کد خبر: ۱۰۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
آيت‌الله ایمانی در جمع ائمه جمعه استان فارس:

برخی مدیران میانی جامعه را به سمت لاابالی‌گری هدایت می‌کنند/کی‌بود، کی‌بود، من نبودم راه انداخته اند!

امام جمعه شیراز با اشاره به حواشی مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام گفت: آقای استاندار می‌گوید روح من از این مسائل خبر نداشت، مدیرکل ورزش هم می‌گوید از دست ما در رفت، گفت«کی بود، کی بود، من نبودم».
به گزارش شیرازه؛ آیت‌الله ایمانی در همایش فصلی ائمه جمعه استان فارس که صبح امروز در سالن همایش جمعیت جوانان هلال‌احمر استان فارس برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار در جمع نمایندگان خبرگان رهبری، مسأله انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را مطرح کردند.

وی در ادامه افزود: به فاصله کمی جمعی از حوزویان به محضرشان مشرف شدند و همین بحث را مطرح کردند، این بحث در جمع‌های مختلف با مخاطبان روحانی از سوی ایشان مطرح شد.

آيت‌الله ایمانی اظهار داشت: طرح این بحث نشان می‌داد که مسأله مهمی مطرح است که رهبر معظم انقلاب در جمع بالاترین و اثرگذارترین مجموعه روحانیت که خبرگان امت هستند این بحث را مطرح می‌کنند و نشان از احساس خطری است که رهبر معظم انقلاب در این عرصه دارند.

وی ادامه داد: چه خطری و چه مشکلی بود که رهبر معظم انقلاب چندین بار روی این مسأله با حفظ یک عنوان«انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» تأکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: تفسیری که می‌ِشود از این سخنان داشت این است که دست‌هایی پیدا و ناپیدا و عوامل نفوذ در حوزه‌ها که خواستگاه انقلاب است فعالانه دارند کار می‌کنند تا انقلاب را کمرنگ جلوه بدهند یا روحانیت را نسبت به انقلاب اسلامی بی‌تفاوت کنند.

وی ابراز کرد: این معنا در حوزه علمیه قم و به نسبت در حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها مشاهده می‌شود که عده‌ای درصدد هستند بین آنانی که در خط اول تولید انقلاب و مدافعان آن بودند، یعنی شاگردان و تربیت‌شدگان امام راحل و دو نسل بعد از آن فاصله و بی‌تفاوتی ایجاد کنند.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: این بی‌تفاوتی را در قم شاهدیم و گروه‌ها یا مجموعه‌هایی با انگیزه ایجاد بی‌تفاوتی نسبت به انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و عناصری تربیت می‌شوند که با اساتید و سلف صالح خود دارای اختلاف در دفاع از انقلاب هستند.

برخی مدیران میانی می‌خواهند لاابالی‌گری را در استان فارس حفظ کنند

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام شیراز خاطرنشان کرد: از مدت‌ها قبل در بدنه مدیریت میانی استان فضایی ایجاد شده که چرخ مدیریت استان را به سمت و سوی لاابالی‌گری هدایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: این غیر از آن است که فلان مسؤول ارشد چه موضعی دارد، ممکن است فلان مسؤول ارشد به ظاهر موضعش موضع خوبی باشد اما مدیریت میانی در اجرا، در یک توافق نانوشته‌ چرخ جامعه را به سمت و سوی لاابالی‌گری هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: در جاهایی که مذهبی صرف و صد در صد هستند و دنبال کار کشاورزی و دین و مذهب و مسائل شخصی خودشان هستند، تعمداً مسائل جدیدی رخ می‌دهد.

آيت‌الله ایمانی بیان کرد: شهرستان داراب یکی از شهرستان‌های مذهبی استان فارس است، در کنار شهرستان داراب شهرستانی داریم به نام زرین‌دشت که از شهرستان‌های مذهبی است، در این شهرستان مقید بودند که موسیقی برگزار کنند آن هم از سوی خانم بدون چادر روی صحنه، البته این مسأله مربوط به سه سال قبل است.

وی ادامه داد: پیگیر هستند که این خط را دنبال کنند، یا قبل از انتخابات یک هجوم به وجود آمده که در مناطق مذهبی، بخشدار، معاون فرماندار و فرماندار خانم انتخاب شود و اصرار بر این است که این حضور را به رخ بکشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: به رخ کشیدن این مسأله موضوعیت دارد، البته این مسأله مربوط به این دولت یا آن دولت نیست، در دولت قبل ۲۰۰ موسیقی‌دان و موسیقی نواز دعوت می‌شوند بیایند فارس و موسیقی بنوازند، این کار چه اثر و چه نتیجه‌ای دارد.

وی ادامه داد: نخستین باری که موسیقی«نی‌انبان» را نگذاشتند اجرا شود چه بلوایی راه انداختند و چه جوی ایجاد کردند، این‌ها نشانه است که این مدیریت میانی خیلی فعالانه دارد کار می‌کند و این لاابالی‌گری را می‌خواهد در استان حفظ کند و نگه دارد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در بدو ورودشان به شیراز در حافظیه را یادمان بیاید، ایشان فرمودند«در دوران طاغوت دو تیغه یک قیچی با هم به کار افتادند تا استان فارس و شیراز را از آنچه بوده به آنچه می‌خواهند تغییر دهند، یک لبه، لبه توده‌ای‌ها که باورهای مردم را هدف قرار دادند و یک لبه، لبه لاابالی‌ها که اعمال و اخلاق و رفتار را تغییر دهند‌».

وی ادامه داد: مسأله پایتختی جوانان جهان اسلام مطرح شد، احساس کردم همان مسیر و کار دارد دنبال می‌شود و برنامه‌ای است که آن‌ها مسائل خاص خودشان را دنبال کنند، بار اول که این مراسم می‌خواست برگزار بشود روز وفات حضرت معصومه(س) بود.

اجرای یک ساعت موسیقی در یک برنامه دوساعته

امام‌جمعه شیراز ابراز کرد: دو ساعت اعلام برنامه کرده بودند، یک ساعت این قرآن، سرود جمهوری اسلامی و سخنرانی چند نفر بود، یک ساعت دیگر، دو تا نیم ساعت در روز وفات حضرت معصومه(س) اجرای موسیقی بود.

وی یادآور شد: از من دعوت کرده بودند برای سخنرانی در این جلسه، خدا به این‌ها رحم کرد و آیت‌الله هاشمی از دنیا رفت و مجلس برگزار نشد، بعد که دومرتبه مجلس برگزار شد با ریز برنامه‌ها آمدند، گفتم شما که این‌قدر وقیحانه و با بی ادبی نسبت به اهل‌بیت(ع) برخورد می‌کنید چه انتظاری از من روحانی دارید که بیایم آنجا و صحبت کنم.

آيت‌الله ایمانی ادامه داد: آیا می‌توانم روز وفات حضرت معصومه در جلسه‌ای بیایم که ده دقیقه من صحبت کنم و دو بار در یک ساعت موسیقی برگزار شود، شروع کردند به عذرخواهی و توجیه کردند.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: پرسیدیم برای آینده می‌خواهید چه‌کار کنید، گفتند آقایان وزرا هم تشریف می‌آورند و هیچ‌کدام از این برنامه‌ها را نداریم و موقعی که همه بلند شدند و رفتند ۲۰ دقیقه مانده به مغرب که می‌خواهند کلید را تحویل دهند یک موسیقی پخش می‌شود، خدمت آیت‌الله دستغیب هم رفتند و همین مطالب را مطرح کردند.

وی یادآور شد: هنگام برگزاری مراسم، بیرون از ساختمان که می‌خواهند استقبال کنند، زمانی که وزیر اطلاعات، وزیر ورزش و جوانان، معاون وزیر خارجه، معاون رئیس‌جمهور می‌خواهند وارد شوند، تمام دختران را با آرایش و لباس‌های کذایی آورده‌اند و شروع کرده‌اند به نواختن دف و آقایان هم ایستاده و تماشا کرده‌اند.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: این استقبال بوده، حالا اگر این نبود چه می‌شد؟ در داخل سالن هم چیزی که بنا نبوده انجام بگیرد انجام می‌گیرد، به نام پرچم دخترها را می‌آورند، طبل، سورنا، ساز و نی می‌نوازند، می‌آیند و می‌نشینند روی سن و جلوی مردم حرکات موزون هم انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: حالا اگر پرچم دست پسر بود و می‌آمد مشکلی ایجاد می‌ِشد، اگر افتخارآفرینان المپیاد علمی را آورده بودند و پرچم به دست آنان داده بودند و به جوانان دنیا معرفی کرده بودند بهتر بود یا ۲۰ تا ۳۰ تا دختران ۲۰ ساله و ۳۰ ساله و بعد هم بگویند خردسال، با آن آرایش پرچم به دستشان بدهند.

کی بود، کی بود، من نبودم

امام‌جمعه فارس بیان کرد: آخر برنامه هم گروه رستاک شروع به اجرای برنامه می‌کند، وقتی این‌ها وارد شدند بلند شدیم و بیرون آمدیم، و بنده فیلم این مراسم را بعداً دیدم.

وی ادامه داد: معاون وزیر ورزش در شورای فرهنگ عمومی تهران می‌گوید چه کسی گفته است این برنامه‌ها اجرا شود و ما خبر نداشته‌ایم، سین برنامه‌ها این نبود، راست هم می‌گوید، در سین برنامه‌ها این‌ها نبود، آقای استاندار هم می‌گوید روح من خبر نداشت از این مسائل و هیچ اطلاعی نداشتم که چه شده. مدیرکل ورزش هم می‌گوید از دست ما در رفت و ما بی‌خبر بودیم. گفت«کی بود، کی بود، من نبودم».

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابراز کرد: بعد هم دست‌هایی به کار افتاد که برگردید درست نیست، مجمع بین‌المللی است، مهمانان خارجی داریم، بیایید بنشینید، ما جبران می‌کنیم و مسائلی از این قبیل، که گفتیم ما از مجلس بیرون آمده‌ایم و درست نیست برگردیم.

نظرات بینندگان