کد خبر: ۱۲۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

عده ای مسابقه به سمت کفار گذاشته اند و گوششان بدهکار نیست/ انقلابی تر از رهبر بودن درست نیست/ قانون گذاران بدانند که اگر خدای نکرده بخواهند خیانت کنند مردم ساکت نخواهند نشست

امام جمعه شیراز با اعلام اینکه گویی عده ای که خود را مومن می دانند اما مسابقه به سمت کفار گذاشته اند، ایمان به قلبشان وارد نشده است، گفت: استکبار هرگز کاری به سود ما نخواهد کرد اما متاسفانه هر چه رهبری می گویند به سمت آنها رفتن خطا است با سرعت می دوند و گوششان بدهکار نیست.
عده ای مسابقه به سمت کفار گذاشته اند و گوششان بدهکار نیست/ انقلابی تر از رهبر بودن درست نیست/ قانون گذاران بدانند که اگر خدای نکرده بخواهند خیانت کنند مردم ساکت نخواهند نشستبه گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام 20 مهر خطبه اول نماز جمعه شیراز را به بیان نکاتی درخصوص اهمیت رعایت تقوا پرداخت و گفت: خودم و همه شما برادران و خواهران ایمانی را به تقوا، پرهیزکاری و خداترسی توصیه می کنم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در ایام صفر قرار داریم و کاروان اسیر کربلا در این ماه وارد دمشق شده اند، بیان کرد: از سوی دیگری امروز بیستم مهر، روز بزرگداشت شاعر بلند آوازه ایران و اسلام خواجه حافظ شیرازی است که همه شما با شخصیت او آشنا هستید.

وی در ادامه بحث تقوا، اظهار داشت: تقوا باعث آزادی انسان است، اگر کسی این مقوله مهم را رعایت کندآزادی معنوی دارد و اسیر نفس خودش نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر می خواهیم از اسارت نفس خود بیرون بیاییم باید تقوا پیشه کنیم و اسیر زر و سیم، مال و مقام دنیا نباشیم، گفت: تا زمانی که معنویت در انسان نباشد هر چه تلاش کند بیماری های دیگرش نیز درمان نمی شود و جهان علمی نیز به این نتیجه رسیده است که تا معنویت برای انسان تامین نشود اسنان مشکل دارد و بیمار است.

دژکام اظهار در ادامه داشت: تکرار بحث تقوا به دلیل فهمیدن آن نیست، باید تکرارش کنیم تا حواسمان جمع باشد که شیطان بر ما مسلط نشود.

فرد با تقوا از همه قید و بندها آزاد است
امام جمعه شیراز با اشاره به بیانات امیرالمومنین (ع) درخصوص اینکه هر کسی که باتقوا باشد از همه قید و بندها آزاد است، تصریح کرد: انسان باتقوا تنها از خدا می ترسد و به غیر از خدا به هیچ کسی دل نمی بندد، فردی که تقوا پیشه کند از سلطه غیرخدا در امان است.

وی با اشاره به شعر حافظ( فاش می گویم و از گفته خود دلشادم بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم)، اظهار داشت: اگر کسی بنده خدا باشد، عشق به خدا داشته باشد و تقوا پیشه کند از قید هر دو جهان آزاد است.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم به بزرگداشت جناب سلمان فارسی که در هشتم صفر است اشاره کرد و گفت: افتخار می کنیم که این شخصیت بزرگوار و ولایمتدار هموطن ما است و به واسطه ایمان خود به چنین مقامی رسیده است که همواره مورد تجلیل قرار می گیرد.

سلمان وار جا پای ولایت قدم  گذاشتن لازمه رسیدن به درجه بالای ایمان است/  انقلابی تر از رهبر بودن درست نیست
دژکام با اعلام اینکه سلمان فارسی در بالاترین درجه ایمان قرار دارد، اذعان داشت: لازمه رسیدن به درجه بالای ایمان این است که سلمان وار جا پای ولایت بگذاریم، نه پیش قدم باشیم و نه از ولی خود عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه کسی که می خواهد ولایتمدار حقیقی باشد باید در راستای سخن ولی امرش سخن بگوید، افزود: انقلابی تر از رهبر بودن درست نیست باید همراه باشیم.

امام جمعه شیراز با اعلام اینکه گویی عده ای که خود را مومن می دانند اما مسابقه به سمت کفار گذاشته اند، ایمان به قلبشان وارد نشده است، اظهار داشت: با توجه به تاریخ می توان عبرت گرفت و متوجه شد که استکبار هرگز کاری به سود ما نخواهد کرد اما متاسفانه هر چه رهبری می گویند به سمت آنها رفتن خطا است با سرعت می دوند و گوششان بدهکار نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: برخی با موضع گیری تندتر از رهبر، مدام به آقا می گویند چرا این کار را انجام می دهند و فلان کار را نمی کنند؛ این افراد بدانند که رهبر انقلاب خودشان به موضوع عالم هستند و نباید اینگونه بپنداریم که رای ما بر رای ولی جامعه ارجحیت دارد.

امام جمعه شیراز درخصوص پیاده روی اربعین با بیان اینکه ممکن است عده ای توان پیاده روی را نداشته باشند، گفت: باید یاریگر یکدیگر باشیم و بدانیم که ثواب این زیارت به کمک کننده نیز خواهد رسید.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب کنوانسیون بین المللی CFT اشاره کرد و با اعلام اینکه این قرارداد موجب نگرانی افراد انقلابی شده است، گفت: عده ای موافق و برخی نیز مخالف بودند که علت مخالفتشان هم این است که اگر این کنوانسیون را بپذیریم دیگر اجاره نخواهیم داشت به صورت مستقل در مورد کشور خود تصمیم بگیریم و تمامی مسائل مربوط به نظام مالی و شرکت های بزرگ ما زیر نظر دیگران قرار خواهد گرفت.

دژکام با اعلام این سوال که اگر اطلاعات ما دست آمریکا باشد چه سودی خواهیم برد، اذعان داشت: آقایان می گویند که در CFT حق تحفظ را نگاه می داریم و تمام اطلاعات را در اختیار قرار نمی دهیم و این در حالی است که امکان دارد در آینده کار به جاهای باریک بکشد.

وی درخصوص اینکه نفع این کنوانسیون برای ما چه خواهد بود، تاکید داشت: مجلس و دولت در این خصوص سخنان ضد و نقیضی داشته اند، یک بار اعلام می کنند که با این کنوانسیون مشکلات اقتصادی ما حل می شود و بار دیگر وزیر کشور می گوید که قول نمی دهیم مشکلات اقتصادی حل شود.

آمریکا مسلمانی ملت را هدف گرفته است
امام جمعه شیراز تصریح کرد: می گویند ما نباید بهانه دست آمریکا بدهیم در حالی که اصلا معلوم نیست آمریکا دوباره بهانه دیگری بگیرد یا نه!

وی افزود: آمریکا بارها بهانه های مختلفی را لیست کرده است؛ با توجه به بیانات رهبری، اینها نگران مسلمانی شما هستند و آن را هدف گرفته اند.

دژکام با تاکید بر اینکه عقل حکم می کند که این چنین مطالبی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و نباید کاری کنیم که راه برای دشمن باز شود، بیان کرد: توقعی که از مجلس داشتیم را زا شورای نگهبان هم داریم.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: این چنین قراردادهایی همچون میخ دو طرفه ای است و نمایندگان خیال نکنند که کاری کرده و تسویه حساب نمی شوند، بدانند که یک یا دو سال آینده باید درمورد نتیجه این قرارداد به ملت پاسخگو باشند.

استاد دانشگاه شیراز اظهار داشت: قانون گذاران بدانند که اگر بخواهند خدای نکرده ضربه ای به ملت بزنند و خیانت کنند مردم ساکت نخواهند نشست، چرا که این ملت تصمیم گرفته که دیگر تحقیر نشود و این را نیز با صدای رسا اعلام می کنیم تا افراد مسئول بشنوند.

دژکام در ادامه با بیان اینکه منتظر برخورد مجلس و شورای نگهبان درباره این کنوانسیون هستیم، تاکید داشت: مردم بر اساس سخنان رهبر انقلاب داوری خواهند کرد.
نظرات بینندگان