کد خبر: ۱۳۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:

شیوع کرونا در جامعه ایثارگری فارس از کوچکترین استان کشور نیز کمتر است/ تقدیر از عکاس جهادگر شیرازه

راهی گفت: با انجام این پایش و پیگیری های مداوم، آمار شیوع کرونا در جامعه ایثارگری حتی از کوچکترین استان کشور نیز کمتر بوده و استان فارس در این مورد پیشرو بوده است.
به گزارش شیرازه،  رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران مروج فرهنگ و ایثار هستند و اگر نقدی می کنند دلسوزانه است و از نقد ها می توان راهکار های خوبی استخراج کرد. امروزه نیز ایثارگری اصحاب رسانه با حضورشان در جبهه مقدم مبارزه با کرونا نظیر بیمارستان ها و مراکز درمانی را می توان مشاهده نمود.

راهی با عنوان اینکه جنگ تمام شده اما برای جانبازان و خانواده های آن ها جنگ ادامه دارد و با مشکلات اساسی در حال مبارزه هستند اظهار داشت: در اوایل شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله با این ویروس در بنیاد شهید استان تشکیل شد و بررسی سلامتی ۸۸۴۳ بیمار زمینه جامعه ایثارگری استان در اولویت قرار گرفت که در نخستین جلسه ستادملی مبارزه با کرونا در استانداری فارس با دستور دکتر رحیمی رسیدگی ویژه به امور درمانی جانبازان شیمایی، صعب العلاج و خانواده های شهدا به اولویت کاری دانشگاه های علوم پزشکی و فرمانداری های نقاط مختلف استان تبدیل شد.

وی با اشاره به دیدار حضوری و سرکشی در ایام کرونا امکان پذیر نبود گفت: برای اطلاع از وضع سلامتی جامعه ایثارگری، بالغ بر ۱۸ هزار تماس به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران صورت گرفته است که افرادی که مشکل حاد داشتند برای تماس در ارجعیت گذاشته شدند. به لطف خدا در جانبازان شیمیایی که در مقابل کرونا آسیب پذیرتر هستند، مشکلی نداشتیم و با همکاری قابل توجه انجمن جانبازان شیمیایی موردی تا اکنون پیش نیامده است.

راهی از تخصیص 110 میلیون تومان برای خرید وسایل بهداشتی جهت جانبازان و ایثارگران خبر داد و افزود: تاکنون  78 هزار و 800 جفت دستکش به همراه و حدود 4 هزار لیتر مواد ضد عفونی و بیش از 342 هزار ماسک بهداشتی تهیه و تمامی آن ها در اختیار انجمن های ایثارگری جهت توزیع داده شد.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با انجام این پایش و پیگیری های مداوم، آمار شیوع کرونا در جامعه ایثارگری حتی از کوچکترین استان کشور نیز کمتر بوده و استان فارس در این مورد پیشرو بوده است. 

وی تصریح کرد: درسال گذشته بیش از ۱۱ هزار نفراز ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا پایش سلامت در درمانگاه ها انجام شده است و گروه های مردمی نقش موثری در  کمک به ایثارگران از طریق اهدا وسایل بهداشتی و.. داشته اند.

راهی در ادامه از فرمانده سپاه فجر فارس در خصوص صدور دستور به نواحی شهرستان ها جهت اولویت گزاری امور خانواده های شهدا و رسیدگی به امور آن ها تقدیر و تشکر کرد.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه، از اوایل اسفند ماه سال گذشته کمک معیشت ۱۰۶ نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد، فاقد درآمد و دارای بیماری صعب الاج صورت گرفته وهمچنین ۳۴۰ میلیون تومان بن کارت معیشت برای خانواده های شاهد و ایثارگر فاقد درآمد پرداخت شده است و ۲۴۰ میلیون تومان به موارد خاص جهت کمک به معیشت اهدا گردیده است.

این مقام مسئول الکترونیکی شدن خدمات به جامعه ایثارگری را خوب ارزیابی کرد و گفت: 152 دفتر برای مراجعه ایثارگران جهت گرفتن خدمات عمومی به همراه 77 دفتر جهت تحویل مدارک پزشکی به صورت پیشخوان در سطح استان قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان از احمدرضا مداح آزاده دفاع مقدس و عکاس پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به پاس تلاش ها و مجاهد در امر انعکاس تصاویر زحمات مدافعان سلامت تقدیر و تجیل شد.


نظرات بینندگان