرطی است. مبانی فلسفی علوم (اعم از علوم پایه و علوم انسانی) حلقه مفقوده ای است که نظام آموزشی رسمی دانشگاهی ما از آن غفلت کرده است و دامنه این غفلت تا خود علوم نیز کشیده شده و به ناکارامدی علوم در ایران دامن زده است.
 وی افزود: بسیاری اعتقاد دارند تا زمانی که جامعه دانشگاهی ما نتوانند ارتباط نظام مند لایه های علوم (از مبانی فلسفی تا کاربرد) را در نظر بگیرند و آن را در ساختار آموزشی کشور وارد کنند عقب ماندگی علمی ما در این حوزه ها باقی خواهد ماند و دستاورد آن در فضای اجتماعی فرهنگی کشور، ناتوانی از پاسخگویی و ارائه راهکاری های مناسب به منظور حل معضلات اجتماعی-اقتصادی-سیاسی خواهد بود. با همین نگاه آسیب شناسانه بود که  نخستین مدرسه آموزشهای مبانی علوم انسانی با عنوان «موسسه تخصصی علوم انسانی مهر» در شیراز راه اندازی شد.
این دانشجوی دکترای جامعه شناسی دانشگاه شیراز اضافه کرد: این مدرسه از مهرماه امسال  با دعوت از بهترین اساتید دانشگاه های کشور اقدام به برگزاری دوره های تخصصی مبانی فلسفی علوم (علوم پایه و علوم انسانی) کرده تا بتواند بخشی از ناکارآمدی نظام آموزشی دانشگاهی  را جبران کند.
وی دوره هایی که در موسسه  در حال برگزاری است به دو دسته  چهار ترمه و یک ترمه تقسیم کرد. به گفته مسعودی دوره های آموزشی یک ترمه این موسسه تخصصی علوم انسانی  عبارتنداز آشنایی با «فلسفه اقتصاد، فلسفه حقوق، فلسفه علوم اجتماعی، فلسفه علوم تربیتی و  روان شناسی، فلسفه علم وفلسفه غرب» ودوره های ۴ ترمه عبارتنداز: «فلسفه علوم پایه (ویژه دانشجویان علوم پایه و مهندسی)، فلسفه علوم انسانی»
سرفصل های تخصصی هر یک از دوره ها در تارنمای موسسه تخصصی علوم انسانی مهر قرار  به آدرس m-mehr.ir   قابل دسترسی است. علاقمندان همچنین می توانند برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس  ۰۷۱ – ۳۲۳۳۰۵۲۷ تماس گرفته یا به آدرس  شیراز – حد فاصل سینما سعدی و پارامونت – کوچه ۱۵ قصردشت – پلاک ۳۴٫ مراجعه کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳
0
مهلت ثبت نام 10 مهر و تاریخ درج خبر 10 مهر.ممنون!!!