کد خبر: ۱۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

صدور مجوز بوفه‌های مدارس توسط سازمان دانش آموزی

رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت: نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه‌های مدارس کشور به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده و بر این اساس تمام بوفه‌های مدارس موظف به دریافت مجوز فعالیت از این سازمان هستند.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان دانش آموزی فارس در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه مجتمع غذایی دانش‌آموزی شهرستان لارستان گفت: ضروری است تمام مدارس استان به منظور حفظ سلامت هرچه بیشتر دانش‌آموزان برای دریافت مجوز فعالیت از طریق سامانه پیشفر به نشانی http://pishfarfars.ir اقدام کنند.
محسن کلاری با تاکید بر لزوم کسب انرژی و مواد مغذی برای دانش آموزان، ابراز داشت: مجوز پایگاه تغذیه سالم در استان به صورت سالانه و برای مدت یکسال صادر می شود و نصب این مجوز در محل بوفه مدارس برای رویت همگان ضروری است.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس با بیان اهمیت بحث نظارت بر بوفه های مدارس بیان داشت: هزینه‌های جزئی که مدارس طبق قانون برای نظارت واریز می کنند، صرفا به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق تعلق می‌گیرد و برای فرهنگ‌ سازی و نظارت مستمر هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: زمان آن رسیده که مدارس با همکاری سازمان دانش‌آموزی، کارشناسان بهداشت ادارات، ناظران دانشگاه علوم پزشکی و همکاری صمیمانه انجمن اولیاء و مربیان نسبت به ساماندهی بوفه‌های مدارس اقدام کنند.
کلاری در خصوص مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه های تغذیه سالم نیز اظهار داشت: غذای سالم یا ایمن عاری از هرگونه مواد زیان بخش است و شامل خشکبار، خرما و انواع مغزها، شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی بدون گاز و آب معدنی، انواع میوه، بیسکویت بدون کرم و کیک و کلوچه، لقمه سالم شامل پنیر و گردو، نان و تخم مرغ و... و غذاهای پخته شامل انواع آش و سوپ، فرنی و شله زرد و... می شود.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان