کد خبر: ۱۰۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
در نشست دبیران تشکل های دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد:

جریان دانشجویی مولد افکار باشد نه وابسته به جناح‌های سیاسی/تبعیض در میزان حقوق و دور شدن از مبانی انقلاب دو مشکل کشور

دبیران تشکل های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی، شانزدهم آذر را مقدمه ای بر حریت و آزادگی و نشان دهنده استقلال و اثرگذاری دانشجویان در کشور و حتی جهان دانستند.

جریان دانشجویی مولد افکار باشد نه وابسته به جناح‌های سیاسی/جنبش دانشجویی نسبت به ابتدای انقلاب پس‌رفت کرده/تبعیض در میزان حقوق و دور شدن از مبانی انقلاب دو مشکل کشوربه گزارش شیرازه، دبیران تشکل های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه که به همت نهاد رهبری این دانشگاه برگزار شد، شانزدهم آذر را مقدمه ای بر حریت و آزادگی و نشان دهنده استقلال و اثرگذاری دانشجویان در کشور و حتی جهان دانستند و اظهار داشتند:‌ استکبارستیزی مقوله مهمی است که در این روز از دانشگاه شروع و به بطن جامعه کشیده می شود.

آمریکا همچنان رفتار مستبدانه دارد
حسین فرخ دبیر جامعه اسلامی دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز با اشاره به قدمت شروع بحث استکبارستیزی از درون دانشگاه ها گفت: برای همگان مبرهن شده است که آمریکا همان آمریکای سابق هست و هیچ تغییری در رفتار مستبدانه اش نداشته است.

دانشجویان با نگاه انتقادی پیگیر احقاق حق باشند
امید نیکو عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی امید دانشگاه علوم پزشکی شیراز دادخواهی، عدالت و حق طلبی را هدف جنبش دانشجویان در شانزدهم آذر عنوان کرد و گفت: دانشجو با توجه به تاثیر خود بر روی جامعه به نحو احسن می تواند با نگاه انتقادی خود پیگیر احقاق حق شود.

فضای مطالبه گری دانشگاه را به دوران دهه 60 نزدیک کنیم
کامران توانگر با اشاره به اینکه تلاش ما این است که فضای دانشگاه را به دهه 60 و روحیه مطالبه‌گری آن زمان نزدیک کنیم، خاطرنشان کرد: از مسائلی که در مسیر انقلاب 57 انحراف ایجاد می‌کند، بی‌توجهی به تخصص افراد است و ما نباید به کسانی که در این مملکت نیستند و با نظام دشمنی ندارند، به شکل دشمن نگاه کنیم.

وی افزود: مشکلاتی که در کشور به وجود می‌آید را نباید تنها گردن یک قوه گذاشت بلکه باید منصفانه قضاوت کرد و آنچه واقعیت است بر زبان آورد.

جریان دانشجویی مولد افکار باشد نه وابسته به جناح‌های سیاسی
حسین فرخ مسئول جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشکل اصلی حاکم در کشور را نبود فرهنگ حزب گرایی عنوان کرد و اظهار داشت:‌ نباید پاکی جریان دانشجویی را وابسته به جناح خاصی بدانیم و قربانی کنیم.

وی مطالبه گری را مهم ترین شاخصه دانشجویی اعلام کرد و افزود: مسئولان همواره باید شنوای مطالبات دانشجویان باشند؛ جنبش دانشجویی باید روشن و شفاف مسائل مملکت را تحلیل کند و خود مولد افکار باشد نه وابسته به جناح‌های سیاسی عمل کند.

دوقطبی ساختگی در کشور مانع از ایجاد عملکرد انقلاب است
امید نیکو دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویی ریشه بسیاری از مشکلات کشور را بی‌توجهی به توانایی‌های افراد دانست و گفت: متاسفانه دامن زدن به مباحث حزب‌گرایی در بین دانشجویان رواج پیدا کرده و در بیشتر موارد، مسائل سیاسی و جناحی به‌جای مباحث اصلی پررنگ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دوقطبی ساختگی که امروز در کشور مشاهده می‌شود مانع از ایجاد عملکرد انقلابی است، تصریح کرد: مسائل صنفی در دانشگاه ها نباید دست مایه سوء استفاده در راستای پیشبرد اهداف سیاسی و حزب زدگی شود.

جنبش دانشجویی نسبت به ابتدای انقلاب پس‌رفت کرده است
کیانی مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عنوان اینکه جنبش دانشجویی نسبت به ابتدای انقلاب پس‌رفت کرده است، گفت: جنبش های دانشجویی از ابتدای اهداف انقلابی رو به عقب رفته اند چرا که ندای استکبارستیزی دانشجویان در گذشته رسا بود اما اکنون اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه استکبار داخلی در بین دانشجویان هم نفوذ کرده است، اظهار داشت: دانشجویان فعلی استقامت و ندای بلند دانشجویان ابتدای انقلاب را ندارند و سیاست زده شده اند و متاسفانه زمینه فهم سیاسی برای دانشجوها مهیا نمی شود.

کیانی با اظهار به اینکه دوستان ما در زمانی که شهید شدند مقابل استکبار قد علم کردند و با خون خود مهر محکم رسوایی را بر پیشانی استکبار زدند، تصریح کرد: امروزه علاوه بر استکبار خارجی، شاهد استکبار داخلی نیز هستیم؛ آن‌هایی که به دنبال احزابی حرکت کردن هستند و رسالت انقلابی خود را فراموش کرده اند.

تبعیض در میزان حقوق و دور شدن از مبانی اصلی انقلاب دو مشکل اساسی امروز کشور
مسئول بسیج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تبعیض و بی‌عدالتی در میزان حقوق و درآمدها در جامعه و دور شدن از مبانی اصلی انقلاب را به‌عنوان دو مشکل اساسی امروز کشور برشمرد و بی‌تقوایی برخی از مسئولان را در ایجاد چنین فضایی به‌عنوان اصلی‌ترین عامل این مشکلات دانست.

وی نمونه بارز استکبار داخلی را حقوق بگیران نجومی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبری پول ها باید به بیت المال برگردد و همه چیز برای مردم مشخص شود و مسئولان خاطی تنبیه شوند چرا که ممکن است این خطای بزرگ را در جایی دیگر تکرار کنند.

کیانی با بیان اینکه اعضای تشکل با پیگیری بیانات رهبری و بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) تغذیه فکری شان را تامین می کنند، اظهار داشت: دانشجویان در تشکل ها علاوه بر تحصیل علم به نحو احسن، از لحاظ اعتقادی و معنوی نیز باید رشد داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه نباید پیشرفت های خوب انقلاب را سرکوب کرد و جلوی پیشرفت در دیگر صنایع را گرفت، گفت:‌ پیشرفت ما در بحث دفاعی، نظامی و موشکی افتخارآمیز است.

وی در ادامه بیان کرد:‌ نمونه دیگر استکبار داخلی چشم پوشی از پیشرفت دیگر صنایع و اکتفا به صنایع موشکی است.

کیانی با اظهار تاسف در خصوص اینکه پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی همچنان در اقتصاد خود پیشرفتی نداشته ایم، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که در هر کجا نیروی مومن انقلابی کاری را در دست گرفته است به پیشرفت و افتخار رسیده ایم، همانگونه که در بحث موشکی به پیشرفت رسیدیم.

وی در انتها گفت: صدای دانشجوی انقلابی باید رسا باشد و رسانه ها نیز باید در این راستا و همنوا با انقلاب، اهداف حق و راستین را دنبال کنند چرا که رسالت اصحاب رسانه رساندن فریاد عدالت خواهی و حق به همگان است.
نظرات بینندگان