کد خبر: ۱۵۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
مصوبات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر رییس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه،

تالار مرکزی شیراز تا سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

در راستای پیگیری مصوبات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر رئیس جمهور به فارس و پیگیری پروژه تالار مرکزی شیراز ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به تکمیل پروژه تالار مرکزی شیراز در سال۱۴۰۳ اشاره کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی  شیرازه ،  در هفتمین سفر استانی رییس جمهور و دولت سیزدهم که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی بر دو محور مهم تاکید کرد؛ مهم ترین مصوبه فرهنگی دولت سیزدهم ایجاد مدیریت فرهنگی در کشور است که با اجرای آن تحول جدی در اقتصادی فرهنگ و هنر را شاهد خواهیم بود.

طرح در حال احداث تالار مرکزی شیراز

طرح تالار مرکزی شیراز در زمینی به مساحت ۱۸هزار مترمربع و با طراحی زیربنای ۲۰ هزار مترمربع در محل ساختمان قدیمی سیلوی شهر قرار دارد که  برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد.

پروژه تالار مرکزی شیراز برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد. برای این مجموعه سالن همایش دو هزار نفری با زیربنای چهار هزار مترمربع، گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی در نظر گرفته شده است و در زمان ساخته شدن، بزرگترین مجموعه فرهنگی شیراز خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در سفر استانی دولت به فارس، نوید در نظر گرفتن اعتبارات برای آغاز عملیات عمرانی و تکمیل تالار مرکزی شیراز را داد.

استاندار فارس 10 مرداد امسال در جلسه بررسی روند اجرای پروژه‌های  عمرانی بزرگ استان فارس با اشاره به توقف هفت ساله پروژه احداث تالار مرکزی شیراز گفت: این پروژه هفت سال معطل درگیری هشت سازمان در استان بود و هر سازمانی که زمینی در محدوده اجرای این پروژه داشت ادعایی را مطرح می کرد.

وی افزود: هم اینکه با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی و مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سند این ملک صادر خواهد شد.

ایمانیه ادامه داد: هم اینک پروژه به پیشرفت ۳۵ درصدی رسیده و و با توجه به قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از احداث این تالار، به مدت چهار سال هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص خواهد یافت.

استاندار فارس بیان کرد: علاوه بر این ۴۰۰ میلیارد تومان، از محل صندوق مسئولیت اجتماعی نیز کمکهایی به  این پروژه خواهد شد تا در کمتر از چهار سال شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

در همین راستا برای پیگیری اقدامات انجام شده در خصوص تکمیل و بهره برداری  پروژه تالار مرکزی شیراز  خبرنگار شیرازه با  حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به گفتگو پرداخت.

وی با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی شیراز جنب سیلو، در سفر ریاست جمهوری به فارس در مهر ماه 1400 مشمول مصوبات سفر بود گفت: تخصیص صد درصدی ردیف اعتباری این پروژه طی سال های 1401 الی 1403 مدنظر قرار گرفته است.

قانعی در ادامه افزود: تاکنون مبلغ 19 میلیارد تومان از بدهی های گذشته پیمانکار پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه  تصریح کرد: پروژه  تالار مرکزی شیراز 20 درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است.

وی  با تاکید بر اینکه  مسئولین در حال پیگیری هستند افزود: استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شیراز  پیگیری کرده و جهت تسریع امر ،پرداخت مبالغ تخصیص یافته صورت گرفته است.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد:پروژه تالار مرکزی شیراز از مصوبات دارای اولویت استان است و امید است با محقق شدن منابع شاهد آغاز به کار مجدد پیمانکار  همچنین شاهد افتتاح پروژه در سال1403 باشیم.

به گزارش شیرازه،شهر شیراز شهری که عنوان یکی از فرهنگ‌شهرهای مهم ایران را  دارد و  مردم ، چشم به راه به ثمر نشستن نهال مهم‌ترین پروژه عمرانی دهه اخیر هستند.توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در کلان‌شهر شیراز بسیار اهمیت دارد ،با این حال جهت بهره برداری هرچه سریع تر این تالار چشم عنایت به دستان دولت  دوخته شده است.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: فارس ، شیرازه ، شیراز
نظرات بینندگان