کد خبر: ۱۲۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

تشییع پیکر کارگردان «کیف انگلیسی» در حرم مطهر شاهچراغ/ روایت پزشک معالج از علت فوت

پيكر مرحوم ضياء الدين دُري کارگردان معروف سینما و تلویزیون در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) تشییع شد.
به گزارش شیرازه، صبح امروز پيكر مرحوم ضياء الدين دُري کارگردان معروف سینما و تلویزیون بر روی دستان مردم هنر دوست شیراز در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) تشییع شد.

سید ضیاءالدین دری کارگردان سریال‌‌های پر بیننده "کیف انگلیسی" و "کلاه پهلوی" به دلیل بیماری کبدی روز گذشته در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز دارفانی را وداع گفت.

«سامان نیک‌اقبال» رئیس بخش پیوند بیمارستان ابوعلی سینا در مورد جزئیات فوت دری گفت: مرحوم سید «ضیاءالدین دری» در ۲۷ تیرماه به‌علت نارسایی مزمن کبدی و نارسایی کلیه از بخش اورژانس بیمارستان تهران به شیراز منتقل شد و صبح جمعه 26 مرداد پس از تحمل بیماری به‌علت شدت ضعف عضلانی در بیمارستان فوت کرد.

این پزشک معالج افزود: در دوم مرداد عمل پیوند برای وی انجام شد که در نهایت به‌علت شدت ضعف عضلانی و به‌دنبال آن نارسایی کلیوی نتوانست درد را تحمل کند.

سیدضیاءالدین دری متولد 29 تیر 1332 در تهران بود. او تحصیلات خود را در رشتهٔ علوم ارتباطات نیمه تمام رها کرد بود و فعالیت هنری را با تلویزیون آغاز کرد. کارهای سینمایی او چندان مورد استقبال قرار نگرفت و فیلم‌های عشق ممنوع و من و دبورا اکران عمومی هم نشدند؛ اما در تلویزیون با مجموعه کیف انگلیسی و بازی درخشان علی مصفا و لیلا حاتمی مورد توجه قرار گرفت.

آخرین پروژه سید ضیاءالدین دری، «کلاه پهلوی» است که سال 91 و 92 از شبکه اول پخش شد. «سردار سنجرخان» تازه‌ترین پروژه ضیاءالدین دری است که توسط خود وی نگارش شده و قرار است ساخته شود.




نظرات بینندگان