کد خبر: ۶۵۱۵۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
شیرازه گزارش می دهد

پشت پرده فعالیت های زودهنگام انتخاباتی در فارس؛ از فتنه گران تا سوء استفاده چی ها

بایستی خدمتگزاران بی ادعای واقعی را از کسانی که روزانه در رسانه ها بوق و کرنا می شوند تمیز داد چرا که کار برای رضای خدا و خدمت به خلق الله با وعده های آن چنانی و خریدن صفحات روزنامه ها نسبتی ندارد.
شیرازه- سرویس سیاسی: شمارش معکوس برای 24 اسفندماه 94 گرچه پس از نتیجه انتخابات مجلس نهم شروع شد اما برای برخی که علاقمند به پوشیدن ردای خدمت در کسوت نمایندگی مجلس هستند این روزها چه زود می گذرد! به خوبی می شود ردپای این افراد را در این زمستان بی برف و باران در محافل رسمی و غیررسمی مشاهده کرد. به تکاپو افتاده اند تا خود را به رای بگذارند. عجب عطشی دارند برای خدمت! چنان سینه به تنور می چسبانند که کارهایشان دیده شود و چهره شوند. قصدشان خیر است ان شاء الله. در فارس همیشه سیاسی چند دسته شده اند و برای گره گشایی از مشکلات مردم برنامه ها دارند!

گروه اول، نماینده های فعلی که این روزها خوب فعال شدند طوری که حتی کوچکترین تحرک خود را رسانه ای می کنند. برخی که در مجلس نوبت نطق های خود را حاتم بخشی می کردند اکنون در همه امور آن هم در سطح کارشناسی سخن می رانند. بعضی هم که هزینه های انتخاباتشان را غیربومی ها داده اند، راه خود را کج کرده و زیرگفتمان دیگری سینه می زنند!

پشت پرده فعالیت های زودهنگام انتخاباتی در فارس؛ از فتنه گران تا سوء استفاده چی ها

گروه دوم، برخی چهره هایی که اکنون بر مسند مسئولیت هستند با حضور در مراسم های مذهبی و مناسبت های ملی سعی بر دیده شدن دارند یا اقدامات خود را رسانه ای می کنند یا ظرفیت های اسمی و رسمی سازمان خود را برای استفاده سیاسیون و بعضا مردم آزاد می کنند. آن هایی که پولدارترند تیتر روزنامه های استانی می شوند تا از این رهگذر شناخته شوند. عده ای هم که چندان از بضاعت مالی برخوردار نیستند اما درعرصه سیاست زیرک ترند، سعی دارند خود را به بزرگان استان نزدیک کنند تا مهر تایید آنها را بگیرند. به طور کلی چهره شدن در این روزها دغدغه جدی کسانی است که برای اولین بار قصد دارند خود را به رای مردم بگذارند.

گروه سوم جاماندگان انتخابات های قبلی اند که مردم به آنها حداقل در مرتبه قبل یا مراحل گذشته اعتماد نکردند. این گروه طیف وسیعی را در بر می گیرد. اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل. افرادی در این استان وجود دارند که با آرم اصولگرایی با حضور در مراسم های مختلف، محافل سیاسی و دانشگاهی سعی می کنند حرف جدیدی بزنند تا این بار با اقبال مردم مواجه شوند.

اصلاح طلبان جامانده از ادوار قبلی اما متفاوت ظاهر می شوند. برخی ردای اعتدال پوشیده اند و می خواهند شانس خود را این بار با لوگوی اعتدال امتحان کنند. از سیاست های دولت چه سفید و چه سیاه حمایت 100 درصدی می کنند.منتقدان دولتش را نوازش می کنند! مقصر همه کمبودها و عقب افتادگی ها هم مشخص است؛ احمدی نژاد! خط مشی دولت را گفتمان نجات بخش می نامند و آن را برای عموم معنا می کنند! از ظرفیت و امکانات دولتی برای تشکیل میتینگ های خود استفاده می کنند و به مجلس فعلی می تازند و می گویند می خواهند مجلسی همسو با دولت تشکیل دهند.

پشت پرده فعالیت های زودهنگام انتخاباتی در فارس؛ از فتنه گران تا سوء استفاده چی ها

عده ای از اصلاح طلبان نیز با تاکید بر خط و مشی خود، با استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، رسانه ها، محافل سیاسی غیررسمی و حتی دورهم نشینی ها شبانه به دنبال بازگشت به عرصه سیاسی هستند. موسوی لاری وزیرکشور وقت دولت اصلاحات در یک تقسیم کار درون گروهی وظیفه ساماندهی این طیف از اصلاح طلبان را برای رسیدن به بهارستان انجام می دهد. وی در سفرهای متعدد به فارس خصوصا جنوب استان دیدارهای پرشماری را ترتیب داده و آنها را مهیای انتخابات می کند! در بین این گروه فتنه گرانی وجود دارند که با تاکید برخواسته های نامشروع خود دنبال تسخیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند. به طوری که علاوه بر هشدار ولایتمداران و دلسوزان استان، آیت الله جنتی نیز در سفر اخیر به فارس ضمن اعلام آماده باش به مردم استان برای انتخابات نسبت به فعالیت های فتنه گران هشدار داد.

پشت پرده فعالیت های زودهنگام انتخاباتی در فارس؛ از فتنه گران تا سوء استفاده چی ها

وضعیت فعالیت های انتخاباتی در شهرستان ها به نسبت مرکز استان پیچیده تر و حساس تر است. شنیده می شود به عنوان مثال درشهرستانی مثل داراب 25 نفر به طور رسمی و غیر رسمی برای کاندیداتوری مجلس فعالیت می کنند! یا در شهرستان هایی مثل آباده، نورآباد، فسا و... وضعیت تقریبا به همین صورت است.

همه این ها در زمانی اتفاق می افتد که بیش از یک سال به موعد انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری زمان باقی مانده و شبح خشکسالی و بیکاری جوان ها بر این استان سایه افکنده است. برخی می گویند برای پیگیری مشکلات مردم روزی دوبار به تهران می روند و بعضی دیگر خبر از تذکر به فلان وزیر بابت وعده های عقب افتاده می دهند. مسئولی دیگر خبر از ارزانی میوه شب عید می دهد و آن یکی حرف رئیس دولت را تببین می کند که ما از رکود به سلامت عبور کردیم و اسب وحشی تورم را مهار کردیم واقعیت اما با آن چه گفته شد تفاوت دارد. مردم در عمل چیزی مشاهده نمی کنند. مردم تورم و بیکاری را با گوشت و پوست خود لمس کرده و معنای دیگری برای این مفاهیم دارند.

به هر حال روزگاری است که باید چشم ها را شست جور دیگر باید دید. بایستی در واقعیت عملیاتی تیترهای درشت رسانه ها شک کرد. بایستی خدمتگزاران بی ادعای واقعی را از کسانی که روزانه در رسانه ها بوق و کرنا می شوند تمیز داد چرا که کار برای رضای خدا و خدمت به خلق الله با وعده های آن چنانی و خریدن صفحات روزنامه ها نسبتی ندارد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
عکس اولی مال کی هست؟ پنکه روشنه؟ آره؟
دانشجوی لایزنگانی
بانک کشاورزی

به به به

خشکسالی داره بیداد می کنه

کشاورز بدبخت به خاطر دیرکرد در پرداخت اقساط چندرغاز وام باید بره زندان اون وقت یه بچه میره اونجا و ....
ناشناس
سلام
عکس اول متعلق به اقای محمد ارشدی است
ایشان اسپانسر مالی ستاد اقای نماینده شیراز و یکی از اسپانسر های مالی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی ریس جمهور است.....
ناشناس
پیاز هم قاطی میوه ها شده
پرچم ها با بادها مي وزند
محمد ارشدي 93:دبير كل جبهه اعتدال وتدبير ايران وابسته به دولت روحاني كه در راستاي اهداف حزبي دولت اخيرا هم با آقاي هاشمي ملاقات داشته اما از اينها مهمتر چرخش 180 درجه اي اين آقا و نماينده شيراز آقاي ... است كه عقل را حيران مي كند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
سلام .در تصاوير جلسه كه مربوط به تشكل خادمين ملت فارس هست آرم بانك كشاورزي چكار ميكنه ؟ نوجواني كه نشسته همون كسي هست كه قراربود بره جلسه ي حقوق بشر آمريكا؟ سايت همگام داراب مقاله اي زده كه بنظرم بي ارتباط با اين بازي هاي سياسي نيست .
ناشناس
ایشون یک بچه 17 ساله ست که متاسفانه در غفلت نهاد های نظارتی از اعتبار برخی بزرگان سوء استفاده می کنه در حالیکه باید الان در مدرسه مشغول به تحصیل باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
آقا شیرازه سلام.
بجای این حرفا و تنور داغ کردن راه امید و هوشیاری را به مخاطبین یاد بدهید.
نگذارید اتفاقی رخ دهد بعد برخورد قهری و فیزیکی کنید.
اگر این امکانات شما را در اختیار داشتم دین خود را به انقلاب و نظام نشان ادا کردن یادت میدادم چگونه است.
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
واقعا که .....
این پسره رو زیاد تو شبکه های اجتماعی میبینم جدیدا مرتب تذهیبش میکنن
وحدت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
با سلام
چرا شما چشم دیدن یک مرد به قول خوتان بجه ندارید .مگه کجایی شما رو گرفته .مگه حرف هایی که میزند چه ضرری برای شما دارد که چند وقته نوک پیکانتان به سوی او گرفته اید اگر امروز بانک کشاورزی حامی ائتلاف بزرگ مردمی خادمین ملت می بینید شاید تا به امروز هزار شرکت و ارگان دیگر حامی باشند .چرا شما فقط کلید به شهرستان داراب دارید ایا خبری از شهرستانهای دیگر هم گرفته اید و یاشاید نویسنده این متن تند وییرحمانه یک مخالف شهرستان دارابی هست که امروز نام شهرستان مبارک به اسم حضرت امام حسن مجتبی (ع)را به تیتر روزنامه گذاشته است یه ذره هم فکر کنید بحث را داغ نکنید به وحدت فکر کنید .
بصیرت
FRANCE
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
این بنده خدا که در عکس است که سن و سالی ندارد پس چجوری در حالی که دانش آموز است حزب دارد ؟و با کدام قدرت بسیاری ازمدعیان اصلاحات را به سکوت واداشته است؟که روزنامه نیم نگاه افسانه و برخی سایت ها و خبرگزاری ها در مورد این فرد و حزب فرمایشی وی می نویسند ؟
افرین بر شیرازه که همیشه دست سوء استفاده چیان و فرصت طلب ها را رو می کند بانک ها برای یک وام اندک مردم را کلی معطل می کنند و تازه وقتی نوبت آدم هم میشود شصت تا ضامن کارمند رسمی می خواهند وقتی هم می پرسیم چرا میگویند باید اموال و دارایی بانک حفظ بشود الان مسیولان بانک محترم کشاورزی بگویند این آقا و دار و دسته اش چرا از امکانات دولتی و عمومی برای منافع شخصی استفاده می کنند ؟
عکس این فرد با سران فتنه و حامیان آنها در موبایل ها زیاد شده است.
مسءولان به عملکرد بانک ایشان و تمام افرادی که با این افراد همکاری می کنند چرا از اول دقت و برخورد نمی کنند فردا میبنی گفتن افرادی که به اسم حزب فلان بودند فلان اختلاس را انجام دادند یا فلان خلاف جلو ضرر را از هر کجا بگیرن صرفه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
شیرازه
رسالت تو اطلاع رسانی و بصیرت افزایی است
لطفا از گنگ گویی و در لفافه گویی دست بردار و صراحتا راه را روشن کن این دین تو به نظام است
نکند نگویی و فردا همه گی از کرده خود پشیمان شویم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
جناب مهندس ارشدي ريس كل جبهه اعتدالگرايان اسلامي كل كشور ميباشد وچهره اي كاملا شناخته شده است وايشان وهمراهانشان در سطح ملي جهت مجلس آينده آماده ميشوند وهيچ نيازي جهت چهره شدن در استان را ندارند در ضمن ايشان گزينه اول وجدي استانداري فارس هستند كه تا به الان قبول نكرداند اي كاش ايشان ميپذيرفتند تا با ارتباط قوي نيروي جواني كه دارند مشكل ما جوانان فارس را حل كنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
0
من این اقای جوان رو میشناسم
اولا ایشون دانش اموز نیستن و ارتباط نزدیکی با دولت و شخصیت ها دارن والا من که نشنیدم بگه اصلاح طلبه همیشه معتدل بوده
خیلی ها چشم دیدنشو ندارن چون همونا بعد 20سال کار سیاسی به هیچ جا نرسیدن و این بنده خدا با یه تلفن اقای خاتمی رو میبینه
فضای سیاسی شیراز خیلی خرابو سمی شده
کمی در مورد ایشون .خونوادش و ...تحقیق کنین
همین چندتا از بچه های ستاد روحانی تو فارس باهاش بد شدن بخاطر اینکه با ارتباطات نزدیکش بعد انتخابات جز اولین کسایی بود که دیدار اقای روحانی رفت برای تبریک
بجای تخریب بیاید از این جوونای اینجوری حمایت کنین
متاسفم