کد خبر: ۱۰۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تربار در گفتگو با شیرازه:

سرما و سیل قیمت میوه و صیفی‌جات را دستخوش گرانی کرده/با کمبود عرضه مواجه هستیم/در این هفته‌ حباب قیمت میوه شکسته می شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تربار گفت: در بازار با کمبود عرضه مواجه هستیم و به همین دلیل در دو ماه اخیر بازار میوه نوساناتی را تجربه کرده است.
به گزارش شیرازه، در حالی‌که با به پایان رسیدن ایام تعطیلات عید انتظار می‌رفت ثبات بر بازار حاکم و قیمت‌ها به روال قبل بازگردد اما برچسب قیمت مغازه‌ها واقعیت دیگری را بیان می‌کند.

اخیرا قیمت برخی میوه‌ها و صیفی‌جات برای چندمین بار در سال جدید افزایش یافته است. بررسی‌ها از بازار میوه افزایش قیمت چند برابری انواع صیفی جات از جمله گوجه، فلفل، خیار و ... را نشان می‌دهد که دراین میان قیمت 5 هزار تومانی گوجه به چشم می‌خورد و هر کیلو فلفل سبز 3700 تومان و خیار 2100 فروخته می‌شود.

این افزایش قیمت در صیفی جات کمتر و در برخی میوه‌ها محسوس‌تر است به طوری که سیب سرخ با قیمت 5200 تومان، کیوی با قیمت 5700 فروخته می‌شود و پرتقال که در صدر جدول افزایش قیمت قرار دارد 7300 تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تربار در گفتگو با شیرازه گفت: بارندگی‌ دو ماه پایانی سال 95 و سرما و سیل در نواحی جنوب کشور از جمله بندرعباس، بوشهر و جیرفت که بار اصلی صیفی جات از این نواحی وارد شیراز و سایر شهرستان‌های استان فارس می‌شود، قیمت انواع میوه و صیفی‌جات را دستخوش گرانی کرده است.

جواد عدلو با تایید افزایش قیمت برخی اقلام پرمصرف در بازار صیفی‌جات گفت: در بازار با کمبود عرضه مواجه هستیم و به همین دلیل در دو ماه اخیر بازار میوه نوساناتی را تجربه کرده است.

 عدلو در پاسخ به این پرسش که روند افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد: در این هفته‌ با متعادل شدن میزان عرضه و تقاضا و با ابلاغ نرخ تعیین شده حباب قیمت میوه شکسته و قیمت‌ها به روال قبل بازگردد.

با این حال جای این سوال باقی است که در مواجه با چنین بحران‌هایی که هرساله ممکن است در مقطعی از زمان باعث نوسان قیمت میوه و صیفی‌جات به کشور شود چرا مسئولین برنامه‌ریزی دقیقی برای این موضوع ندارند تا شاهد افزایش چندبرابری قیمت انواع میوه و صیفی‌جات نباشیم.

نظرات بینندگان