کد خبر: ۱۳۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

کشف زمین خواری 19 میلیاردی در داراب/ در برخورد پرايد با نيسان، 7 نفر در آتش سوختند/ كارمند متخلف 3 ميليارد و 800 ميليون از حساب بانكي سالمندان خالي كرد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تریلر حامل کالای مظنون به قاچاق  میلیاردی در کازرون توقیف شد
فرمانده انتظامي استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف کالای مظنون به قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ماموران پليس آگاهي شهرستان كازرون حین كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي "کنارتخته"، به یک دستگاه  تریلر به ظن حمل کالای قاچاق مشكوك و آن را متوقف كردند. 
وي با اشاره به اینکه در بازرسي از آن خودرو، تعداد 393 تنه و اجزاء دوچرخه مظنون به قاچاق كشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، 20 میلیارد ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در اين خصوص يك نفر قاچاقچي دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق در سال حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

كشف 189 راس گوسفند مظنون به قاچاق                                             
جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 189 راس گوسفند مظنون به قاچاق به ارزش 6 ميليارد ريال در بازرسي از 2 كاميون در شهرستان اقليد خبر داد.                                                             
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت : در اجراي طرح مبارزه با قاچاق، مأموران پليس آگاهي شهرستان اقليد حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه كاميون حامل احشام مشکوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
سرهنگ "ملك‌زاده" با بيان اينكه در بازرسي از اين دو خودرو، 189 راس گوسفند مظنون به قاچاق كشف شد، گفت: در اين خصوص 2 نفر راننده دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.
اين مقام انتظامي به شهروندان توصيه كرد: به منظور همکاري با پليس و مشارکت در برقراري نظم و امنيت، با رعايت نکات ايمني و هشدارهاي پليسي‌ زمينه بروز وقوع هرگونه جرايم را کاهش دهيد.

واژگوني وانت پيكان  با  2 كشته  در شيراز
رئيس پليس راهور استان استان گفت: بر اثر واژگوني يك خودرو وانت پيكان در كمربندي شيراز به سمت فرهنگ شهر، 2 نفر كشته شدند. 
سرهنگ "مصطفي عباسي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: برابر اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در كمربندي شيراز به سمت فرهنگ شهر به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك خودرو وانت پيكان با 2 سرنشین در مسير مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن هر 2 نفر بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرده‌اند. 
سرهنگ "عباسي" اظهار كرد: کارشناسان توجه نكردن به جلو از جانب راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

در برخورد پرايد با نيسان، 7 نفر در آتش سوختند
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد سواري پرايد با وانت نيسان در محور مواصلاتي سروستان-خرامه، 7 نفر در آتش سوختند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در محور مواصلاتي سروستان-خرامه، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند يك سواري پرايد با 7 سرنشين با يك وانت نيسان به شدت برخورد كرده است.
رئيس پليس راه شمالي استان خاطر نشان كرد: در اين حادثه غم انگيز، هر 7 سرنشين سواري پرايد به صورت زنده در آتش سوختند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده وانت نيسان اعلام كردند، گفت: پليس با كساني كه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت نكنند به شدت برابر قانوني برخورد مي‌كند.

کفش‌هاي مظنون به قاچاق میلیاردی درلارستان كشف شدند
فرمانده انتظامي لارستان از کشف انواع کفش قاچاق به ارزش يك میلیارد و 50 ميليون ریال در بازرسي از يك سواری 405 خبر داد.
سرهنگ "داود امجدی"در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: ماموران پلیس آگاهی اين شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند.
وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، تعداد 240 جفت کفش مظنون به قاچاق كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك میلیارد و 50 ميليون ریال برآورد كرده‌اند.
سرهنگ "امجدي" با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست در حمایت از کالای ایرانی هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

يك كشته و 4 مجروح حاصل واژگوني پيكان
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: بر اثر واژگوني يك سواري پيكان در محور ني‌ريز به مشكان، راننده در دم فوت و 4 سرنشين نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور ني‌ريز- مشكان به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پيكان با 6 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون شده است.
معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه در اين خصوص راننده در دم فوت و 4 سرنشين مجروح و راهي بيمارستان شدند، تصريح كرد: کارشناسان علت وقوع اين حادثه رانندگي را موكول به تحقيقات بعدي اعلام كردند.

اهدا خون کارکنان انتظامی استان فارس
با توجه به كاهش ذخاير بانك خوني استان و برابر هماهنگي صورت گرفته با سازمان انتقال خون، كاركنان و پرسنل فرماندهي انتظامي استان فارس با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به اهدا خون كردند. 

كارمند متخلف 3 ميليارد  و 800 ميليون از حساب بانكي سالمندان خالي كرده بود
رئيس پليس فتا استان گفت: فردي كه نيروي شرکتي يكي از بانک‌هاي بخش "اوز" شهرستان لارستان بوده است به بهانه كمك كردن به افراد سالخورده براي انجام عمليات بانكي، مبلغ 3 ميليارد و 800 ميليون ريال كلاهبرداري اينترنتي كرده بود دستگير شد.
سرهنگ "حشمت سليماني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي ارجاع تعداد زيادي پرونده با موضوع برداشت غير مجاز از افراد سالخورده به صورت اينترنتي، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
سرهنگ "سليماني" افزود: ماموران در اظهارات اوليه از مالباختگان مطلع شدند فردي كه خود از نيروي شرکتي يكي از بانک‌هاي بخش "اوز" شهرستان لارستان بوده است به بهانه كمك كردن به افراد سالخورده در انجام عمليات بانكي، رمز دوم را فعال و از کارت بانکي و کارت شناسايي آنها عکس گرفته و اقدام به خالي كردن حساب آنها مي كرده است.
وي عنوان داشت: كارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند فرد كلاهبردار را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آن را دستگير و به مراجع قضائي معرفي كنند.
رئيس پليس فتا استان با اشاره به اينكه فرد كلاهبردار در بازجويي فني و تخصصي به برداشت 3 ميليارد و 800 ميليون ريال كلاهبرداري اقرار كرد، گفت: در بررسي‌‌هاي بيشتر مشخص گرديد متهم پس از 120 فقره كلاهبرداري اقدام به خريد طلا، موبايل و لوازم خانگي از سايت‌هاي مختلف كرده است.

کشف زمین خواری 19 میلیاردی در داراب
فرمانده انتظامی داراب از رفع تصرف 34 هكتار از اراضي ملي به ارزش  19 ميليارد ريال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علیرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي شکايت اداره منابع طبيعي در خصوص تصرف اراضي ملي به متراژ 34 هکتار از اراضي ملي در حوالی روستای "نوایگان" و منطقه "چنار برفدان"، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامي شهرستان داراب ضمن هماهنگی قضائی به همراه كارشناس اداره منابع طبیعی براي بررسی بیشتر موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ "نوشاد" اظهار داشت: در بازدید از زمين های مورد نظر مشخص شد 2 نفر حدود 34 هکتار از اراضی ملی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود در آورده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه با حكم قضائي زمين هاي موصوف رفع تصرف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش زمین‌های تصرف شده، 19 میلیارد ریال برآورد شده است.

با دستور دادستان مرودشت،  باغ و تالار متخلف در مرودشت پلمپ شدند
فرمانده انتظامی مرودشت از پلمپ باغ و تالار متخلف در پی دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد.
سرهنگ " اسماعیل زراعتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر برگزاری جشن عروسی در یکی از باغ و تالارهاي این شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دستور بر پلمپ این ملک ها را داد.
وی افزود: در همین راستا ماموران دایره نظارت براماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با حضور در محل اقدام به پلمپ این باغ و تالار كردند.
رئیس پلیس مرودشت خاطر نشان كرد: در این شرایط که ویروس کرونا سلامتی شهروندان را تهدید می کند و برگزاری مراسم و مجالس عروسی طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع می باشد، افراد فرصت طلب که به دنبال سود خود می باشند، اقدام به برگزاری چنین مراسماتی در باغ های شخصی مي‌كنند.

كشف 3 خودرو مسروقه در شيراز
رئيس كلانتري "23 گلدشت" شهرستان شيراز از کشف 3 خودرو سواري مسروقه طي 24 ساعت گذشته در سطح حوزه استحفاظي خبر داد.
سرهنگ "داريوش توكلي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر، گفت: در راستاي شناسايي و برخورد با سارقان و كشف خودروهاي مسروقه، ماموران انتظامي اين كلانتري در 24 ساعت گذشته در حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، طي سه عمليات به 2 دستگاه سواري پرايد بلاصاحب و يك خودرو ليفان در حين حركت مشكوك شدند.  
سرهنگ"توكلي" خاطر نشان كرد: ماموران پس از استعلام از مركز مطلع شدند كه خودروهاي موصوف مسروقه و از جنوب شيراز سرقت شده است.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه در اين زمينه يك نفر سارق كه راننده سواري ليفان بود دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: اقدامات قانوني براي تحويل خودروهاي مسروقه به مالباختگان در دست اقدام است.
رئيس كلانتري "23 گلدشت" شهرستان شيراز با بيان اينكه برخورد قاطعانه با مجرمان از اولويت اين مجموعه انتظامي است، از شهروندان خواست هرگونه رفتار و موارد مشكوك را بلافاصله به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

پرونده سارق موتورسیکلت در فسا بسته شد
فرمانده انتظامي فسا از دستگيري یک سارق و کشف 8 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "فرج رستمی" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در آپارتمان های سطح شهر، شناسايي و دستگيري سارق در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: با اقدامات پليسي و بررسي فني صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسايي یک نفر سارق شده و با هماهنگي مقام قضائي آن را دستگير کردند.
سرهنگ "رستمی" اظهار کرد: در تحقيقات انجام شده، متهم به 8 فقره سرقت موتورسیکلت در آپارتمان های سطح شهر اعتراف و پس از تکميل پرونده روانه دادسرا شد.
فرمانده انتظامي شهرستان فسا با بيان اينكه موتورسیکلت‌ها تحویل مالباختگان شد، از شهروندان خواست در زمان پارك کردن موتورسیکلت خود در پارکینگ آپارتمان، آن را به شی محکم و ثابت قفل و زنجیر کنيد. 
 
برگزاری جلسه شوراي پيشگيري از حوادث غرق شدگي در جهرم 
جلسه شوراي پيشگيري از حوادث و سوانح اجتماعي با محوريت پيشگيري از غرق شدگی در ستاد فرماندهي انتظامي شهرستان جهرم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، جلسه شوراي پيشگيري از حوادث غرق شدگی با حضور جانشین فرماندهی انتظامی، روساي ادارات جهاد كشاورزي، امور منابع آب،هلال احمر، آتش نشاني، صدا و سيما و هيئت نجات غريق شهرستان جهرم در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد.
جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان جهرم در این جلسه، با اشاره به اينكه هر سال با شروع فصل گرما افراد زيادي براي شنا و پر كردن اوقات فراغت خود به حاشيه رودخانه و استخر ها سفر مي كنند و به دليل توجه نكردن به تابلوهاي هشداردهنده غرق مي شوند، افزود: شنا كردن در كانال آبياري و رودخانه ها بسيار خطرناك مي باشد و به شهروندان توصيه مي شود از شنا كردن در اين مكان ها جدا خودداري کنند.
سرهنگ دوم "علی‌اصغر محمدپور" با ابراز تاسف از سوانح مرگبار غرق شدگی، تاکید کرد: رودخانه‌ها و کانال‌هاي آب و استخرهای کشاورزی حريم امني براي شنا و تفريح نيست و جوانان مي‌بايست به منظور حفظ جان خود و اطرافيان از مکان‌هاي ايمن براي شنا استفاده کنند.
در پایان، اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در پیشگیری از سوانح اجتماعی پرداختند.

توقيف تريلر و كشف 10 ميلياردي كالاي مظنون به قاچاق
فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در بازرسي از يك دستگاه كاميون، 2 هزار و 387 قطعه لوازم يدكي مظنون به قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال كشف شد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان کرد: ماموران انتظامي شهرستان ممسني در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا، حين اجراي ايست و بازرسي مقطعی در محور های مواصلاتی، به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسي از آن موفق به کشف  2 هزار و 387 قطعه لوازم يدكي مظنون به قاچاق و فاقد مجوز شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه،10 میلیارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف یک میلیاردي لوازم خانگی مظنون به قاچاق 
فرمانده انتظامي اقليد از کشف یک میلیارد ريال لوازم خانگي مظنون به قاچاق در بازرسي از 2 دستگاه خودرو خبر داد.
سرهنگ "مراد صارمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی پاسگاه "آسپاس" اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به دو دستگاه خودرو برلیانس و وانت آریسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
اين مقام انتظامي افزود: در بازرسي از خودروهای توقيف شده، 30 دستگاه لوازم خانگي مظنون به قاچاق از نوع  ظرفشویی، لباسشویی، کولرگازی، تلويزيون، آبسردکن، بخاری گازی، چرخ خیاطی، مخلوط کن، بخاری نفتی، بخارساز، دوربین مداربسته و... که همگی فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود کشف شد.
سرهنگ "صارمي" با اشاره به اينکه در اين خصوص 2 نفر متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: ارزش ريالي کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر كارشناسان، یک میلیارد ريال برآورد شده است.
 
نظرات بینندگان