کد خبر: ۹۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس:

استان فارس بالاترین میزان مشارکت در سرشماری کشوری دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: با رصد روزانه شبکه اینترنت کشور که در دو نوبت (آغاز و پایان هر روز) انجام می شود،سهم خواهی استان فارس نسبت به دیگر استان های بزرگ کشور در رده اول و بالاترین میزان مشارکت را دارد.

ساسان تاجگردون در گفت وگو با خبرنگار شیرازه، با بیان این که هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور که از سوم مهرماه سال جاری آغاز شد در روزهای آغازین آن به دلیل استقبال مردم برای ثبت نام، با مشکلاتی رو به رو شده بود، خاطر نشان کرد: عملا دیتای مجموعه توانایی این حجم مراجعه کننده را نداشت که از روز چهارم مهرماه دیتا ازمرکز آمار به وزارت ارتباطات ارجاع داده شد.

وی افزود: بعد از انتقال دیتا به وزارت ارتباطات واز پنجم مهرماه ساعت 8 صبح، سامانه ثبت نام فعال شده که تاکنون هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است.

مدیر اجرایی هشتمین سرشماری نفوس ومسکن استان فارس ادامه داد: طی شش روزی که مردم به سامانه ثبت نام مراجعه کرده اند،نسبت به کل کشور که مشارکت مردم 3 درصد بوده است مردم استان فارس 3.5 درصد بوده که نیم درصد از آمار کشور بالاتر بوده است و نسبت به استان های بزرگ کشور استان فارس در رده اول قرار دارد.

تاجگردون تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن امسال در دومرحله انجام می شود که مرحله اول آن به صورت اینترنی درحال انجام است که مردم می توانند با مراجه به پایگاه اینترنتی www.sarshomari۹۵.ir ثبت نام کنند و مرحله دوم از 25 مهرماه الی 25 آبان ماه و با مراجعه ماموران سرشماری به تمام بلوک ها انجام می شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از سایت شیرازه به دلیل اطلاع رسانی در موضوع سرشماری،از مشارکت فعالِ صدا و سیما و دیگر رسانه های استانی و همچنین از سازمان آموزش و پرورش استان به دلیل اطلاع رسانی دقیق و به موقع برای مردم تشکرو قدردانی کرد.

نظرات بینندگان