کد خبر: ۱۴۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

نجات بیمار ۲۳ ساله‌ از خطر مرگ در بیمارستان شهید بهشتی شیراز

با تلاش پزشکان و تیم‌های اتاق عمل و Icu بیمارستان شهید بهشتی شیراز، بیمار ۲۳ ساله‌ای که به دلیل اصابت چاقو در خطر مرگ قرار داشت و ضربان قلب نداشت، به طرز معجزه آسایی دوباره به زندگی برگشت و نجات یافت.
به گزارش سرویس اجتماعی وسلامت  شیرازه، جوان ۲۳ ساله‌ای که بر اثر اصابت چاقو به حفره‌های قلبش، قلب وی دیگر قادر به پمپ کردن نبود، با کمک تیم‌پزشکی بیمارستان شهید بهشتی نجات پیدا کرد و از خطر حتمی مرگ نجات پیدا کرد. 

در این رابطه علوی مقدم، جراح عمومی بیمارستان شهید بهشتی طی گفتگویی با شیرازه اظهار کرد: بیمار در شرایط بسیار بدی قرار داشت  و به علت آسیب احتمالی به یکی از حفره های قلب بیمار، خون دور قلب وی جمع شده بود و قلب دیگر قادر به پمپاژ کردن نبود.

وی افزود: فشار این بیمار  بسیار پایین بود  و صدای قلب هم شنیده نمی‌شد که در این شرایط، خون اطراف  قلب با سرنگ توسط همکاران طب اورژانس کشیده شد تا فرصتی برای پمپ کردن قلب به وجود بیاید تا بتوان ‌بیمار را برای اتاق عمل آماده کنیم. 

هم‌چنین بدیعی جراح قلب این بیمارستان بیان داشت: زمان‌ بردن  بیمار به اتاق عمل، وی کاملا بیهوش بود و ضربان قلب وی ۲۰ بود و طی این عمل جهت دسترسی به قلب به باز کردن جناغ از وسط اقدام کردیم چرا که بطن  چپ  سوراخ شده بود و خون به سرعت از بطن بیرون‌می ریخت ضمن آنکه در این شرایط تیم بیهوشی به سرپرستی دکتر علیزاده تمام اقدامات لازم را همچون  تزریق خون و فرآورده های خونی را به موقع  انجام دادند.

این پزشک  جراح افزود: طی این اقدامات، بطن چپ دوخته شد و خونریزی کاملا متوقف شد و بیمار به آی سی یو منتقل شد و دوباره برای وی تزریق فرآورده های خونی انجام شد.

بدیعی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیمار از دستگاه جدا شده و هوشیار است و به بخش منتقل شده و تا چند روز آینده مرخص خواهد شد.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان