کد خبر: ۱۳۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

۳۰ میلیارد تومان به تکمیل محور ۴ خطه تنگ ابوالحیات- ارژن اختصاص یافت

اختصاص افزون بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح ۴ خطه کردن محور تنگ ابوالحیات- دشت ارژن، خبری بود که معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به شهرستان کازرون اعلام شد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور چهارشنبه در حاشیه این بازدید به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی این محور اشاره کرد و گفت: تکمیل محور دشت ارژن به ابوالحیات که از غرب استان تا جنوب استان فارس ادامه دارد، از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است. 

محمدرضا کدخدازاده تاریخ دقیقی برای تکمیل این طرح اعلام نکرد ولی در عین حال گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است که برای امسال هم اعتباری افزون بر ۳۰ میلیار تومان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: محور ارژن به تنگ ابوالحیات ۲۱ کیلومتر است که دو پیمانکار در دوقطعه مشغول بکار هستند و در این محور دودهنه تونل حفر شده است. 

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اهمیت ساخت تونل محرم در محور کازرون به بوشهر گفت: احداث این محور هم در زمره طرح های ملی است و امسال حدود پنج میلیارد تومان برای ادامه کار تخصیص داده شده است که این مبلغ از منابع دیگر قابل افزایش است، به گونه ای که می توان یک پیمانکار دیگر هم برای شتاب بخشی به طرح اضافه کرد. 

سرپرست اداره راه و شهرسازی کازرون نیز گفت: احداث تونل محرم به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر  از سال ۸۸ آغاز شده است که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ متر آن حفاری شده است. 

حسین شفیعی بدون اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح تاکنون گفت: برای بهره برداری از این تونل به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 


نظرات بینندگان