کد خبر: ۱۱۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
خزانه دار شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه:

تاکنون 40 درصد بودجه سال 96 محقق شده است/ شهرداری به واسطه اموال و سرمایه ای که دارد جوابگوی بدهی هایش است

خزانه دار شورای شهر شیراز با اظهار اینکه حدود 40 درصد بودجه سال 96 محقق شده است، گفت: بیشترین درآمد وصولی در آخر سال است؛ احتمال می دهیم وضعیت خیلی بهتر شود.
تاکنون 40 درصد بودجه سال 96 محقق شده است/ شهرداری به واسطه اموال و سرمایه ای که دارد جوابگوی بدهی هایش است
خزانه دار شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، در خصوص مقدار محقق شده بودجه سال 96 با اظهار اینکه تاکنون حدود 40 درصد بودجه سال جاری محقق شده است، گفت: بیشترین درآمد وصولی در آخر سال است؛ احتمال می دهیم وضعیت خیلی بهتر شود.

نوذر امامی بیان کرد: در عرض همین مدتی که شهردار منصوب شده است درآمد ما از وضعیت سابق که در حالت رکود سپری می کرد تقریبا به وضعیت خیلی خوبی رسیده است.

وی در خصوص محل درآمدهای شهرداری با اعلام اینکه 31 درصد از درآمدهای ما از ساختمان است، افزود: بخشی از درآمدهایمان وام است و مابقی درآمدهای پایداری هستند که شهرداری از شهروندان وصول می کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز گفت: در بودجه سال 96، هزار و 450 میلیارد تومان وام داشته ایم که از چند بانک در شهر به عنوان مثال بانک شهر دریافت کرده ایم.

امامی در پاسخ به اینکه آیا برای تامین بودجه سال 96 خام فروشی داشته اید یا نه، بیان کرد: در بخش ساختمانی خام فروشی نداشته ایم.

خزانه دار شورای شهر شیراز در خصوص اینکه پیش بینی می شود چند درصد از تمام بودجه سال 96 محقق شود، با اظهار اینکه در هر سال یک مقداری کسری بودجه وجود دارد، افزود: رکود حاکم بر بازار بر درآمد واصله شهرداری مؤثر است اما امیدواریم 80 الی 90 درصد بودجه محقق بشود.

وی درخصوص بودجه سال 97 گفت: ما درخواست خود مبنی بر تحویل به موقع بودجه به صحن شورای شهر را به کارشناسان شهرداری ارائه داده ایم؛ اما هنوز لایحه پیشنهادی شهرداری در ارتباط با بودجه سال 97 را دریافت نکرده ایم.

امامی با بیان اینکه در سالهای قبل 80 الی 90 درصد بودجه ها مربوط به حوزه عمرانی بود و باقی بودجه برای دیگر حوزه ها بود، اظهار داشت: بودجه ها در هر حوزه ای که تخصیص خورده در همان قسمت هزینه می شود؛ برای بودجه سال 97 پیشنهاداتی برای در نظر گرفتن بودجه مناسب برای تمامی حوزه ها داریم که در شورا بررسی خواهد شد.

خزانه دار شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه ما بیشتر بحثمان انسان محوری است نه ماشین محوری، اعلام کرد: مصوب کرده ایم که در بودجه سال 97 هر پروژه عمرانی یک پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشد.

وی درخصوص بدهی های شهرداری در سال گذشته تصریح کرد: آنچه شهردار اعلام کرده بود با آنچه واقعیت دارد متفاوت است؛ مبلغ بدهی 2 هزار و 700 میلیارد تومان است در حالیکه شهردار سابق شیراز از بدهی هزار میلیاردی خبر داده بود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به اینکه 250 میلیارد تومان بدهی شهرداری به پیمانکارانی است که برای این مجموعه کار کردند و مقداری بدهی عقب مانده بانکی هم وجود دارد، بیان کرد: شهرداری به واسطه اموال و سرمایه ای که دارد جوابگوی بدهی هایش است.

نظرات بینندگان