کد خبر: ۱۰۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶

خطرات استفاده از آب آشامیدنی نا سالم و استفاده کردن از وسایل گرمازا در چادر

جانشین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به نزدیکی روز طبیعت و لزوم رعایت نکات مرتبط با سلامت، ابراز امیدواری کرد با پیشگیری، بتوانیم پایان خوشی برای تعطیلات نوروزیمان رقم بزنیم.
به گزارش شیرازه، دکتر قاسم ایزدی جانشین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: لازم است در برنامه های تفریحی در طبیعت و مسافرت ها، به خاطر داشته باشیم که تنها از آب های آشامیدنی که به همراه داریم استفاده کنیم.

او تاکید کرد: باید از مصرف آب های جاری و غیر جاری در طبیعت، برای آشامیدن، مسواک زدن، شستن میوه و سبزی ها پرهیز شود؛ چرا که در مواردی، منبع آب، دچار آلودگی شده و سلامت ما، به نحو جدی به خطر میفتد.

جانشین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، قارچ های موجود در طبیعت را از دیگر تهدیدهای سلامت مردم عنوان کرد و افزود: هر ساله شاهد مواردی از مسمومیت با قارچ ها در تعطیلات نوروزی هستیم و لازم است با پرهیز از مصرف این قارچ ها، سلامت خود را به خطر نیندازیم.

دکتر ایزدی، توصیه کرد: خانواده ها بهتر است در صورت بروز سرما در سفرها و حضور در طبیعت، از روشن کردن گازهای پیک نیکی و وسایل گرمازا در چادرها، خودداری کنند تا شاهد بروز چنین حوادث تلخی، مانند مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این روزهای آغاز سال، نباشیم.

جانشین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، دقت در رانندگی را به عنوان دیگر توصیه، برای تامین سلامت مردم، به ویژه در روزهای پایانی که دارای حجم بالای ترافیکی هستیم، مطرح کرد و افزود: مردم می توانند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از حوادث بیشتر پیشگیری کنند.

او ادامه داد: هموطنان باید از خرید مواد غذایی، از افراد دوره گرد و دستفروش، خودداری کنند و مواد غذایی موردنیاز خود را از مراکز مجاز تهیه و برای اطمینان از محصول خریداری شده، به تاریخ مصرف و انقضای آن توجه داشته باشند.

دکتر ایزدی با تاکید بر اهمیت احترام به طبیعت و پرهیز از هرگونه تخریب و آلوده کردن محیط، یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا شکایت از مراکز بهداشتی درمانی، با سامانه 190 وزارت بهداشت و درمان و یا سامانه 1819 دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تماس بگیرند.
نظرات بینندگان