کد خبر: ۱۴۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۹
استاندار فارس در دیدار مشاور وزیر نفت؛

استان فارس در زمینه توزیع فرآورده‌ها با تنگناهای ساختاری روبرو است

استاندار فارس گفت: ۶۰درصد از فرآورده‌های موردنیاز این استان از سایر استان‌ها وارد می‌شود که موجب تحمیل تلفات و هزینه‌های فراوان در استان می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه؛ عنایت‌الله رحیمی در دیدار محمود آستانه مشاور وزیر نفت، با بیان اینکه استان فارس در زمینه توزیع فرآورده‌ها با تنگناهای ساختاری روبرو است، گفت: 60 درصد از فرآورده‌های مورد نیاز این استان از سایر استان ها وارد می‌شود که موجب تحمیل تلفات و هزینه های فراوان در استان می‌شود و در صورتی که انتقال فرآورده‌ها با استفاده از خطوط لوله و ساخت پالایشگاه در استان به نتیجه برسد شاهد ایمنی بیشتر، کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان تر به سوخت در فارس خواهیم بود.

استاندار فارس با بیان این که مجوز پالایشگاه دوم شیراز اخذ شده و موانع ساخت آن برطرف شده است، ادامه داد: سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده ساخت این مجتمع صنعتی هستند.

امکانات و خدمات مناسب به استان فارس داده شود

رحیمی با تاکید بر ضرورت تسریع در ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌ها به استان فارس، تصریح کرد: استان فارس بیشترین میزان گاز را تولید و در اختیار کشور قرار می‌دهد و بر این اساس شایسته است که امکانات و خدمات متناسب با این موقعیت نیز داشته باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که بسیاری از محورهای مواصلاتی این استان به صورت عمده در اختیار ترددهای مربوط به وزارت نفت قرار دارد و آسیب های متعددی را متحمل می شود، گفت: انتظار می‌رود وزارت نفت نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، نسبت به تامین برخی امکانات و زیرساخت های مرتبط، اقدامات لازم را صورت دهد.

انتهای پیام/ ر/ م
نظرات بینندگان