کد خبر: ۱۳۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

همایش تکریم انسانی در ادیان ابراهیمی در شیراز برگزار می شود

همایش تکریم انسانی در ادیان ابراهیمی در تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری در شیراز برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، نماینده آستان قدس رضوی در استان فارس یکشنبه شب در نشست خبری «گردهمایی تکریم انسانی در ادیان ابراهیمی» با بیان اینکه این گردهمایی بخشی از ده‌ها برنامه دهه کرامت امسال است، گفت: حرم قدس رضوی برای بسیاری از پیروان ادیان توحیدی، ائم از مسیحی و کلیمی و زردشتی جایگاهی رفیع دارد چرا که امام رضا (ع) یک اندیشه فراتاریخی و جهانی را متجلی کرد.

جابر مهدی یار افزود: بی شک حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف برای پاسداشت تفکر رضوی را باید مغتنم شمرد.

وی در ادامه گفت: دهه کرامت فرصتی است برای رجوع به اندیشه‌های جهانی ائمه معصوم (ع). لذا هم صحبتی پیروان همه ادیان توحیدی پیرامون سیر و سلوک معنوی امام هشتم (ع) ثابت کننده حقانیت گفتمان آن امام همام است.

مهدی یار وعده داد: در تاریخ ۲۵ تیرماه یک همایش با همین موضوع در تالار حافظ واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار خواهد شد که هدف از آن بیان نظرات و گفت و گوی ادیان با محوریت ارزش‌های معنوی رضوی خواهد بود.

دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: همایشی که پیش رو خواهیم داشت جنبه‌ای بین المللی دارد چرا که تجربه ما از برگزاری این رویداد در سنوات اخیر این بوده است که نه تنها حب به اهل بیت در درون کشور و نزد بسیاری از غیرمسلمانان متجلی است، بلکه برخی از میهمانان نیز از خارج از ایران دعوت شده بودند.

حجت الإسلام طباطبایی در ادامه به پیشینه برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: در اواخر سال ۱۳۹۶ ایده برگزاری این سمینار مورد قبول قرار گرفت و اولین سمینار را نیز در کشور هندوستان برگزار کردیم که استقبال کم نظیری از آن شد.

وی دلیل انتخاب کشور هندوستان را برای برگزاری این همایش در سال ۹۶ این گونه بیان کرد: هند کشور متکثر و پر از ادیان مختلف است. شاید به همین خاطر نیز استقبال از سمینار کرامت انسانی در آن کشور با استقبال خوبی رو به رو بود.

وی ادامه داد: پس از آن نیز در دو شهر ارومیه و قم این همایش برگزار شد و نظر بسیاری از پژوهشگران دین را در داخل و خارج از ایران به خود جلب کرد.

حجت الاسلام طباطبایی اذعان داشت: لازم است استحکام سطح گفت و گو محوری به قوایی دوچندان برسد چرا گفت و گوی ادیان یکی از نیازهای جامعه امروز ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان