کد خبر: ۱۱۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

لقب‌ها و نمادهای ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اغلب لقب حیوان‌ها و پرندگان را به خود اختصاص دادند.
به گزارش شیرازه، ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی دو هفته پیش حریفان خود را شناختند. این تیم‌ها هر یک لقب‌هایی دارند که نام حیوانات بیش از همه در آنها دیده می‌شود. در ادامه بر اساس گروه‌بندی این بازی‌ها به این القاب‌ اشاره می‌شود.

گروه A

روسیه: لقب این تیم، اسبوریانا به معنای تیم ملی است. خرس‌های سه رنگ نیز به این کشور می‌گویند. به روسیه ارتش روس نیز گفته می‌شود چون قدرت جنگندگی بالایی دارند. به این تیم شوروی‌ها به خاطر شوروی سابق نیز خطاب می‌شود.

عربستان: فرزندان صحرا یا شاهین‌های سبز، لقب این تیم آسیایی است. اولین لقب مربوط به نوع سرزمین این کشور است که توفان‌های شن اغلب در آنجا دیده می‌شود. دومین لقب به حیوان این منطقه و رنگ پرچم‌شان ارتباط دارد.

مصر: فراعنه لقب این کشور آفریقایی است. این نام به پادشاهان مصر قدیم برمی‌گردد. همچنین به تیم ملی مصر، پسران نیل گفته می‌شود. این لقب نیز به خاطر رود بزرگ قاره آفریقا است.

اروگوئه: آبی آسمانی لقب این کشور است که از رنگ پیراهن این تیم نشات می‌گیرد. البته از لقب پنجه آبی به خاطر جنگندگی این تیم نیز استفاده می‌شود. به اروگوئه چارئواس نیز می‌گویند این نام به یک روستای محلی واقع در اروگوئه مربوط است.

گروه B

پرتغال: برای این کشور از واژه لوسا استفاده می‌کنند تا یادآور نام مردمی باشند که کشور پرتغال را به وجود آوردند. همچنین به این تیم سلسائو دا کنیاس می‌گویند. کنیاس به پنج اسکودوی آبی رنگی که در پرچم این کشور دیده می‌شود مربوط است. این اسکودها یادآور آفونسو انریکس است.

اسپانیا: لاروخا (قرمزها) لقب این تیم است که به خاطر رنگ پیراهن‌شان است. قرمزهای خشمگین نیز به اسپانیا گفته می‌شود. این لقب به خاطر رفتار خشمگینانه خوسه ماریا بلائوسته در المپیک ۱۹۲۰ گفته می‌شود. در آن رقابت‌ها اسپانیا مدال نقره را دریافت کرد و این تیم به تاریخ پیوست.

مراکش: شیرهای اطلس لقبی است که بیش از همه در این کشور استفاده می‌شود و بیشتر اوقات این لقب کوتاه‌تر و تنها از شیرها استفاده می‌شود. شیرها ساکن شمال آفریقا هستند به خصوص در مراکش. گفته می‌شود آخرین شیر آزاد اطلس در سال ۱۹۲۲ کشته شد. یک پروژه در رباط وجود دارد تا این فضای خالی ایجاد شده در طبیعت پر شود. به همین دلیل این لقب به مراکش داده شده است. همچنین به این تیم فرزندان الله نیز گفته می‌شود. 

ایران: شاهزاده‌های پارسی لقبی است که ایرانی‌ها بیش از همه استفاده می‌کنند و آن یادآور امپراتوری بزرگ و باستانی است که در ایران حکمرانی می‌کرد. این کشور را همچنین به نام پارسی‌ها می‌شناسند. "تیم ملی" دیگر لقب ایران است. همچنین به این تیم شیران پارسی گفته می‌شود. از سال ۲۰۰۶ به خاطر در خطر انقراض بودن یوزهای ایرانی به ایران این لقب نیز داده شد. تصویر یوز ایرانی بر پیراهن تیم ملی دیده می‌شود.

گروه C

فرانسه: به این کشور اروپایی آبی‌ها گفته می‌شود که به پیراهن این تیم برمی‌گردد. همچنین به این تیم خروس‌ها، سمبل ملی این کشور گفته می‌شود.

استرالیا: ساکراس لقب این کشور است. این کلمه را استرالیایی‌ها کشف کردند که از ساکر (فوتبال) و کانگروها گرفته شده است. کانگرو یکی از حیوانات اصلی این منطقه است.

پرو: سفید و قرمزپوشان لقب این کشور نشانگر رنگ‌های پرچمشان است. به این تیم لا فرانخا گفته می‌شود چون یک نوار قرمز از وسط پیراهن سفید این تیم عبور می‌کند. به پرو، اینکاها نیز می‌گویند چون این قوم پیش از ورود اسپانیایی‌ها در این منطقه زندگی می‌کردند.

دانمارک: دینامیت دنیش بیش از دیگر لقب‌ها برای تیم اروپایی استفاده می‌شود. به این تیم به خاطر رنگ پیراهن‌شان نیز دینامیت قرمز گفته می‌شود. گوجه کوکی در سال ۱۹۸۶ لقبی بود که به دانمارک داده شد چون این تیم توانست نخستین قهرمانی‌اش را به دست آورد. این نام با لقب هلند که پرتغال کوکی بود مقایسه می‌شد.

گروه D

آرژانتین: آلبی سلسته لقب این تیم است که به خاطر رنگ‌های پرچم و پیراهن تیم ملی این کشور به آنها داده شده است. گاهی اوقات به آرژانتین لقب گائوچوس نیز می‌دهند. این نام به سرخ‌پوستان واقع در منطقه در قرن‌های گذشته برمی‌گردد.

ایسلند: استراکارنیر یعنی مردان ما لقب مهمان کوچک جام جهانی است. این اسم در اغلب نام‌های خانوادگی این کشور دیده می‌شود. همچنین تیم ملی ایسلند با لقب وایکینگ‌ها شناخته می‌شود.

کرواسی: نخستین لقب این تیم واترنی به معنای پر از آتش است. دومین لقب کرواسی کوکاستی یعنی شطرنجی‌ها است. این لقب به خاطر آرم و پیراهن این تیم به کروات‌ها داده شده است.

نیجریه: عقاب‌های برتر به این تیم آفریقایی نیز می‌گویند. همچنین به خاطر رنگ پیراهن‌شان از عقاب‌های سبز نیز استفاده می‌شود. این حیوان در نماد فدراسیون و کشورشان هم دیده می‌شود.

گروه E

برزیل: سبز و زرد لقب تیم آمریکای جنوبی است که به خاطر رنگ پرچم این کشور به آن داده شده است. با این حال چون بیشتر رنگ پرچم آن‌ها زرد است به آن‌ها قناری‌ها نیز می‌گویند.

سوئیس: تیم ملی سوئیس لقب این کشور است. گاهی اوقات به آن‌ها هم پیمانان نیز گفته می‌شود. همچنین به خاطر خاص بودن‌شان لقب شیرینی فروش‌ها یا ساعت‌سازها به آن‌ها داده می‌شود.

کاستاریکا: تیوکس لقب این تیم به معنای کاستاریکایی‌ها است. به این تیم، سه رنگ و قرمز هم گفته می‌شود.

صربستان: عقاب‌های سفید لقب این تیم است. در سال ۲۰۰۶ صربستان و مونته‌نگرو از هم جدا شدند و پرچم این کشور با یک عقاب ماند. به همین خاطر به تیم ملی‌شان لقب عقاب دادند.

گروه F

آلمان: دی مانشافت یعنی "تیم" به این کشور گفته می‌شود. همچنین ملی نیز لقب‌شان است. کمتر پیش می‌آید به آن‌ها عقاب‌ها بگویند که به خاطر سمبل جمهوری فدرال آلمان است. به آلمان ژرمن‌ها نیز گفته می‌شود.

مکزیک: ال تری (سه رنگ) لقب این تیم است چون پرچم این کشور از سه رنگ سبز، قرمز و سفید تشکیل شده است. آن‌ها به آزتک‌ها نیز معروف هستند. این امپراتوری بزرگ در قرن ۱۵ در این منطقه وجود داشت.

سوئد: آبی‌طلایی لقب این تیم اروپایی است. همچنین به این کشور آبی‌ها و زردها نیز گفته می‌شود که به خاطر رنگ پرچم‌شان است. به خاطر پادشاهی مشهور در شمال به سوئدی‌ها وایکینگ‌های زرد هم گفته می‌شود.

کره جنوبی: جنگجوهای تائه‌گوک لقب مشهور این تیم است و به تاریخ این کشور برمی‌گردد. علاوه بر این به تیم آسیایی پسرهای آسیایی و یا شرقی نیز گفته می‌شود.

گروه G

بلژیک: شیاطین سرخ مشهورترین لقب این تیم است. این لقب پس از پیروزی ۳ بر ۲ برابر هلند در سال ۱۹۰۶ توسط یک مجله به این تیم داده شد و سپس همه از آن استفاده کردند.

پاناما: توفان قرمز به این تیم می‌گویند چون رنگ پیراهنشان قرمز است. به این تیم همچنین کانالی‌ها گفته می‌شود که به کانال مشهور پاناما، مربوط است و دو اقیانوس آرام و آتلانتیک را از سال ۱۹۱۴ به هم پیوند زد.

انگلیس: سه شیرها و تیم رز بیشترین القاب مورد استفاده برای این تیم اروپایی است. اولین لقب به خاطر آرم پیراهن و فدراسیون‌شان است. دومین آن به خاطر سمبل و نماد کاخ پادشاهی بریتانیا است.

تونس: عقاب‌های کارتاژ لقب این تیم آفریقایی است. کارتاژ قومی قدیمی است که در نزدیکی شهر تونس زندگی می‌کردند.

گروه H

لهستان: قرمز و سفیدها لقب این تیم اروپایی است که به خاطر رنگ پرچم به آن‌ها داده شده است. گاهی اوقات به تیم ملی لهستان عقاب‌های سفید یا عقاب‌های لهستانی گفته می‌شود.

سنگال: شیرهای ترانگا لقب این تیم آفریقایی است. ترانگا به خاطر مهربانی ساکنین این کشور آفریقایی است.

کلمبیا: سه رنگ به این کشور گفته می‌شود که به خاطر رنگ پرچم‌شان است. پرچم کلمبیا سه رنگ زرد، آبی و قرمز است. قهوه‌ها دیگر لقب کلمبیا است و به قهوه مشهور کلمبیایی برمی‌گردد. از طرفی هواداران تیم ملی خود را تب زرد می‌نامند.

ژاپن: سامورایی‌های آبی لقب این کشور آسیایی است و به جنگجویان این کشور برمی‌گردد که پیراهن آبی رنگ می‌پوشیدند. همچنین به ژاپن تیم متولد شده از آفتاب گفته می‌شود چون در میان پرچم این کشور آفتاب دیده می‌شود. همچنین به خاطر منطقه جغرافیایی این کشور است. ژاپن در منطقه‌ای واقع است که خورشید متولد شده است. به این تیم نیپون‌ها نیز می‌گویند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان