کد خبر: ۱۱۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶
عضو كميسيون نرخ‌گذاري آرد و نان فارس:

نان فعلا در فارس گران نمي‌شود

مدير توزيع و فروش شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه‌ي 3 استان فارس گفت: هنوز در خصوص قيمت نان در فارس تصميم‌گيري نشده است لذا هيچ يك از واحدهاي نانوايي اجازه افزايش قيمت را ندارند.
به گزارش شیرازه، مهدي جمالي عضو كميسيون نرخ‌گذاري آرد و نان فارس گفت: هفته‌ي گذشته جلسه‌اي با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در فارس برگزار شد اما نتيجه بخش نبود؛ مقرر شد تمام آيتم‌هاي تاثيرگذار بر قيمت نان مشخص و سپس جلسه‌اي برگزار و موضوع بررسي شود.

جمالي با تصريح اينكه تصميم‌گيري در خصوص هرگونه تغييري در قيمت نان تنها با امضاي استاندار قابليت اجرا دارد، گفت: آيتم‌هاي ذي‌مدخل در نرخ نان، شامل هزينه‌هاي جاري اعم از دستمزد كارگران، قيمت آرد، هزينه‌هاي آب و برق و گاز و اجاره‌ بها، هزينه حمل آرد و ... است.

عضو كميسيون نرخ‌گذاري آرد و نان استان فارس گفت: در كل كشور 2 نوع آرد وجود دارد و بين نانوايي‌ها توزيع مي‌شود، يك نوع آردي است كه از گندم به قيمت 665 تومان تهيه شده و قيمت آن 795 تومان است و نوع دوم، آرد با قيمت 1085 توماني‌ست كه از گندم 900 توماني تهيه مي‌شود.

وي اضافه كرد: در بحث نانوايي‌ها و افزايش نرخ نان، از سال 93 طي تصميمي مقرر شد 20 درصد كل نانوايي‌ها مشمول دريافت آرد آزاد يا آرد يارانه‌اي نوع 2 شوند، در اغلب استان‌ها اين 20 درصد در تمام رسته‌هاي نانوايي ديده شد اما در فارس مقرر شد نانوايي‌هاي سنگك، تافتون، بربري و فانتزي، مشمول دريافت آرد نوع دوم يا همان آزاد شوند.

جمالي با بيان اينكه 20 درصد كل نانوايي‌ها در استان فارس در رسته‌هاي سنگك، تافتون، بربري و فانتزي فعال است و 80 درصد نانوايي‌ها لواش‌پز است، گفت: براساس تصميم اتخاذ شده،‌ قيمت نان‌هاي بربري، سنگك، تافتون و فانتزي، در استان فارس مشخص و اعمال شد.

به گزارش ايسنا، قيمت نان سنگك در استان فارس طي سال‌هاي گذشته هزار تومان و بيشتر بوده،‌ حال آنكه براساس نرخ جديد تعيين شده در كشور و با اعمال افزايش 15 درصدي، قيمت نان سنگك در تهران اكنون به 920 تومان افزايش يافته است.

عضو كميسيون نرخ‌گذاري آرد و نان استان فارس تاكيد دارد كه وجود تفاوت بين قيمت نان سنگك در شيراز و تهران، آزادپز محسوب شدن تمام نانوايي‌هاي سنگك است.


منبع: ایسنا

نظرات بینندگان