کد خبر: ۱۵۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
استاندارفارس:

آب مورد نیاز صنایع فارس از طریق پساب تصفیه شده فاضلاب شهری تامین می‌شود

ایمانیه با اشاره به نیاز فضای سبز شهری و صنایع استان به آب گفت: با اجرای شبکه فاضلاب شهری و استفاده از پساب تصفیه شده آن، می‌توان نیاز به آب در این دو بخش و همچنین کشت گلخانه‌ای را تامین کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمد هادی ایمانیه روز چهارشنبه در حاشیه مبادله تفاهم نامه اجرای شبکه فاضلاب شهر سعادت شهر پاسارگاد در شیراز افزود: تصمیم استانی و همه جانبه‌ای مبنی بر گسترش و احداث شبکه فاضلاب در شهرها گرفته شده است.

وی  ادامه داد: همچنین می توان با اجرای شبکه فاضلاب شهرستان مرودشت و سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد)، آب مورد نیاز پتروشیمی شیراز و کارخانه سیلیکون جامد مرودشت را تامین کرد.


ایمانیه ، در خصوص کارخانه تولید سیلیکون جامد مرودشت گفت: سلول‌های انرژی خورشیدی یکی از محصولات تولیدی این کارخانه است که نیاز کشور در این زمینه تاکنون وابسته به خارج بوده که بهره برداری از این کارخانه طی ماه های آتی، علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور، زمینه ایجاد اشتغال را نیز فراهم می کند.

استاندار فارس افزود: پتروشیمی شیراز نیز هم اینک آب مورد نیاز خودرا از سد درودزن تامین می کند که با اجرای شبکه فاضلاب شهر مرودشت و تزریق آن به پتروشیمی، آب سد درودزن نیز به بخش خانگی تخصیص می یابد.


وی ، در خصوص شیوه تامین مالی اجرای این طرح نیز گفت: بخشی از منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح قرار است از محل مشارکت بخش خصوصی و پتروشیمی شیراز تامین شود.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

تامین اعتبار راه آهن شیراز – بوشهر از محل تهاتر نفت
استاندار فارس، در خصوص شیوه تامین اعتبار پروژه راه آهن شیراز - بوشهر هم گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، معاون سازمان برنامه و بودجه، مدیر عامل راه آهن کشور و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی، مصوب شد که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ملی طی مدت سه سال و از محل تهاتر نفت تامین شود.


ایمانیه گفت: هم اینک عملیات اجرایی در هر دو استان آغاز شده و بنا است مطالبات پیمانکاران قطعات یک، دو، ۱۰ و ۱۱ با تهاتر زمین پرداخت شود.


وی افزود: به زودی عملیات اجرایی چهار قطعه دیگر از این خط ریلی توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/ف

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان