کد خبر: ۱۶۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر «شریان فارس» در گفتگو با شیرازه:

فعالیت شریان صرفاً انتخابات نیست

دبیر شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی استان فارس گفت: شریان در همه فضاهایی که مردم در زندگی با آن درگیر هستند فعالیت می‌کند و در هر کجا نیاز به اصلاح باشد ورود می‌کند و پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهد.

فرشید نظری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با اشاره به موجودیت شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) گفت: پس از بررسی‌ها در یک دوره طولانی مدت دوساله برای رویه‌های مورد نظر در ایجاد یک تشکل فراگیر موفق شد در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ در تهران شروع به کار کند و مجموعه اولیه عمومی شریان رقم بخورد و به رسمیت شناخته شود.


وی افزود: برای استان فارس و شیراز در حوالی آبان‌ماه پس از مراحل طی شده و تأیید از طرف اعضای شورای مرکزی شریان مسئول و راهبری استان فارس انتصاب شد.


دبیر شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) استان فارس افزود: کلمه شریان مجموع کلمات شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی است که این سیستم به صورت شبکه‌ای اداره می‌شود که شامل ۱۰ شبکه قطعی مطرح شده و امکان افزایش آن نیزهست و این شبکه‌ها اجزا مختلف زندگی مردم را در بردارد.


نظری تصریح کرد: سیاست یکی از شبکه‌های ۱۰ گانه این مجموعه و موضوع انتخابات از زیر گروه‌های آن محسوب می‌شود و در فضاهای مختلفی از جمله اقتصاد که با نام (شتاب)، محیط زیست با نام (شمشاد)، خانواده محوری با نام (شمیم) شناخته می‌شود و موارد متعدد دیگری هم داریم بلکه فعالیت‌های وسیع در استان داشته باشیم.


دبیر شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی استان فارس با تأکید بر اینکه بلافاصله بعد از انتخابات  ۱۱ اسفندماه اولین جلسه بعد از انتخابات تشکیل شد و موضوعات جاری همچون دبیر شهرستان‌ها و انتخاب مدیران شبکه در دستور کار قرار گرفت تا  فضایل اجتماعی را پیگیری کنند.

 
وی ادامه داد:شورای مرکزی متشکل از  ۱۵ نفر غیر از کادر اجرایی است و این تعداد به نسبت در دیگر شهرستان‌ها بسته به وسعت آن، هفت نفر با دبیر شهرستان، یا ۵ نفر با دبیر شهرستان تقلید پیدا کند و آنها هم شورای مرکزی خواهند داشت و شورای مرکزی اقدام به انتخاب افرادی برای شبکه‌های متناظر با فارس و تهران به صورت زنجیره‌ای متصل هستند.

 
نظری با بیان اینکه ما به جوان‌گرایی و تخصص اعتقاد داریم و افراد جوان توانمند که دستی بر آتش در مدیریت شهرستانی و استانی دارند انتخاب کردیم، افزود: طبق شاخص‌ها و نظرات و از طرف تهران و استان فارس مصاحبه‌ای پرچالش توسط کمیته هفت نفره در بازه زمانی یک ساعت و نیم به صورت شرایط یکسان برای تمامی افراد انجام شد و پس از طی مراحل سنجش تقریباً ۱۰ الی ۱۲ نفر که دارای صلاحیت کامل بودند انتخاب شدند.


وی افزود: با این شرایط در خصوص تعداد نفرات که وارد مجلس شدند علی‌رغم محدودیت‌ها، رفتار غیرحرفه‌ای بین رقیب‌ها و دیگر احزاب وجود داشت که به کاندیدا اعلام شد اگر وارد مجموعه شریان شود از لیست ما حذف خواهد شد و با نظر کاندیدا افرادی که تمایل داشتند ماندند و دیگر افرادی که علاقه‌ای به حضور در مجموعه شریان نداشتند ممانعت برای رفتن آنها وجود نداشت.

 

نظری گفت: چهار نفر از منتخبین مطرح شده در استان فارس که عضو شریان بودند راهی مجلس شدند که یکی از دو نفر راه یافته به مجلس شورای اسلامی در شیراز ازشریان بود و برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی دو نفر دیگر را به‌زودی اعلام خواهیم کرد که مردم بتوانند با استناد به آنها راهی مجلس شوند.


وی بیان کرد: اثرگذاری سیاسی با عنایت به اینکه برخی از فعالان و مؤمنین گرفتار این بودند که متأسفانه زد و بندهایی یا انتخاب‌های نامناسب در فعالیت‌هایی که دارد اتفاق می‌افتد مردم دچار زدگی شده بودند و به راه اشتباه هدایت می‌شدند که برای اولین‌بار ورود کردیم و با استفاده از گفتمان درون جریانی کاری انجام بدهیم.


دبیر شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی استان فارس رسالتشان را انتخاب اصلح دانست و افزود: شریان در سن یک‌ سالگی خود اثر بسیار ماندگار و جانانه و توانمندی بسیار بالای خود را نشان داد.

نظری در پایان گفت: شریان در همه فضاهایی که مردم در زندگی با آن درگیر هستند فعالیت می‌کند و در هر کجا نیاز به اصلاح باشد ورود می‌کند و پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان