کد خبر: ۱۵۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
در نشست خبری شورا و شهردار شیراز مطرح شد؛

اعلام برنامه جامع شیراز ١٤٠٤، با حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن

اعضای شورا و شهردار شیراز امروز در نشست خبری با اصاحب رسانه چشم انداز ۴ ساله این کلانشهر را با عنوان برنامه جامع شیراز ۱۴۰۴اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، امروز ۱۹ دی ماه در نشست خبری رئیس، اعضای شورا  و شهردار شیراز،سید ابراهیم حسینی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای شهر شیراز برنامه و چشم انداز شیراز ۱۴۰۴ را اعلام کرد و گفت: شهروندان می توانند این برنامه را به طور کامل بر روی سایت شورا و در لینکhttps://shorashiraz.ir/fa/posts/view/58377 مشاهده کنند.

محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز با بیان اینکه این طرح با ٤٥ راهبرد، ٥٥ سیاست، ٦ ماموریت و ٩٨٦ پروژه عمرانی وارد فاز عملیاتی شده است، گفت:حفظ محیط زیست و سلامت و آب، گسترش فضای سبز، مدیریت پسماند،توسعه، تقویت و هوشمند سازی حمل و نقل درون شهری، افزایش ایمنی و مدیریت بحران،ماموریت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری با رویکرد مسجد محوری و محله محوری،تلاش مستمر برای بروز و ظهور مظاهر انقلاب اسلامی با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع)، تحول اقتصادی، طرح جامع باغ‌ها و افزایش شفافیت از جمله ماموریت‌های این برنامه ٤ ساله است.

وی افزود: در کنار ماموریت‌های ششگانه پیش بینی شده در این برنامه، بحث فرهنگ شهروندی در شیراز که مغفول مانده بود، با رویکرد ترویج و ارتقای آن متناسب با یک شهر مذهبی دنبال خواهد شد.


اسدی با اشاره به اینکه بودجه پیش بینی شده در شهرداری شیراز برای سال آینده، ٢١ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: سهم عوارض و بخش ساختمانی در این بودجه ٣٧ درصد است و مابقی بودجه از دیگر منابع درآمدی تامین می‌شود.


شهردار شیراز همچنین میزان افزایش بودجه سال آینده را  ۳۶.۵ درصد اعلام و اضافه کرد: در افق برنامه شیراز ١٤٠٤، شیراز به شهری مذهبی و برخوردار از شاخص‌های پایدار، زیبا و سرآمد در غرب آسیا که دارای شهروندانی عزتمند و با سبک زندگی ایرانی اسلامی است، تبدیل خواهد شد.

بحث ورود نیرو به شهرداری در هر قالبی با توقف رو به رو است

مهدی طاهری رئیس شورای شهر شیراز نیز در پاسخ به خبرنگار شیرازه در خصوص ضرورت ساماندهی نیروهای شهرداری، با بیان اینکه بحث ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری نیز یکی از اقدامات بسیار لازم است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورا در هیچ یک از بخش‌های شهرداری شیراز اجازه جذب نیرو و افزایش آن وجود ندارد و بحث ورود نیرو به شهرداری در هر قالبی با توقف رو به رو است.

وی اضافه کرد: شهرداری نیز باید به زودی لایحه‌ای به شورا ارائه کرده و در آن ساماندهی نیروی انسانی و خروج هر چه سریعتر افراد دارای شرایط بازنشستگی و ... را تعیین تکلیف کند.

این نشست خبری حواشی مهم تر از متن هم به دنبال داشت.

از ممانعت مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز از ارائه سوال توسط خبرنگار شیرازه به بهانه خارج از موضوع جلسه بودن، تا قبول انتقاد خبرنگار این رسانه از عدم برگزاری نشست‌های خبری آزاد با خبرنگاران از سوی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، از جمله مهم‌ترین حاشیه‌های نشست امروز بود.

آنچه برای برخی خبرنگاران سوال بود، این است که اگر تنها ارائه برنامه ۱۴۰۴ در دستور کار بوده که آن هم توسط حسینی اعلام شد، این همه لشکر کشی از سوی شورا و شهرداری چه ضرورتی داشت.

لازم به ذکر است که به پیشنهاد خبرنگار شیرازه جهت نشست خبری، طاهری رئیس شورای شهر شیراز اعلام کرد: هفته آینده دوشنبه، یک نشست با حضور اعضا شورا و شهردار برگزار شود.

امید است در این نشست سوالات، طبقه بندی شده نباشند و اعضا گزینشی پاسخ ندهند، چون قطعا رسانه چشم و گوش مردم و جامعه است که باید علاوه بر اطلاع رسانی عملکرد دستگاه‌ها، مطالبات به حق مردم را نیز به گوش مسئولان برساند و هر کجا خطا و اشتباهی صورت گرفت به موقع ورود کرده و مطالبه گر باشد.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان