کد خبر: ۱۲۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

مسمومیت 14 دانش‌آموز براثر استنشاق گاز تینر در شیراز/ حال عمومی‌شان خوب است

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: 14 دانش‌آموز دختر براثر استنشاق گاز تینر در مدرسه‌ای واقع در کوی‌زهرا شیراز مسموم شدند.
به گزارش شیرازه، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: مسؤولان مدرسه دخترانه‌ای در کوی‌زهرا شیراز بعد از ظهر امروز در تماس با این مرکز، مسمومیت 14 دانش‌آموز را اطلاع دادند.

محمد جواد مرادیان افزود: براساس گزارش مسؤولان مدرسه، این مسمومیت براثر مجاورت دانش‌آموزان با گاز تینر در آزمایشگاه این مدرسه حادث شده است.

سرپرست اورژانس فارس گفت: با اعزام سه دستگاه آمبولانس در محل تمامی این دانش‌آموزان به صورت سرپایی مداوا و هم‌اکنون نیز حال عمومی‌شان مناسب است.

مرادیان با تاکید براینکه هنگام مواجهه با فرد مسموم‌شده با گاز مونوکسیدکربن ابتدا باید به عوامل اورژانس اطلاع داد، عنوان کرد: علاوه بر این، به افراد توصیه می‌شود با انتقال مصدوم به محیط دیگری یا باز گذاشتن درها و پنجره‌ها، امکان جریان هوا را فراهم کنند.

سرپرست اورژانس فارس در ادامه با توجه به علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، یادآور شد: تهوع، استفراغ، سرگیجه، خواب آلودگی غیر متعارف، کاهش سطح هوشیاری و استفراغ از جمله مهم‌ترین علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است؛ متاسفانه در برخی موارد سطح هوشیاری به قدری کاهش می‌یابد که بیمار به کُما می‌رود و یا دچار مرگ می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان