کد خبر: ۱۴۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
نماینده رهبرمعظم انقلاب در فارس؛

تبعیت از اهل البیت(ع) را باید تمرین کنیم/ در فارس شاهد ایثارگری ویژه مردم هستیم

آیت الله دژکام گفت: این همدلی و مواسات ارثی است که از عشق نسبت به پیامبر اسلام(ع) و اهل البیت(ع) نشأت گرفته است و هرچه به جلوتر می رویم، ملت ما بخشنده تر می شوند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز عصرگاه امروز در آیین توزیع ۸۸۰۰ بن کارت، بسته معیشتی و اطعام گرم با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: وجود امام حسن مجتبی کریم اهل البیت(ع) است و شخصیتی بودند که درب خانه شان بر روی نیازمندان باز بود و در طول زندگی شأن هرچه داشتند در راه خداوند متعال بخشیدند.

وی با بیان اینکه مقام کرم، بخشندگی، فتوت و مردانگی در خاندان ائمه عصمت و طهارت به ارث رسیده است، اظهار داشت: در شیراز زیر پرچم حضرت احمد ابن موسی(ع) هستیم که مظهر کرم است و شهادت می دهیم در صلوات خاصه این حضرت که کریم و بخشنده بودند. 

آیت الله دژکام تصریح کرد: حضرت شاهچراغ(ع) ۱۰۰۰ برده را خریدند و در راه خداوند متعال آزاد کردند لذا آزادی انسان ها در منش و سیره اهل البیت(ع) وجود داشته و از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهد شد. 

امام جمعه شیراز کمک های مردم به همنوعان خودشان در ایام کرونا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز در استان فارس با اقتدا به وجود امام حسن مجتبی (ع) در کرونا شاهد ایثارگری ویژه مردم هستیم؛ بیش از ۲ و نیم میلیون بسته حمایتی که در طول این مدت شیوع بیماری کرونا از اقشار مختلف مردم برای همیاری و همدلی با جمعی که از کرونا آسیب دیده اند، توزیع می شود. 

آیت الله دژکام


به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، این همدلی و مواسات ارثی است که از عشق نسبت به پیامبر اسلام(ع) و اهل البیت(ع) نشأت گرفته است و هرچه به جلوتر می رویم، ملت ما بخشنده تر می شوند.  

بنابه عقیده امام جمعه شهر شیراز، خداوند متعال در قرآن کریم با یادآوری قیامت می فرمایند: امروز پشت سر چه کسی ایستاده ای، هردسته ای از مردم را با نام امام زمان خودش صدا می زنیم لذا در این روزگار اگر دل به امام زمان (عج) بسته اید، در دنیا خلاصه نمی شود و در عالم های دیگر حفظ می شود لذا داوری و قضاوت انسان ها بر اساس امام زمانشان است. 

وی خاطرنشان ساخت: در روز قیامت نامه عمل برخی از افراد را به دست راستشان می دهند، اینان اهل ولایت هستند و با خوانده نامه عملشان لذت می برند؛ امام صادق می فرمایند: به کسی که در دنیا پیشوا قرار می دهید، در روز قیامت شما را به نام ایشان صدا می زنند. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز به نیابت از وجود مقدس امام زمان(عج) رهبر معظم انقلاب هدایت این ملت را به دست گرفته اند، گفت: باورمان شود که مسیر پیروی از امام زمان(عج) در دنیا و آخرت نتیجه دارد، چهار روز هم اگر ظالم ها میدان داری کنند بالاخره تمام می شود. 

آیت الله دژکام لازمه پذیرش ولایت ۱۲ امام معصوم(ع) را تبعیت از سخنان ائمه اطهار دانست و خاطرنشان کرد: تبعیت را باید در رفتار، عمل و کردار تمرین کنیم، پیامبر گرامی اسلام می فرمایند که ولایت ایشان(معصومین) را بپذیرد و تبعیت کنند. 

به گفته امام جمعه شیراز سخن ائمه معصوم(ع) ترجمه وحی است و باید توسط پیروان تصدیق شود، اضافه کرد: نسبت به معصوم قیافه نگیریم، برخی از روشنفکران که فکر میکنند تمام عالم را می توانند با مغزشان درک کنند، در برابر معصومین قیافه می گیرند لذا باید گفت که نمی توانید تمام چیز ها را درک کنید و تا اکنون معلوم و ثابت شده است.

وی با تشریح سخنی از اهل البیت(ع) گفت: اگر میخواهید از پیامبر باشد، ولایت، تبعیت و تصدیق اهل البیت(ع) باید در شما وجود داشته باشد لذا کسی که خاندان پیامبر را تکذیب کند از پیامبر نیست. 

وی در پایان خطاب به خدام حاضر در جلسه گفت: خادمان حضرت احمد ابن موسی(ع) لشکر حضرت هستند و چهره شهر را با حضورشان عوض میکنند، شهر متوجه این مسئله در مراسم شهادت حضرت موسی الکاظم(ع) شد. 

انتهای پیام/ح/ر
نویسنده :
حمیدرضا ثابت نسب
نظرات بینندگان