کد خبر: ۱۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰

طرح های محرمانه آل خلیفه فاش شد

«صلاح البندر» مشاور سابق «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین طی اظهاراتی فاش کرد که رژیم آل خلیفه چندی پیش طرح تشکیل سازمانی جدید علیه شیعیان را تصویب کرد.

به گزارش شیعه آنلاین وی که تا ماه سپتامبر 2006 میلادی مشاور پادشاه آل خلیفه بود، در ادامه افزود: در این طرح، آل خلیفه به دنبال تشکیل یک نیروی امنیتی جدید به رهبری فرماندهی گارد ملی بود که هدف از آن مقابله با شیعیان و نابود کردن هر مخالفی در بحرین اعلام شد.

«صلاح البندر» که یک شهروند انگلیسی سودانی تبار است و مدت ها نزد پادشاه بحرین به عنوان مشاور خدمت می کرد، همچنین گفت: هدف دیگر تشکیل این سازمان جدید، دور کردن معارضین بحرین از یکدیگر و از شیعیان و نیز ایجاد تفرقه میان شیعیان بوده است.

«البندر» که با شبکه ماهواره ای "المسار" عراق گفت و گو می کرد، افزود: طبق اطلاعاتی که بنده در اختیار دارم، طرح دیگر آل خلیفه دادن قدرتی دوباره به نیروها و گروه های بحرینی است که توانایی ایجاد شکاف در میان شیعیان را داشته باشند.

مشاور سابق «حمد بن عیسی آل خلیفه» که اکنون در لندن اقامت دارد، در ادامه گفت: حکومت بحرین همچنین یک گردان ویژه برای مقابله با شیعیان ایجاد کرد که رهبری این گردان برعهده وزارت دفاع و گارد ملی است. این حکومت همچنین در تلاش بوده که قوانینی تصویب کند که به موجب آن شیعیان را تروریسم معرفی کرده تا بتواند به راحتی با آنان مقابله و برخورد کند.

«صلاح البندر» افزود: از دیگر طرح های اصلی حکومت بحرین بر هم زدن مناطق شیعی و سنی از طریق مختلط کردن ساکنان آن با یکدیگر، بوده است. البته هدف دراز مدت این کار، سنی کردن مناطق شیعی است. بر همین اساس تعداد شیعیانی که در مسئولیت های مختلف دولتی در حال خدمت و کار هستند نیز به مرور زمان کاسته خواهند شد.

برچسب ها: آل خلیفه
نظرات بینندگان