کد خبر: ۱۰۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

دام اطلاعاتی یکی از سفارتخانه های اروپایی برای چند چهره سیاسی جنجالی

پژوهش های امنیتی در تهران نشان می دهد که ایجاد سرپل های جدید در بدنه حاکمیت یکی از دستورالعمل های ویژه در دو سال اخیر برخی سرویس های اطلاعاتی اروپایی بوده است.
دام اطلاعاتی یکی از سفارتخانه های اروپایی برای چند چهره سیاسی جنجالی
به گزارش شیرازه، یکی از سفارتخانه های اروپایی در تهران طی چند ماه گذشته تلاش جدی برای ارتباط گیری با برخی چهره های سیاسی و به خصوص چهره های جنجالی که در ماه های اخیر مورد توجه رسانه ها و محافل سیاسی بوده اند آغاز کرده است.

سرویس اطلاعاتی این کشور اروپایی که یکی از جدی ترین حامیان مستند سازی و تقویت شبکه به ظاهر حقوق بشری در ایران محسوب می شود، در قالب یک طرح ویژه و فوری فهرست کوتاه و چند نفره ای از مهم ترین چهره های جنجالی سیاسی یک سال اخیر در تهران را تهیه و برای ارتباط گیری در اختیار سفارت خانه این کشور در تهران قرار داده و برخی اعضای عالی رتبه این سفارت خانه نیز ارتباطات خود را با این اعضای این فهرست برقرار کرده اند.

یک پژوهشگر حوزه مقابله با نفوذ امنیتی در اینباره اظهار داشت: ارتباط با چهره های جنجالی سیاسی با انگیزه جذب و همچنین دادن وعده بسته حمایتی در برابر تنگتاهای پیش رو امنیتی و سیاسی و حتی رسانه ای به آنها است.

وی افزود: این سفارتخانه ها البته تلاش می کنند در قالب دادن خدمات خاص این نوع افراد را به علت اهمیت برخی دسترسی های آنها به بخش های ا به مرور مصادره کرده و سپس برخی اسناد امنیتی و اقتصادی را از طریق آنها بدست بیاورند و یا در سطح پیشرفته تر برخی گفتمان سازی در داخل کشور را از طریق آنها ریل گذاری کنند.

این کارشناس مطلع در حوزه مقابله با نفوذ در کشور افزود: در یکی از موردها در سال های قبل اسناد اعطای گرین کارت و حتی وعده حق شهروندی و... نیز درباره یکی از سرپل ها که سوابق سیاسی در کشور نیز دارد، کشف شده است.

وی افزود: پژوهش های امنیتی در تهران نشان می دهد که ایجاد سرپل های جدید در بدنه حاکمیت یکی از دستورالعمل های ویژه در دو سال اخیر برخی سرویس های اطلاعاتی اروپایی از طریق سفارتخانه های خود در تهران بوده است.

این کارشناس مطلع افزود: با توجه به خروج خواسته و ناخواسته برخی جریانات سیاسی به علت اقداماتشان در فتنه 88 از بدنه حاکمیت و اخراج تدریجی از بخش های مهم امنیتی و سیاسی نظام در فاصله زمانی 84 تا 92 ؛ ضرورت ایجاد سرپل های جدید برای سرویس های اطلاعاتی و به خصوص غربی تبدیل به یک طرح ثابت شده است.

وی اظهار داشت: البته در چند سال اخیر با توجه به برخی منافذ ایجاد شده که برخی خواسته و برخی نیز ناخواسته و به علت سیاسی کاری برخی مسئولین امر در دولت صورت گرفته خطر ایجاد سرپل های جدید در بدنه حاکمیت جدی تر نیز شده است.
منبع:جهان نیوز
نظرات بینندگان