کد خبر: ۱۳۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی تنهاست/ بدحجابی در برخی بیمارستان‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از خیابان بدتر است

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی تنهاست، گفت: متاسفانه در برخی بیمارستان‌ها، بانک‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابان‌ها با آنها برخورد می کند.

سردار حسین اشتری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار داشت: نیروی انتظامی وظیفه خود می‌‌داند؛ همواره پاسدار ارزش‌های انقلاب بوده و هست و در عین حال تأمین امنیت در کشور یکی از وظایف ناجا محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به نقش دستگاه‌های دیگر در ایجاد احساس امنیت، اضافه کرد: متأسفانه برخی به دنبال القای این موضوع هستند که در کشور ما امنیت وجود ندارد ولی به حول و قوه الهی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، نیروی انتظامی در 8 هزار و 755 کیلومتر مرز حضور دارد و توانسته از مرزها تا اعماق شهرها امنیت را تأمین کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به نقش اثربخش ائمه جمعه در احساس امنیت اشاره و بیان کرد: ما نیز به عنوان یک سرباز از اینکه خدمتگزار مردم هستیم و امنیت را برای آنان تأمین می‌کنیم، بسیار خوشحالیم.

سردار اشتری با بیان اینکه مردم به نیروهای مسلح اعتماد کامل دارند، افزود: طبق آمارهای علمی، نیروهای مسلح از بین 32 دستگاه در صدر قرار دارد و نیروی انتظامی نیز به تبع آن در بین اولین‌ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی وظیفه برخورد با ناهنجاری‌ها را برعهده دارد اما امروز برحسب کم کاری برخی دستگاه‌ها، شاهد افزایش این موضوع در جامعه هستیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در عمل تنهاست، خاطرنشان کرد: ممکن است، عده‌ای با صدور برخی اطلاعیه‌ها و یا بیانیه ها، از پلیس حمایت کنند اما ناجا در عمل تنهاست.

سردار اشتری به وظایف 26 دستگاه در موضوع عفاف و حجاب، اشاره و خاطر نشان کرد: 300 مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است، وجود دارد و باید از این دستگاه‌ها سؤال شود که در قبال تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن که رهبر معظم انقلاب چندین بار در این رابطه تذکر داده‌اند، چه کرده‌اند؟

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این میان وظایف خود را به خوبی انجام داده است، گفت: گرچه ما به این حد نیز راضی نیستیم ولی برحسب قانون وظایف خود را به درستی انجام داده‌ایم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: توقع ما از این جمع موثر و پربرکت برای کشور، این است که نیروی انتظامی را در عمل کمک کنند و از دستگاه‌های دیگر نیز بخواهند تا به وظایف خود طبق قانون عمل کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اقدامات سلبی و ایجابی ناجا 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه براساس قانون بی‌حجابی جرم محسوب می‌شود، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم، خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن، جرم محسوب می‌شود، بر همین اساس طرح ناظر یک را راه‌اندازی کرده‌ایم که خوشبختانه اثرات مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود 300 هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد 150 هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرده‌اند که با برخورد محترمانه از آنها تعهد اخذ شده است؛ همچنین اعلام شده در صورت تکرار، خودرو آنها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضابی معرفی خواهند شد.

سردار اشتری با انتقاد از کسانی که مخالف این طرح هستند، گفت: بررسی‌ها نشان داده افرادی که با این طرح مخالفت دارند، دلیل آن این است یکی از بستگان آنها پیامکی از سوی پلیس دریافت کرده‌اند.

وی گفت: مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده و هست و برخورد با پدیده بدحجابی نیز برخورد با بی قانونی محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در برخورد با فساد نمی‌توانیم یک تنه وارد شویم، گفت: نیروی انتظامی گرچه در این میان تنها است ولی اعلام می‌کنیم ما کار خود را انجام خواهیم داد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور اضافه کرد: متأسفانه در برخی بیمارستان‌ها، بانک‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابان ها با آنها برخورد می کند.

فرمانده ناجا ادامه داد: برخی از افراد نیز هنگامی که با فرد متخلفی برخورد می شود، شروع به جوسازی علیه پلیس می‌کنند که این موضوع پذیرفتنی نیست چراکه اگر تیغ مأمور ما کند شود، ضرر آن برای کل مردم و متدینین خواهد بود.

سردار اشتری ضمن اعلام حمایت از مأموران و کارکنان نیروی انتظامی که در چارچوب قانون وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر مأموری خطایی انجام دهد، حتماً با او برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در قضیه پارک پلیس تهران، موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که مأمور ما در چارچوب قانون، وظیفه قانونی خود را انجام داده که از او تقدیر کردیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در ادامه سخنان خود بر لزوم مدیریت فضای مجازی تاکید و خاطرنشان کرد: گرچه این فضا امروز یک نیاز در جامعه محسوب می‌شود ولی کم کاری برخی مسؤولان سبب شده تا مشکلاتی در این فضا داشته باشیم.

سردار اشتری به افزایش صددرصدی جرایم در فضای سایبر در سال جاری، اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مدیریت این فضا، یک نیاز ضروری محسوب می شود.

فرمانده ناجا در ادامه از همراهی مردم در پشتیبانی از خدمات پلیس تقدیر و تشکر کرد و افزود: با کسانی که بخواهند به حقوق مردم تعدی کنند، هیچ تعارفی نخواهیم داشت و قاطعانه با آنها برخورد خواهیم کرد.

سردار اشتری در پایان از حمایت‌های ائمه جمعه سراسر کشور از ناجا تقدیر و تشکر کرد و گفت: قطعاً حمایت‌های ائمه جمعه از طرح‌های نیروی انتظامی برای پیشبرد اهداف تاثیرگذار خواهد بود.

نظرات بینندگان