کد خبر: ۱۵۳۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

امام جمعه اهل سنت شیراز حادثه حرم امام رضا(ع) را محکوم کرد /خواجوی: اقدام تکفیری ها ساماندهی شده است

امام جمعه اهل سنت شیراز و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در استان فارس طی بیانیه ای حوادث تلخ در حرم مطهر امام رضا(ع) و استان گلستان و شهادت از روحانیت شیعه و سنی را محکوم کرد و اقدام افراد تکفیری را سازماندهی شده دانست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در پی خبر حمله به سه طلبه اهل شیعه در حرم مطهر امام رضا(ع) و شهادت یک تن از این افراد و همچنین خبر شهادت دو تن از روحانیون اهل تسنن در استان گلستان، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در استان فارس طی بیانیه ای این حوادث تلخ را محکوم کرد و اقدام افراد تکفیری را سازماندهی شده دانست.

متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

« يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي »

با نهایت تاسف و تاثر خبر به شهادت رساندن دو تن از علمای معزز اهل سنت در استان گلستان و یک تن از علمای معزز اهل تشیع در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام، را دریافت نمودیم.

 این دو حادثه تلخ و دلخراش که بدون تردید سازماندهی شده است، از این طریق می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند و آنان را به جان هم انداخته و جنگ مذهبی به راه بیندازند و امنیت کشور عزیزمان ایران را ناامن کنند.

 از طرف دیگر معیشت میلیون‌ها مهاجر افغانستانی که آواره و سرگردان هستند را سرگردان تر نمایند و روابط دوستانه دو کشور ایران و افغانستان را مورد هدف و سوء قصد قرار بدهند.

 این مکر و توطئه توسط استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم سفاک و اشغالگر صهیونیستی و نوچه های آن ها طراحی شده است، بنابراین بصیرت و هوشیاری ملت فهیم این فتنه ها را خنثی خواهد کرد.

 باید دانست این ترفند و مکر و حیله سبب وحدت و همدلی بیشتر بین شیعه و سنی خواهد شد.(و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین).

 این جانب امام جمعه و هیئت امنای مسجد رسول اکرم(ص) شیراز این رخداد تلخ را به شدت محکوم کرده و به خانواده های محترم آن شهیدان و ملت شریف ایران و جامعه روحانیت بزرگوار هر دو مذهب شیعه و سنی تسلیت عرض میکنم و علو درجات را برای آن شهیدان از خداوند متعال مسئلت دارم.


انتهای پیام/س




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
0
.
خلیل موحدی اصولگرا گفت: تفکرات و رفتارهای افراطی برخی از علما و مسؤلان جمهوری اسلامی نگاه جامعه را به روحانیون مانند نگاه به یک شخص خطرناک کرده است باید تعصبات دینی برخی را از بین ببریم وگرنه روحانی کشی ادامه‌دار خواهد بود.

آقای موحدی،
تفکرات و رفتارهای افراطی و تعصبات دینی خرافات هستند و فقط در جوامعی که آزادی بیان به رسمیت شناخته شده باشد از بین می‌روند.
نیست غیر از خودسریها سنگ مینای حباب، این‌ سر بی‌مغز را بیدل‌ هوا خواهد شکست.
نیست بنیاد تعلق آنقدر سنگین بنا، این غبار وهم را یک پشت پا خواهد شکست.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.