کد خبر: ۱۳۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس در گفتگو با شیرازه:

از ۲۰ مرداد، الزام استفاده از كارت سوخت شخصي/ نظارت و مديريت بر مصرف بنزين، هدف اصلی استفاده از کارت سوخت شخصي

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه از ۲۰ مرداد الزام استفاده از كارت سوخت شخصي آغاز ميشود به مالكين خودروها وموتورسيكلت ها توصيه نمودبراي اطمينان ازصحت عملكرد كارت سوخت خود در مراجعه به جايگاه ها براي سوختگيري از كارت سوخت شخصي استفاده نمايند.

امیر بنی کریمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، جزئیات سوختگیری با کارت سوخت شخصی تشریح و با اشاره به اجراي مصوبات دولت و مجلس شوراي اسلامی، برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت، از 20 مردادماه سال جاری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی به تدریج در کل کشور اجرایی می شود، گفت: هدف اصلی استفاده از کارت سوخت شخصي، نظارت و مديريت بر مصرف بنزين و جلوگيري از سوء استفاده از کارت های سوخت است.

مدير شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس افزود: کسانی که کارت سوخت نداشتند و از طریق «دولت همراه» کارت بانکی معرفی کرده بودند تا به جای کارت سوخت استفاده کنند و يا از طريق دفاتر پليس +10 درخواست داده اند به زودی کارت سوخت آنها توليد و به درب منازل ارسال می گردد.

بنی کریمی با اشاره به اینکه در خصوص كارتهاي سوخت توليد شده المثني و يا خودروهاي نو، شماره 4 رقم سمت راست شماره ملي مالك خودروها بعنوان رمز كارت سوخت بعنوان پيش فرض در نظر گرفته شده است تأکید كرد: در مواردي كه مالكين خودرو رمز كارت هوشمند سوخت خود را فراموش نموده اند، می توانند با در دست داشتن مدارك هويتي و مالكيت خودرو به نزدیک‌ترین مرکز بازیابی رمز مستقر در نواحي 16 گانه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه فارس مراجعه و نسبت به رمزگشايي كارت سوخت اقدام نمايند.

به گفته وی، شماره تماس مركز پاسخگويي و ارتباط با مشتريان ۰۹۶۲۷ بصورت 24 ساعته آماده ارائه راهنمایی های لازم در اين خصوص مي باشد.

بنی کریمی تصریح کرد: عده‌ای از شهروندان که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن مدارك لازم به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام نمايند.

این مقام مسئول در خصوص زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح، گفت: سامانه هوشمند سوخت هیچ گاه جمع آوری نشد و بستر نرم افزاري و سخت افزاري آن در جایگاه های سوخت فراهم است و هیچ مشکلی در جایگاه‌ها وجود ندارد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان