کد خبر: ۱۳۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
مدیر اداره منابع طبیعی کازرون در گفتگو با شیرازه:

در آتش سوزی اطراف تنگ نرگسی، به جنگل آسیبی نرسیده/ بی احتیاطی انسانی موجب آتش سوزی جنگل های اطراف تنگ نرگسی

دکتر شهرام منتصری، خطای انسانی را باعث آتش سوزی دو روز اخیر در اطراف تنگ نرگسی کازرون دانست.
دکتر شهرام منتصری مدیر اداره منابع طبیعی کازرون در گفتگو با شیرازه از مهار 90درصدی آتش در اطراف تنگ نرگسی کازرون خبر داد و گفت: این آتش سوزی که به علت خطای انسانی از دیروز آغاز شده، به دلیل وزش بادهای شدید در منطقه، به جنگل و کوه های اطراف رسیده بود.
وی با بیان اینکه با بارندگی خوب امسال، عرصه منابع طبیعی متراکم و سرسبز شد و الان که فصل گرما و تابستان است، خشک شدن این علوفه ها را شاهد هستیم اظهار داشت: از آنجا که کوه های منطقه، صخره ای و صعب العبور با ارتفاع زیاد است و نیروها به سختی از پایین به بالا می روند. به همین دلیل اطفاءحریق با مشکل مواجه شد.
مدیر اداره منابع طبیعی کازرون افزود: دیروز و امروز با همکاری بسیار خوبی که فرمانده پایگاه نیروی هوایی شهید دوران داشتند و با در اختیار قرار دادن سه فروند بالگرد، نیروها به ارتفاعات اعزام شدند و هم اکنون بیش از 90درصد آتش، مهار شده و امیدواریم تا بعدازظهر امروز، اطفاءحریق به صورت کامل به اتمام برسد. 
به گفته منتصری،از آنجا که مساحت آتش سوزی و منطقه خسارت دیده نیاز به بررسی و نظر کارشناسی دارد، اعلام خسارات وارده و وسعت دقیق منطقه به زودی اعلام خواهد شد.
وی با تصریح بر اینکه این منطقه جنگلی است و درختان زیادی دارد ابراز امیدواری کرد و گفت: این خوشحالی وجود دارد که عمده خسارات وارد شده در منطقه، به علوفه های خشک پای درختان بوده و به درختان اسیب بسیار جزئی وارد شده است.
نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان