کد خبر: ۱۱۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
مدیرکل امور عشایر فارس مطرح کرد

تقدیم بیش از 1200 شهید عشایر در استان فارس

مدیرکل امور عشایر فارس تقدیم بیش از 1200 شهید عشایر در استان فارس را نتیجه ولایتمدار بودن این قشر دانست.
به گزارش شیرازه، روح‌الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به سیمای عشایر و توانمندی‌های این جامعه غیور گفت: عشایر همواره همراه مرجعیت و ولایتمدار بوده و هستند و تقدیم بیش از 1200 شهید در استان فارس خود گواه این ادعاست.

وی بابیان مفاد آیین‌نامه ساماندهی زندگی عشایر و وظیفه دستگاه‌های اجرائی در مقابل جامعه عشایری، به طرح جامع فرهنگی و مذهبی جامعه عشایر در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد.

مدیرکل امور عشایر فارس تصریح کرد: بر اساس این آیین‌نامه برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای عشایر، بهسازی و زیباسازی مزار شهدای عشایر و تکریم خانواده شهدای عشایر بر عهده نهاد مقدس بنیاد شهید است و امور عشایر نیز بر اهتمام بیشتر این موارد تأکید دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز گفت: شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که ریاست آن به عهده ریاست‌جمهوری است، همواره مصوباتی دارد که تمامی دستگاه‌ها موظف به تکریم خانواده شهدا و ترویج روحیه ایثار و شهادت هستند.

رجبعلی راهی صندلی خدمت در نظام جمهوری اسلامی را که حاصل خون شهداست مقدس دانست و مطرح کرد: باید از این فرصت خدمت در جهت گسترش آرمان امام و شهدا استفاده نماییم.

عشایر فارس 3 و نیم درصد جمعیت این استان را دارند، درحالی‌که بیش از 8 درصد شهدای این استان را تقدیم انقلاب کرده‌اند و این نشان از ولایتمداری و روحیه شجاعت و دشمن‌ستیزی در این جامعه است.
نظرات بینندگان